Marco Polo Tv-serien
Fra : Nikolaj

Dato : 28-04-04 13:45

Hej
Kan i huske denne serie? Den er vidst fra 82 og kørte på dr for nogle år
siden og en gang tilbage i firserne. Fantastisk serie imo. Og et ligeledes
fantastisk soundtrack, som jeg lige har fået fat i...derfor huskede jeg
pludseligt serien og fik lyst til at se den igen.

Jeg ved at den er udkommet på et sæt med 3 dvd'er, men det er umuligt at få
fat på. Ihvertfald for mig, da jeg ikke har fundet ud af hvor man finder de
sjældne ting på dvd. Er her nogen der har nogle fif? Eller som måske
ovenikøbet ligger inde med en den, eller kopi som de vil sælge?

MVH
Nikolaj

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 28-04-04 20:10

Nikolaj skrev i en meddelelse...
> [...]
> fantastisk soundtrack, som jeg lige har fået fat i...derfor huskede jeg
> pludseligt serien og fik lyst til at se den igen.

Må jeg - overdrevent savlende - have lov at spørge hvor du har fået fat i
det - og hvad du har måttet ofre for det? Jeg elsker simpelthen den musik -
især afslutningstemaet.

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
- åbner 15. maj i Randers

Fra : Nikolaj

Dato : 28-04-04 20:38

"Tina Susanne Johansson" <tina_johansson@NOSPAMyahoo.com> wrote in message

> Må jeg - overdrevent savlende - have lov at spørge hvor du har fået fat i
> det - og hvad du har måttet ofre for det? Jeg elsker simpelthen den
musik -
> især afslutningstemaet.

Hej Tina
Jeg fandt den på www.gemm.com . Det er ret billigt alt taget i betragtning.
Måske fordi det ikke er Morricones mest kendte. De fleste samlere er vidst
mere til hans western eller lounge ting.

Har du selv serien?

MVH
Nikolaj

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 28-04-04 22:30

> [...]
> Måske fordi det ikke er Morricones mest kendte. De fleste samlere er vidst
> mere til hans western eller lounge ting.

Tak for linket - det vil jeg lige undersøge nærmere.

> Har du selv serien?

Hvis jeg ikke husker helt galt har jeg det meste af slutningen af
allersidste afsnit på et tudsegammelt videobånd som jeg ikke har haft i
afspilleren i flere år af skræk for aldrig at få det ud igen. Jeg har
faktisk de mest levende billeder inde i hovedet - af de store pladser,
paladser, personerne og så lyden af deres stemmer - og musikken
selvfølgelig.

Jeg genopdagede/erindrede for resten serien fordi jeg opdagede at Junichi
Ishida var med i den - efter jeg var faldet pladask for hans udstråling i en
anden fantastisk serie man gerne ville gense - "The Cowra Breakout" - bare
lige lidt trivia inden sengetid

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
- åbner 15. maj i Randers

Fra : Ole Kofoed

Dato : 01-05-04 09:20

"Nikolaj" <someone@microsoft.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ved at den er udkommet på et sæt med 3 dvd'er, men det er umuligt at

> fat på. Ihvertfald for mig, da jeg ikke har fundet ud af hvor man finder
de
> sjældne ting på dvd.

Den er ude i Holland:

http://www.dvd-home.nl/review/divers/marcopol.htm

Jeg har handlet en enkelt gang hos NL-Store uden problemer:
http://www.nlstore.nl/shop5/ShopExd.asp?Id=81374000&Level3=8715664010334

Ellers prøv http://elcheapo.nl/display_film.html for at finde andre butikker
f.eks.
http://www.themusicsafe.com/prodinfo/prodinfo.asp?ipid=18241748

Mvh.

Ole

Fra : PerX ...

Dato : 12-05-04 00:25

In article <40935d58$0$219$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, news@dvd-
basen.dk says...

> få
> de
>
> Den er ude i Holland:
>
> http://www.dvd-home.nl/review/divers/marcopol.htm

Pudsigt den kun kommer ud i Holland og ikke i england og Usa? Det er jo
åbenbart den englske version.

Fra : Nikolaj

Dato : 12-05-04 21:53

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> wrote in message
> In article <40935d58$0$219$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, news@dvd-
> basen.dk says...

> Pudsigt den kun kommer ud i Holland og ikke i england og Usa? Det er jo
> åbenbart den englske version.

Den har engelsk tale, ja, og hollandske undertekster.

Nu har jeg fået den og set den igen. Stadig en fantastisk serie! Men en mega
dårlig kopi (eller hvad det nu hedder). Dårlig lyd, dårlig klipning
o.s.v.... Men sikkert bedre end en gammel slidt vhs

Nikolaj

Fra : kim hermansen

Dato : 03-05-04 10:56

Tak Ole.
Det var lige den link jeg manglet....super.
Jeg er også helt vild for et gense den serie og nu ser
det ud til at lykkedes.....jeg har ledt efter den i et stykke tid men sjov
nok forgæves....men pyt..nu må vi så se om den lever op til det jeg kan
huske...

Kim

Fra : Nikolaj

Dato : 04-05-04 17:52