AGP problemer med 9600XT
Fra : Silverspoon

Dato : 28-04-04 12:56

Efter en geninstallering af win XP, vil agp ikke slås til i SMARTGART
indstillingerne.
Jeg kan vælge mellem 4x og 8x, men efter reboot er "fra" valgt.
Jeg prøvede først med de drivere der fulgte med og nu med de nye drivere men
intet virker.
Jeg har prøvet at ændre skærm opløsning, hjalp heller ikke.
Kan man helt slå SMARTGART fra ?
Jeg har et a7v8x-mx MOBO
help pls

Fra : Martin Johansson

Dato : 28-04-04 13:45

"Silverspoon" <bodtger@skoleparken1.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
men
> intet virker.
> Jeg har prøvet at ændre skærm opløsning, hjalp heller ikke.

Har du tjekket hvad den står til i BIOS?

Prøv evt. at rydde op med Ati's Cat uninstaller.
http://www.atitech.ca/support/drivers/misc/catalystutils.html
Så kan du prøve at installere nyeste driver igen forfra.

Fra : Silverspoon

Dato : 28-04-04 13:46

Ja der står den i x8

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
meddelelse news:408fa729$0$192$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Martin Johansson

Dato : 28-04-04 16:11

> Ja der står den i x8

Har du husket chipset driver?
Det er sikkert derfor.

Jeg ved ikke hvilket bundkort du har, derfor kan jeg ikke linke til en
chipset driver.

Fra : Silverspoon

Dato : 29-04-04 19:56

Tak for tippet, det var drivere til chipsettet.
Agp porten kan åbenbart ikke køre uden at windows for disse drivere.
Så lærte man noget nyt.
Tak derude

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
meddelelse news:408fc98a$0$239$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Jan S Frederiksen

Dato : 29-04-04 07:55

Hej S

Du skal installere VIA hyperion 4i1 driverset til dit mainboard så virker
det
Har lige haft samme problem (har samme grafikkort / andet mainboard)

MVH
Jan S Frederiksen
9530 Støvring
FJERNstorfred@privat.dk
Husk fjern FJERN

Fra : Martin Johansson

Dato : 29-04-04 11:35

"Jan S Frederiksen" <FJERNstorfred@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Hej S
>
> Du skal installere VIA hyperion 4i1 driverset til dit mainboard så virker
> det
> Har lige haft samme problem (har samme grafikkort / andet mainboard)

Tror jeg skal have pudset de briller jeg ikke bruger.
Jeg skrev lige at jeg ikke vidste hvad bundkort han brugte.
Det stod jo i første indlæg. _doh_!

Her er et direkte link:
http://downloads.viaarena.com/drivers/4in1/VIA_Hyperion%204IN1_V451v.zip
Her er siden hvor linket kan findes: