Koncerter på nettet
Fra : Anders Elkjær Johans~

Dato : 28-04-04 09:36

Jeg er netop stødt på en side der hedder www.dcn.com som har webcast fra
adskillige klubber primært i New York-området med både kendte og mindre
kendte navne. Koncerterne kan opleves både live og vha et stort arkiv. Jeg
har fundet flere for mig hidtil ukendte bands af generelt høj kvalitet.
Jeg kan kun anbefale selv at gå på opdagelse i deres arkiv.

Hidtil kan jeg bl.a. anbefale 'Finger Eleven' og 'David Dondero'. Men de
har et kæmpe arkiv som jeg nærmest kun har ridset overfladen på indtil
nu....

Man skal registrere sig som bruger for at kunne se deres webcast, men det
er ganske gratis.

Og nej, jeg har ikke nogen økonomisk interesse i siden.

Er der nogen her i gruppen der kender til lignende sider?

Anders E

Fra : Jacob Ulrich

Dato : 28-04-04 15:31

> Hidtil kan jeg bl.a. anbefale 'Finger Eleven' og 'David Dondero'. Men de
> har et kæmpe arkiv som jeg nærmest kun har ridset overfladen på indtil
> nu....

Jeg har også stiftet bekendtskab med Finger Eleven (gennem en kammerat) og
må bestemt sige at det var en ganske positiv overraskelse. Normalt lytter
jeg ikke frygtelig meget til den decideret hårde ende af rock-scalaen,
specielt ikke hvis det bærer den grimme betegnelse 'nu-rock'. Heldigvis
hører Finger Eleven ikke rigtigt ind under den kategori. Eller måske gør de,
men de bruger i hvert fald ikke ligeså mange klicheer som andre bands i den
genre...
Anywayz...
Lyt selv.

---Jacob---

Fra : Jacob Ulrich

Dato : 28-04-04 15:44

> Er der nogen her i gruppen der kender til lignende sider?

I mit forrige indlæg glemte jeg helt at svare på det egentlige spørgsmål...
Her kommer det.

Prøv www.betalounge.com

Samme koncept som den du linkede til, men hovedsageligt med elektronisk
musik. Og så synes jeg ikke at kunne finde nogle video-optagelser, så jeg
tror kun det er audio. Men også ganske spændende sted.

Mvh

Jacob

Fra : Dopedog

Dato : 28-04-04 16:14

> Hidtil kan jeg bl.a. anbefale 'Finger Eleven' og 'David Dondero'. Men de
> har et kæmpe arkiv som jeg nærmest kun har ridset overfladen på indtil
> nu....

Ah Finger Eleven ... et af de fedeste band jeg har hørt i lang tid ....
husker tydeligt første gang jeg hørte en sang med dem :)

-Ronnie