Inspiration søges indenfor spion-drama gen~
Fra : Frodo Nifinger

Dato : 28-04-04 08:11

Jeg tror, amerikanerne kalder genren for suspense.
Nå men jeg leder efter film i stil med Chain Reaction, Enemy of the State,
Jack Ryan serien (Hunt for red october, Patrioternes Spil, Dødens karteller,
Sum of al fears)
Ubådsfilm er også helt ok (Das Boot, Hunt for red ocober, K19 og U571)

Ud fra disse kriterier, kan I foreslå nogle titler, der er umagen værd?

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : KNL DtP

Dato : 28-04-04 13:43

"Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Ud fra disse kriterier, kan I foreslå nogle titler, der er umagen værd?

En måske lidt overset titler er Spy Game (2001)
[http://www.imdb.com/title/tt0266987/], som er en ganske spændende, velspillet
og flot filmet spion-thriller. Den ligner på mange området de klassiske
CIA-film, men vinder gode point på at vise mange udenlandske lokaliteter i
forskellige situationer (f.eks. Vietnam, Østtyskland og Mellemøsten). Specielt
synes jeg at Redford gør det virkelig godt, som snart-pensioneret-CIA-fætter.

I sammenligning med andre nyere Hollywood-titler som f.eks. The Recruit, vil
jeg til enhver tid vælge Spy Game.

MVH

Kristian

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 29-04-04 01:55

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:408fa6d5$0$18660$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> [...]
> synes jeg at Redford gør det virkelig godt, som snart-pensioneret-CIA-fætter.

Jow, Spy Game er en udmærket film. og den får mig til at tænke på Swordfish, som også er totalt fed.
De er dog begge set, men skal da genses.
Gerne flere fra samme skuffe...!
Der må være nogle titler, jeg ikke har set.

En totalt forfejlet film i genren er Tom Clansy's OPcenter fra 95.
Føj, den skuffer fælt.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Peter Knutsen

Dato : 29-04-04 21:01

Frodo Nifinger wrote:
> [...]
> Ubådsfilm er også helt ok (Das Boot, Hunt for red ocober, K19 og U571)
>
> Ud fra disse kriterier, kan I foreslå nogle titler, der er umagen værd?

"Where Eagles Dare". "Sneakers". "Fatherland" er noget lidt
andet, men er alligevel værd at se. Den er på en måde også den
film i hele verdenshistorien, som handler *mest* om 2. verdenskrig.

--
Peter Knutsen