Floats der wrapper
Fra : Steen

Dato : 26-03-04 10:54

Nu må man jo ikke bruge tabeller til layout mere, men det skaber altså af og
til problemer. Nu sidder jeg f.eks. med en side opbygget af <div>s ved siden
af hinanden. For at undgå absolut positionering har jeg valgt at floate
diverne til venstre, hvilket desværre medfører, at de forsvinder ned under
hinanden, hvis browservinduet bliver for lille.

Hvordan undgår man det? For jeg vil ærlig talt hellere have, at brugerne får
en vandret scrollbar end at sidens bestanddele pludselig flytter rundt.

--
I øvrigt mener jeg alternativ behandling bør forbydes.

Fra : Leonard

Dato : 26-03-04 10:58

"Steen" <virker@ikke.invalid> wrote:

>at floate
>diverne til venstre, hvilket desværre medfører, at de forsvinder ned under
>hinanden, hvis browservinduet bliver for lille.

Put dem alle ind i en div med en width på ?
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 26-03-04 16:08

Steen wrote:

> For at undgå absolut positionering har jeg valgt at floate diverne
> til venstre, hvilket desværre medfører, at de forsvinder ned under
> hinanden, hvis browservinduet bliver for lille.

Det er hensigten med float-baseret design - hvis der ikke er plads til
elementerne, omrokeres indholdet.

> Hvordan undgår man det?

Hvis siden har en fast bredde, kan du benytte teknikken som illustreret
her:

   <http://www.daimi.au.dk/~zoolook/webdesign/floating2.html>
   <http://www.daimi.au.dk/~zoolook/webdesign/floating3.html>

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/fona/