Kan ikke hente gamle meddelelser!?
Fra : Hans Paulin

Dato : 28-04-04 10:46

Hvis jeg klikker på feks. dette link

news:Xns94D758EDC4E41Chewbacca@62.243.74.163

eller andre lignende, kan jeg ikke længere hente dem; jeg får besked på
at meddelelsen er for gammel e.l. selv om den kun har et par dage på
bagen...
Hans

Fra : Hans Paulin

Dato : 28-04-04 13:30

Hans Paulin skrev:

> Hvis jeg klikker på feks. dette link

> eller andre lignende, kan jeg ikke længere hente dem; jeg får besked
> på at meddelelsen er for gammel e.l. selv om den kun har et par dage
> på bagen...

XP, OE 6, CC og news.individual.net...
Hans

Fra : Froggy

Dato : 30-04-04 09:31

Hans Paulin wrote:

> XP, OE 6, CC og news.individual.net...

Jeg kan ikke se den her i gruppen, men den kommer fint frem ved klik på
din ID-linie.
---------
så her er lige et par kommentarer:
---------
Palle Jensen wrote:
> [...]
[snip]
> Denne mail var sendt for at teste om TDC scannede indholdet af de
> filer som man sendte og det gjorde de tilsyneladende. Mailen kom
> aldrig frem. Fik aldrig en fejl tilbage.

Jeg har været ude for, at tdc-serveren forhindred mig i overhovedet at
videresende klager over spam-mails til forbrugerstyrelsen, de kom
simpelthen ikke afsted, men et pop-up vindue i OE kom og fortalte at
TDS's mailserver (med helt korrekt server-ID) sagde: "We don't want you
with spam" - og pudsigt nok hjalp en henvendelse til TDC's
erhvervshotline. De påstod ganske vist, at det helt bestemt ikke var en
besked, der kom fra dem, og at de meget gerne ville ha' et screendump af
det pågældende pop-up vindue, hvis jeg skulle komme ud for det igen, men
pudsigt nok, har problemet ikke været der siden henvendelsen (jeg havde
selvfølgelig lavet en synlig cc. til Forbrugerstyrelsen). LOL - så der
er nok "små spøgelser på spil".

> Jeg har dog på fornemmelsen at fejlen var forbigående da den ikke
> længere er reproducerbar. Men i bund og grund er det for ringe at
> nogen sidder og skruer på et filter uden at have det fulde overblik
> over konsekvenserne.

Min umiddelbare opfattelse er, at det gjorde de, men du får dem _aldrig_
til at indrømme det - det er sq da et pudsigt sammenfald.

> Jeg er dog positiv over at TDC overvejer et reelt virusscan. Måske
> det endda kan føre til en lempelse af port 25 reglen

Både og, for det vil blot være en _falsk sikkerhed_ (de allernyeste
virus-typer skal jo lige opdages inden de kan komme med i filtrene, så
hvis folk, tror, at de er sikret af udbyderens filter, så er chancen for
at de kommer til at åbne virus-mail jo kun meget større - og det vil
samtidig forhindre, at virussprederene kan blive gjort opmærksomme på,
at de bør/skal rense deres maskiner. Hvis virus-mails blot stoppes af
mere eller mystisk opsatte filtre, som man ikke selv har kontrol over,
så vil virus-problemet blot blive endnu større, da mange vil sidde med
inficerede maskiner, og aldrig få det at vide.

--
Froggy
Der er bedre at vide lidt om meget

Fra : Hans Paulin

Dato : 30-04-04 19:39

Froggy skrev:

> den kommer fint frem ved klik
> på din ID-linie.

Samme hér

....skiftede til TDC i går, meeen...om dét er forklaringen!?
Hans