problem med validering
Fra : //anne

Dato : 25-03-04 09:10

Hej jeg har testet denne fil og fået flg. resultat:

Below are the results of attempting to parse this document with
an SGML parser.

Line 7, column 0: character "<" is the first character of a
delimiter but occurred as data
^
Line 6, column 31: literal is missing closing delimiter
content="cirkus,pipogbobby,pip,bobby,bobbi,underholdning,b
^
Line 7, column 43: end tag for "meta" omitted, but OMITTAG NO was
specified
^
Line 6, column 0: start tag was here (explain...).
content="cirkus,pipogbobby,pip,bobby,bobbi,underholdning,b
^
Line 7, column 43: character data is not allowed here
^
Source Listing
Below is the source input I used for this validation:

1: <?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>
2: <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0
Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
3: <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="da">
4: <head>
5: <title>Welcome to Cirkus Pip.dk</title>
6: <meta name="keywords"
content="cirkus,pipogbobby,pip,bobby,bobbi,underholdning,b&oslash
;rneunderholdning,forestilling, cirkusforestilling>
7: <meta http-equiv="content-type windows-1252" />

Jeg kan ikke se, hvad det er der er galt. Er der en der kan
forklare mig hvad problemet er?

//anne

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : hal@no_spam_statsbib~

Dato : 25-03-04 10:05

//anne wrote:

> [...]
> 7: <meta http-equiv="content-type windows-1252" />
>
> Jeg kan ikke se, hvad det er der er galt. Er der en der kan

Det ser ud til at gå glat i dine meta tags du har

element meta med attribute name med værdien = keywords; samt
attributten content hvor værdien =
cirkus,pipogbobby,pip,bobby,bobbi,underholdning,b&oslash;rneunderholdning,forestilling,cirkusforestilling><meta
http-equiv=

Her er >< ikke encoded så det brokker paserserne sig over.

Dernæst gætter den på at du mente: at content skulle være afsluttet
efter cirkusforestilling med et " og at du derfor også mangler at
afslutte det metatag

mvh
Hans

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 25-03-04 10:37

"//anne" <soj@post1.tele.dk> skrev

> Line 7, column 0: character "<" is the first character of a
> delimiter but occurred as data
> ^

.... ville nok være sådan, denne linje skulle skrives. du har glemt at
definere content og du har glemt at sætte en specifikation på, hvad du vil
med windows-1252. I øvrigt vil jeg anbefale, at du helt sletter linje 1. Når
du skriver noget før doctypedefinitionen, tvinger de IE6 i quirks-mode (IE6
opfører sig som en gammel fejlbehæftet IE5.x).
Ydermere ville det være smartere, om du i linje 7 (bliver til linje 6)
vælger charset=ISO-8859-1 - det er bredere dækkende.

> [...]

content="cirkus,pipogbobby,pip,bobby,bobbi,underholdning,b&oslash;rneunderho
ldning,forestilling, cirkusforestilling" />

.... ville nok være sådan, denne linje skulle skrives. du har glemt at sætte
" efter sidste ord og du har glemt at sætte / før > - altså at lukke korrekt
på xhtml-maner.

> [...]
ldning,forestilling, cirkusforestilling" />
> 7: <meta http-equiv="content-type windows-1252" />

Resultatet vil blive sådan:

1: <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0
Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
2: <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="da">
3: <head>
4: <title>Welcome to Cirkus Pip.dk</title>
5: <meta name="keywords"
content="cirkus,pipogbobby,pip,bobby,bobbi,underholdning,b&oslash;rneunderho
ldning,forestilling, cirkusforestilling" />
6: <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
charset=ISO-8859-1" />

Ret de fejl og se så, hvor meget, der er tilbage.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin