/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
mumle mumle kun 140 ;o(
Fra : Morten Juel


Dato : 28-04-01 17:20

Hejsa NG

Jeg kan ikke få secaen til at rende meget over 140, det er bare ikke godt
nok, den må da kunne noget mere, den har jo 46HK..
Det ene afgangsrør er mere "blåt" en det andet, får den måske for mager
blanding ?
Og hvorn er det nu liige at man chekker det ?? noget med fuld gas og så ud
med tændrørene eller ?
Og kan man nøjes med at hæve nålene, eller skal man ud i nye dyser, der
sidder nemmerlig uorginale jawa udstødninger på, og om den er blevet dyset
om ved samme lejlighed det ved jeg ikke !
men mere end 140 skal den sq kunne gå, min 45scooter kunne rende næsten 100
med begrænsningerne fjernet !

Mvh
Morten



 
 
RacerNiels (28-04-2001)
Kommentar
Fra : RacerNiels


Dato : 28-04-01 19:57

Morten........ skidt med de 140 - min render 145 i oprejst stilling. Jeg
gider ikke ligge ned, men idag har jeg slidt de aller yderste pigge af mit
bagdæk. Det er 10.000 gange sjovere, og det bruger ikke så meget benzin!

Niels
XS400-SS


Morten Juel (28-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 28-04-01 22:36

> Morten........ skidt med de 140 - min render 145 i oprejst stilling.
145 er bare ikke nok !! jeg vil op omkring 170 !

suk..
bare man havde råd til en cbr eller vrf et eller andet ;o(

Mvh
Morten




RacerNiels (29-04-2001)
Kommentar
Fra : RacerNiels


Dato : 29-04-01 20:38

Rettelse.... høhø.... 164,8km/t på den vildeste XS400 nord for alperne


Niels
XS400-SS *der faktisk også havde fodhvileren i jorden på en undvigemanøvre
idag*



Jon Larsen (28-04-2001)
Kommentar
Fra : Jon Larsen


Dato : 28-04-01 20:07


"> Det ene afgangsrør er mere "blåt" en det andet, får den måske for mager
> blanding ?
> Og hvorn er det nu liige at man chekker det ?? noget med fuld gas og så ud
> med tændrørene eller ?
> Og kan man nøjes med at hæve nålene, eller skal man ud i nye dyser, der
> sidder nemmerlig uorginale jawa udstødninger på,

Snipper snapper...... xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Hvis den får for mager blanding er det ikke nok bare at hæve nålene, da
nålene kun bestemmer mellemområdet... Ved fuld skrue er det ene og alene
dysens størrelse der bestemmer hvor meget "Juice" den får.
Man tjekker det ganske rigtigt med varm motor, og fuld hane.... Men ikke
noget med at gear ned og lade den motorbremse.... den skal slukkes med det
samme.... Og så ved du godt man venter til den er kold inden man skruer
rørene ud... De må ikke være sorte eller musegrå (hvide? ) Sort = for fed
blanding Hvid/Grå= For mager.... Koksbrun = Perfekt....

Synes lige jeg vil dele med dig at min kun har 28 Hk ( Iflg Carsten
Midtfyn'ses rullefelt) og den render 180 men selvfølgelig kun hvis jeg
hænger heeeeeeelt ned over tanken, og den har en f...... hjemve

MVH.


--
Jon Larsen.
GSX-R 250 pilot med Laser lyd og bundtræk fra 9.000 omdr.
Homepage: www.mobilixnet.dk/~mob21913




Armand (28-04-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-04-01 21:18


Jon Larsen <Jon.Larsen@image.dk> skrev i en
news:9cf4ci$1fdr$1@news.cybercity.dk...
>
> ......................Ved fuld skrue er det ene og alene
> dysens størrelse der bestemmer hvor meget "Juice" den får.

Rettelse:
HOVED-dysens størrelse der - - - - -!

--
Armand.





Morten Juel (28-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 28-04-01 21:28

OK, bare ud på motorvejen, og så grebet i bund i hvor lang tid ? eller er
det bedre at få den på rullefelt ?

Mvh
Morten



Henry (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Henry


Dato : 29-04-01 07:56


"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:9cf92i$85d$1@sunsite.dk...
> OK, bare ud på motorvejen, og så grebet i bund i hvor lang tid ? eller er
> det bedre at få den på rullefelt ?

Lad nu være med at ligge ude i rendestenen (nødsporet) og skrue, 1 det er
pisse farligt du befinder dig ca. 2-3 meter fra biler og lastbilder der
kommer farende forbi (dødeligt hvis de rammer dig), 2. det er ulovligt (også
selvom du har en dårlig undskyldning og slipper for bøde).

Hvis du abslout skal lege selv så afpas dine stop så du kan trille (med
slukket motor som der nævnes) ind på en tank eller en rasteplads. (Godt en
MC ikke har bremseforstærkere )

Allerbedst, kør ind til et værksted med rullefelt og brug de 3-500 kr. det
koster een gang for alle for at være sikker, det er smart hvis værkstedet
har en 4-gas måler (tror jeg det hedder) der kan måle A/F (Air/Fuel)
forholdet. Jeger sikker på at du i sidste ende vil blive mest glad for denne
løsning, så kan du jo også lægge kurveren ud på nettet så vi kan se dem

Henry (der hader at prædke)



Morten Juel (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 29-04-01 11:08

> Lad nu være med at ligge ude i rendestenen (nødsporet) og skrue, 1 det er
> pisse farligt du befinder dig ca. 2-3 meter fra biler og lastbilder der
> kommer farende forbi (dødeligt hvis de rammer dig), 2. det er ulovligt
(også
> selvom du har en dårlig undskyldning og slipper for bøde).
Hehe det havde jeg skam heller ikke tænkt mig.. vi har et stor bredt stykke
landevej uden for byen, med et ishus 4km ude )

> Allerbedst, kør ind til et værksted med rullefelt og brug de 3-500 kr. det
> koster een gang for alle for at være sikker, det er smart hvis værkstedet
> har en 4-gas måler (tror jeg det hedder) der kan måle A/F (Air/Fuel)
> forholdet. Jeger sikker på at du i sidste ende vil blive mest glad for
denne
> løsning, så kan du jo også lægge kurveren ud på nettet så vi kan se dem

Ja det tror jeg også at jeg gør, men så bliver det først næste mdr.. før har
jeg sq ikke rå ;o(

Mvh
Morten



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408694
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste