Hastigheden på OS X!
Fra : Rasmus Storm

Dato : 28-04-01 19:08

Jeg kører OS X på en powerbook G4 400mhz. Er der nogen der har nogen bud
på om hastigheden af denne kombination nogensinde kommer op på
aceptabelt niveau? Vil der kommer hastighedsforøgelser frem over eller??
Jeg vil nødig opgive stabiliteteten, men jeg synes nu det er noget
langsomt, men der er jo nogen der påstår at OS X ikke vil blive særligt
hurtig, før vi får hurtigere prossesorer.......eller er det mig der har
misforstået noget??

Rasmus

Fra : Peter Perlsø

Dato : 28-04-01 22:47

in article 1eslbh8.1mpew2uytz06gN%rasmus@mac.com, Rasmus Storm at
rasmus@mac.com wrote on 28/04/01 20:07:

> Jeg kører OS X på en powerbook G4 400mhz. Er der nogen der har nogen bud
> på om hastigheden af denne kombination nogensinde kommer op på
> aceptabelt niveau? Vil der kommer hastighedsforøgelser frem over eller??

Tja, hvordan føler du selv hastigheden er? Er du skuffet (at dømme udfra din
tone...).

Hvor meget RAM har du? Og har du installeret 10.0.1 opdateringen?

> [...]
> langsomt, men der er jo nogen der påstår at OS X ikke vil blive særligt
> hurtig, før vi får hurtigere prossesorer.......eller er det mig der har

Der vil komme en del optimeringer m.v., men hvor meget de vil give skal jeg
ikke kunne gisne om. Det er op til Apple's ingeniører.

Selv har jeg Mac OS X på en iMac 500 Mhz med 192 MB RAM, og selvom det på
nogle punkter et ganske hurtige (med nyeste Mac OS opdat.), er der også
område, hvos hastigheden er skuffende, fx. resizing af vinduer med
billedpreviews, start af programmer m.v.

Men, som en god dansk sang lyder, giv tid, giv tid...

, Peter - http://titancity.com

Q: How do you keep a lawyer from drowning?
A: Shoot him before he hits the water.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-04-01 00:38

Rasmus Storm <rasmus@mac.com> wrote:

> [...]
> langsomt, men der er jo nogen der påstår at OS X ikke vil blive særligt
> hurtig, før vi får hurtigere prossesorer.......eller er det mig der har

Hastigheden er skam udemærket - bortset fra Finder.app som er håbløs.
Selve systemet og de fleste programmer opfører sig overodenligt
eksemplarisk.
Jeg bruger efterhånden sjælden Finder til andet end dedikeret
filhåndtering, alt andet kan foretages inde fra de respektive programmer
eller Dock'en (og hvis du er hardcore fra Terminal.app)

Program-start er langsom (også med 10.01 og update-prebinding efter
ny-installationer) , men såvidt jeg er orienteret gælder det stort set
alle *nix'er.
Start alle de programmer du jævnligt bruger ved login, i modsætning til
Mac OS<10, tager de hverken hukommelse eller CPU-tid, når de ikke har
aktive processer - Hvis du tager det faktum med i betragtning, at du
aldrig behøver at genstarte Mac OS X, går regnestykket nok i retning af
et + til Mac OS X.

Jeg kører selv Mac OS X på en iBook 466 SE med 192MB ram dvs kun
marginalt hurtigere end din PB G3 400MHz (som dog har 100Mhz system-bus,
ATA-4 bus og større L2 cache)

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg _er_ boligløs i København fra 1 april

Fra : Jakob Færch

Dato : 29-04-01 13:41

In article <1eslpov.1kc0grc1s2phs4N%reippuert@mac.com>,
reippuert@mac.com (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> Jeg kører selv Mac OS X på en iBook 466 SE med 192MB ram dvs kun
> marginalt hurtigere end din PB G3 400MHz (som dog har 100Mhz system-bus,
> ATA-4 bus og større L2 cache)

Nu var det jo vist egentlig en PowerBook G4, der var tale om.

Og OS X skulle efter sigende køre noget bedre (præcis hvor meget ved jeg
ikke) på en G4.

Så i virkeligheden er du den mest tilfredse, selvom du sandsynligvis har
en hel del dårligere ydelse. Pudsigt...

/Jakob