Preload af swf med linkaged elements
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 28-04-04 21:04

Hejsa

Jeg har en swf, som fylder i nærheden af 200kb. Swf'en skal drønes
afsted over nettet, så der skal selvsagt en preloader på.

Mit problem i den forbindelse er, at den normale preload-metode ikke
virker, når hovedparten af de 200kb består af linkaged elements.
Altså, jeg har ca. 30 elementer i mit library, som har en linkage, og
selvom min preloader ligger i en scene for sig selv, så lader det til,
at alt hentes ind uden at loaderen vises.

Forslag?

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Jakob Lund Krarup

Dato : 28-04-04 23:30

Du kan jo lave klassikeren med at lægge en kopi af movieClipsene fra dit
Library i scene 1 (transparency 100%) - så vil de blive taget med af
preloaderen.

- Jakob
Mail til: KR[snabel-a]RUP[punktum]DK

-= .NET, ASP, Java, HTML =-
-= Sjove billeder, wallpaper og vitser =-
-= http://www.JAKE.dk =-

Fra : PN

Dato : 30-04-04 15:27

Ja eller bare uden for det synlige område det er nok det hurtigste

Mvh. Henrik Kollberg

Fra : Bo Dudek

Dato : 03-05-04 08:21

[...]

>Du kan jo lave klassikeren med at lægge en kopi af movieClipsene fra dit
>Library i scene 1 (transparency 100%) - så vil de blive taget med af
>preloaderen.

hmmm.. den løsning er jeg ikke stolt af, for swf'en bliver løbende
opdateret med nye mc's, der kan attaches, og på et eller andet
tidspunkt skal man nok glemme at lægge en kopi på scenen..

der må da være en eller anden as metode..

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Jakob Lund Krarup

Dato : 03-05-04 09:36

Der er en debat om emnet her:
http://chattyfig.figleaf.com/flashcoders-wiki/index.php?edit=shared%20library%20purgatory

Det ser ud til at der ikke er en let måde. De foreslår mc.loadMovie() i
stedet.

Venlig hilsen - Jakob