Validering
Fra : daniel due

Dato : 24-03-04 14:13

Når jeg validere min sider er alt fejl?
Hvor kan jeg finde hjælp til at gøre det rigtigt?
jeg kan nemlig ikke selv se nogle fejl, i min kode altså! jeg
lukker alle tags osv. Kan ikke forstå hva der egentlig er galt..

tag f.eks. www.weevil.dk/thaiboxing/index.html når jeg prøver at
validere dette link står alt som fejl?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 24-03-04 14:27

"daniel due" <gfx@weevil.dk> escribió en el mensaje
> [...]
> jeg kan nemlig ikke selv se nogle fejl, i min kode altså! jeg
> lukker alle tags osv. Kan ikke forstå hva der egentlig er galt..

Du mangler en doctype erklæring og du mangler at angive tegnsættet din kode
består af.

en doctype kunne være:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
(som første linie i dokumentet)

en angivelse af tegnsættet kunne være:

(som indsættes i head delen af dokumentet)

Fra : Joachim Cohn Jacobse~

Dato : 24-03-04 14:37

Lars Hoffmann wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> (som første linie i dokumentet)
>
> en angivelse af tegnsættet kunne være:

> (som indsættes i head delen af dokumentet)

Der mangler skam meget mere. Dokumentet har ikke nogen head-sektion
overhovedet. Der er ikke noget html-element, og body-elementet er også helt
fraværende. Hvis dette er en fejl skal det blot rettes til, hvis ikke bør du
(Daniel) nok starte med at sætte dig grundigere ind i, hvordan et
HTML-dokument opbygges ved at (gen)læse http://www.html.dk/tutorials/html/

Venlig hilsen Joachim