Æ, ø, å
Fra : john

Dato : 27-03-04 16:25

Er det muligt at lægge en kode ind på sin hjemmeside så besøgende der
skriver æ, ø, å og ikke har installeret " i-Nav plug-in " får dette
tilbudt, i stedet for at browseren skriver siden kan ikke vises??

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-03-04 17:20

"john" <john@jg.dk> skrev

> Er det muligt at lægge en kode ind på sin hjemmeside så besøgende der
> skriver æ, ø, å og ikke har installeret " i-Nav plug-in " får dette
> tilbudt, i stedet for at browseren skriver siden kan ikke vises??

Hvad er det for en browser, der ikke kan vise æ, ø og å?

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Leif Neland

Dato : 27-03-04 17:51

Erik Ginnerskov wrote:
> "john" <john@jg.dk> skrev

> Hvad er det for en browser, der ikke kan vise æ, ø og å?

Der tales om url'er med æøå i. Mens "de små (undskyld)" som mozilla og opera
kan forstå IDN, så må IE have et plugin for at kunne nå http://www.ølhund.dk

Og da IE ikke kan nå siden uden dette plugin, så er det jo helt ligegyldigt,
hvad man lægger på hjemmesiden, når IE ikke ved hvilken ip, siden ligger på.

Man kan naturligvis snyde, når man linker til siden, altså skrive

Men så går det sikkert også galt, hvis man har brugt absolutte links med æøå
på siden..

M$ må da snart tage sig sammen til at komme med indbygget IDN i IE.

Leif

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-03-04 18:10

"Leif Neland" <leifn@neland.dk> skrev

> [...]
ligegyldigt,
> hvad man lægger på hjemmesiden, når IE ikke ved hvilken ip, siden ligger
[klip]
> M$ må da snart tage sig sammen til at komme med indbygget IDN i IE.

IE suger.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-03-04 20:28

Erik Ginnerskov wrote:

> IE suger.

Årh, hold da op - 90 procent af brugerne kan da ikke tage fejl. Når IE
ikke har indbygget IDN, er det selvfølgelig, fordi vi ikke har brug for
den slags pjat. Vi kan da bare bruge ae, oe og aa!

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-03-04 21:15

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev

> Årh, hold da op - 90 procent af brugerne kan da ikke tage fejl. Når IE
> ikke har indbygget IDN, er det selvfølgelig, fordi vi ikke har brug for
> den slags pjat. Vi kan da bare bruge ae, oe og aa!

Når 90 % af brugerne benytter IE, er det nok fordi den følger med
automatisk, når man køber en computer og flertallet aner ikke, at der er
bedre browsere.

Når IE ikke har ordentlig understøttelse af en masse standarder, er det
fordi Microsoft er for arrogante til at ville gøre tingene på andre måder
end de af dem selv opfundne.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 27-03-04 22:00

Erik Ginnerskov wrote:

> Når IE ikke har ordentlig understøttelse af en masse standarder,
> er det fordi Microsoft er for arrogante til at ville gøre tingene
> på andre måder end de af dem selv opfundne.

Selv om det nok er en vis sandhed i ovenstående, tror jeg, du missede
sarkasmen i Kims indlæg. Eller også missede jeg noget i dit

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/fona/

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-03-04 16:15

"Anders Thorsen Holm" <zoolook@daimi.au.invalid> skrev

> Selv om det nok er en vis sandhed i ovenstående, tror jeg, du missede
> sarkasmen i Kims indlæg. Eller også missede jeg noget i dit

Det er da muligt, jeg overså en sarkasme i Kims indlæg. Den havde måske
været lidt lettere at få øje på, hvis han havde afsluttet indlægget med
<|. Helt uden en smiley kunne man let forledes til at tro, han alvorligt
mener, hvad han skriver.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin