fejl i Kill Bill Vol 1 ? mulig SPOILER!!
Fra : Frodo Nifinger

Dato : 28-04-04 08:41

Tjah, jeg ved egentlig ikke om den overhovedet kan spoiles mere, men der der
vel et par stykker, der ikke har set den.

Jeg har endnu tilgode at se Vol2, så det kan selvfølgelig være, at svaret
kommer der.

Det jeg undrer mig over er noget, der tyder på en fejl i den meget
springende tidslinie i historien.
Here goes:
Det fremgår flere gange af filmen, at showdown at house of blue leaves
foregår før opgøret med Vernita Green i det grønne hus, som Quintin vist har
været på besøg i Tim Burton's univers for at finde. (Edward Saksehånd) Det
gør ikke noget - Jeg elsker Tim Burtons krogede hjerne.

Altså Black Mamba vågner op efter 4 års koma, slår den ulækre fyr og Buck
the fuckhead ihjel, tager Bucks PussyWagon, rejser til Okinawa i en måned,
får lavet sit samuraisværd, rejser til Tokyo og ondulerer O-Ren Isi I,
hvorefter hun tager back to the States og kører op foran Vernita's hus i
Buck's PussyWagon.

Er det bare mig, der undrer mig over, at hun stadig råder over
PussyWagon'en, specielt efter, at hun har mokset Buck af en måned tidligere
på et sygehus. Han må da være fundet og bilen eftersøgt, og det køretøj
overser man ikke bare lige ...

Men det er måske bare en Quintin Tarrantino ting, man bare skal leve med?
For filmen er umanerlig flot i sin blodige voldsforherligelse, og man er
parat til at se den forfra lige med det samme.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Morten Bowman

Dato : 28-04-04 09:05

On Wed, 28 Apr 2004 09:40:47 +0200, "Frodo Nifinger"
<jni@holdopmeddettdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>på et sygehus. Han må da være fundet og bilen eftersøgt, og det køretøj

Den kunne jo være gemt væk i en aflåst garage imellemtiden, hente den og
køre direkte ud til Vernita.

>Men det er måske bare en Quintin Tarrantino ting, man bare skal leve med?

Ja jeg tænkte også at der gik lang tid hvor hun lå i p-kælderen og fik gang
i benene og kunne køre rundt i bilen. De må jo også have opdaget at hans
bilnøgler manglede. Men jeg slog et hen som kunstnerisk frihed.

--
Morten Bowman
mortensnabelabowmanpunktumdk

Fra : Peter Rongsted

Dato : 28-04-04 11:18

> [...]

>får lavet sit samuraisværd, rejser til Tokyo og ondulerer O-Ren Isi I,
>hvorefter hun tager back to the States og kører op foran Vernita's hus i

En ting jeg synes er mere mærkelig er: Lige da hun vågner, ved hun at
der er gået fire år. Hun har ikke talt med nogen endnu, så hvor ved hun
det fra?

Peter

Fra : Simon

Dato : 28-04-04 11:50

"Peter Rongsted" <nulldev@rongsted.dk> wrote in message

> [...]
>
> En ting jeg synes er mere mærkelig er: Lige da hun vågner, ved hun at
> der er gået fire år. Hun har ikke talt med nogen endnu, så hvor ved hun

Hun kigger på årene i sin hånd.

/SAP

Fra : Kim2000

Dato : 28-04-04 12:29

> Hun kigger på årene i sin hånd.

Hvordan fortæller det noget om tiden?

Kim

Fra : Simon

Dato : 29-04-04 10:59

Aner det ikke, men ikke desto mindre korrekt. Mit gæt er at det er ligesom
med årringe. Jeg har dog ikke kunne finde noget dokumentation for at det
rent faktisk er realistisk.

(SNIP)
She quickly looks at the palm of her and and counts the
lines.

MACRO CU The LINES IN HER PALM look like a road map.

She stops counting, shocked;

         THE BRIDE
      (to herself)
   Five years.