farver på print med css?
Fra : helle lindholm

Dato : 21-03-04 10:06

Jeg vil gerne kunne printe en webside med en tabel ud, hvor nogle
af felterne har en baggrundsfarve. Hvordan gør man det?
Jeg har prøvet både med at sætte bgcoulor og background i
feltkoden td'en uden resultat.
Kan det tænkes at man kan styre farvelægningen vedhjælp af CSS?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lars Olesen

Dato : 21-03-04 10:21

helle lindholm wrote:
> Jeg vil gerne kunne printe en webside med en tabel ud, hvor nogle
> af felterne har en baggrundsfarve. Hvordan gør man det?

Det er noget, du skal sætte op i browserens printerindstillinger. Du kan
ikke styre det med css.

--
Lars Olesen
Konkurrence på <http://www.fodboldenslegestue.dk>

Fra : helle lindholm

Dato : 21-03-04 10:26

Lars Olesen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Det er noget, du skal sætte op i browserens printerindstillinger. Du kan
> ikke styre det med css.
>
> --

Er du helt sikker?, for så vil det betyde at man ikke kan få sine bruger til
at printe med farver med mindre at man giver dem en vejledning til at ændre
printeropsætningen. Jeg har selv forsøgt at ændre min printerindstilling,
men uden held.
Hilsen Helle

Fra : Lars Olesen

Dato : 21-03-04 10:46

helle lindholm wrote:

> Er du helt sikker?

Altså jeg vil ikke lægge hovedet på blokken, men jeg er ret sikker :)

>, for så vil det betyde at man ikke kan få sine bruger til
> at printe med farver med mindre at man giver dem en vejledning til at ændre
> printeropsætningen.

Ja, det er helt rigtigt. Der er flere ting, man ikke kan styre, fx at
den skriver sidenumre, adresser og titler ud på siderne. Det skal også
sættes op i browseren.

Prøv <http://www.legestue.net/websites/larsolesen/index.php?pid=176>

Fra : Per Rasmussen

Dato : 21-03-04 13:59

helle lindholm wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> printeropsætningen. Jeg har selv forsøgt at ændre min printerindstilling,

Det virker totalt godnat at ville tvinge sine brugere til at printe i farver.
Men det kan jo gudskelov for dem være at nogen af dine brugere kun har en
printer med en sort blækpatron..

PerR

Fra : Jørgen Linde Sørense~

Dato : 22-03-04 14:35

helle lindholm <no7@mail.dk> skrev et indlæg
<c3jn29$l99$1@sunsite.dk>:

> Jeg har selv forsøgt at ændre min printerindstilling,
>men uden held.
>Hilsen Helle

Tænker du f.eks. på dette i Internet Explorer:

Funktioner > Internetindstillinger
Vælge fanen Avanceret
Rulle ned i bunden under punktet Udskrivning
Der kan man sætte hak ved Udskriv baggrundsfarve og billeder

I Mozilla (UK)
File > Page Setup
Jørgen Linde Sørensen
(den anførte mail-adresse er gyldig - - -
- - - i hvert fald da dette indlæg blev postet