favicon.ico virker ikke!
Fra : Anders

Dato : 29-03-04 22:02

Hej

Jeg har skrevet følgende i head sektionen:

<link rel="icon"
href="http://www.mitdomaine.dk/favicon.ico">

<link rel="SHORTCUT ICON" href="http://www.mitdomaine.dk/favicon.ico">

men jeg kan ikke få iconen vist!

er der nogen der har gode råd?

mvh anders

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-03-04 22:33

"Anders" <andersgl@tiscali.dk> skrev :

>er der nogen der har gode råd?

Ja, kom med et link til siden, så kan vi tjekke det.

Hvis du bruger IE, så husk at du bør også lægge det ud i roden af
dit websted, altså uden for mapper osv., samme sted som du har
indexfilen.

Det skal være et rigtigt icon, lavet i et iconprogram og ikke
blot en omdøbt *.bmp.

Virker kun, hvis siden bliver føjet til foretrukne eller på en
genvej.

Du kan prøve at trække det E, der er der nu ned på siden tre -
fire gange, så skulle det også komme frem.
--
Knud

Fra : Anders

Dato : 30-03-04 19:53

OK her er linket www.1guide.dk

mvh anders

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-03-04 20:09

"Anders" <andersgl@tiscali.dk> skrev :

>OK her er linket www.1guide.dk

Virker fint her, både i IE, Opera og Mozilla.

http://home13.inet.tele.dk/smedpark/images/1.png

PS.
Når du svarer på et indlæg vær rar, at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -
tak.

med venlig hilsen
Knud

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 30-03-04 20:35

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Virker fint her, både i IE, Opera og Mozilla.

Her viser Mozilla og Opera det med det samme, mens IE skal
"masseres" lidt sådan som det er beskrevet i OSS-artiklen:
<http://html-faq.dk/1015.asp#virkerIkke>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-03-04 21:28

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> skrev :

>Her viser Mozilla og Opera det med det samme, mens IE skal
>"masseres" lidt sådan som det er beskrevet i OSS-artiklen:

Men det skal man jo altid på IE, hvilket jeg jo også skrev i mit
svar.
--
Knud

Fra : Peter Loumann

Dato : 30-03-04 22:48

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> skrev:

>Her viser Mozilla og Opera det med det samme, mens IE skal
>"masseres" lidt

Samme her.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-03-04 22:37

Anders skrev:

> <link rel="icon"
> href="http://www.mitdomaine.dk/favicon.ico">

Prøv at læse artiklen her: <http://html-faq.dk/1015.asp>.

Giv gerne et link til din side.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Anders

Dato : 30-03-04 19:55

Fra : from south

Dato : 31-03-04 18:03

Hej Anders.
"Anders" <andersgl@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> ok her er linket www.1guide.dk

Prøv at læs tre eller fire af de gode råd du har fået. Jeg tror ikke de
gider hjælpe dig mere, hvis du overhovedet ikke reagerer på deres råd om
at skrive så det er let at læse hvad du svarer eller spørger om. Kan
godt være jeg tager fejl, så sorry. Mvh Knud

Fra : Anders

Dato : 31-03-04 18:22

Tak for alle de gode råd jeg har fået og jeg har også læst rådet på
html-faq.dk om at "trække mit ikon ned på min side" men jeg kan bare ikke få
det til at virke.

Nogle af jer siger at det virker på www.1guide.dk - det lyder godt. Jeg har
ikke fat mulighed for at se det selv fra en anden computer. Det ærgelige er
at jeg ikke kan få det til at virke på min egen pc.
Jeg har trukket iconet fra stifinder og ind på siden www.1guide.dk det der
så sker er at siden bliver blank og iconet vises oppe i venstre hjørne og i
url står der C:\WINDOWS\1.guide\CoffeeCup\favicon.ico. Og jeg er lige ved at
spørge hvad jeg kan bruge det til eller også forstå jeg ikke hvad der menes
med rådet på html-fag.dk.

mvh anders

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 31-03-04 21:53

Anders skrev:

> Jeg har trukket iconet fra stifinder og ind på siden
> www.1guide.dk

Ah - så kan jeg godt forstå at det ikke virker.

Det er IE's standardikon (det blå e) du skal trække ind på siden et
par gange. Prøv at se beskrivelsen på
<http://html-faq.dk/1015.asp#virkerIkke> en gang til.

NB: Læs gerne min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Anders

Dato : 01-04-04 16:04

Jeg gjorde som du sagde - og nu virker det! mange tak fro hjælpen.

hilsen anders

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-04-04 16:57

Anders skrev:

> Jeg gjorde som du sagde - og nu virker det!

Tillykke med det.

Hvis du også gerne vil have hjælp en anden gang, vil jeg foreslå
dig at du følger de opfordringer både Knud og undertegnede har
givet med hensyn til citatteknik. Hvis du har glemt hvad det går ud
på, kan du bare læse min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen