E-Mail
webnoob 5265
[Xnews] Krydspostede indlæg markeres ikke ~
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 27-04-04 16:45

Hvis der kører en tråd, hvor indlæggene krydspostes til f.eks. to
grupper, plejer Xnews så ikke at kunne markere indlæggene som læst,
hvis man læser dem i den ene gruppe og så senere skifter til den
anden?

Der kører f.eks. pt. en tråd, hvor alle indlæggene krydspostes
imellem dk.edb.sikkerhed og dk.edb.system.ms-windows. De indlæg
jeg har læst i Windows-gruppen, står som ulæste, hvis jeg skifter
til sikkerheds-gruppen og det undrer mig, for jeg mener at Xnews
engang markerede dem som læst helt automagisk, eller husker jeg
mon forkert?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Dino

Dato : 27-04-04 18:02

Den 27-4 2004 skrev Thomas G. Madsen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> [...]
> til sikkerheds-gruppen og det undrer mig, for jeg mener at Xnews
> engang markerede dem som læst helt automagisk, eller husker jeg

[Misc]
CatchUpButton={0,1,2,3}

Hvor 0=Catchup,
1=CatchUp and clear keep,
2=Catchup and kill xpost,
3=Catchup and purge

Eller mappe en tast til "CatchUp and Kill XPost"...

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Fra : Rudi Stegen

Dato : 27-04-04 19:32

Hej Dino, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Thomas G. Madsen:

Jo, det er i hvert fald altid sket hos mig uanset Xnews-version.
Muligvis sker der andre ting, hvis man har sat den til at gemme
indlæg(?), hvilket jeg aldrig har brugt.

> [Misc]
> CatchUpButton={0,1,2,3}
>
> Hvor 0=Catchup,
> 1=CatchUp and clear keep,
> 2=Catchup and kill xpost,
> 3=Catchup and purge

0 skulle være default. Er mit gæt (til Madsen, ovenfor) korrekt? (Og
den med indstillingen 'Gem læste indlæg' skal bruge 2 dér).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 27-04-04 21:17

Rudi Stegen skrev:

> Muligvis sker der andre ting, hvis man har sat den til at
> gemme indlæg(?), hvilket jeg aldrig har brugt.

Det var også min første tanke, at det måske har noget med det at
gøre, men jeg mener nu at det har virket engang med min nuværende
indstilling.

> 0 skulle være default. Er mit gæt (til Madsen, ovenfor)
> korrekt? (Og den med indstillingen 'Gem læste indlæg' skal
> bruge 2 dér).

Jeg havde slet ikke den indstilling i Xnews.ini, men nu har jeg
sat den til 2.
Som jeg ser det, så kræver det vel også, at jeg trykker på Catch
Up-knappen når jeg forlader gruppen. Det jeg gerne vil, er at
kunne forlade en gruppe, hvor der stadig er ulæste indlæg tilbage,
men at de krydspostede indlæg, som jeg har læst i gruppen, og som
derfor er markeret som læst, også er markeret som læst, når jeg
går over i den anden gruppe, hvor de samme indlæg også befinder
sig (py-ha, er det mon det rene volapyk?). Det mener jeg den har
gjort engang uden dog at være helt sikker.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 27-04-04 22:56

Hej Thomas G. Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Jeg havde slet ikke den indstilling i Xnews.ini

Det har jeg heller ikke, fordi jeg bruger defaultindstillingen og
linjen så slet ikke optræder

Kig i manualen og søg på fx CatchUpButton.

> men nu har jeg sat den til 2.

Så er det spændende, om dét faktisk virker. Som du selv siger:

> Som jeg ser det, så kræver det vel også, at jeg trykker på Catch
> Up-knappen når jeg forlader gruppen.

Ja, det lyder også for mig, som om "CatchUpButton" har mere med det at
gøre. Det er ikke særlig brugbart, at man partout skal lave en catch up
for at tricket virker.
Og ja, selvom jeg ikke har dyret til at gemme indlæg, sker det da
jævnlig, at dette og hint i en gruppe vil man gerne "lade ligge" til
senere engang, hvorfor jeg markerer sådanne indlæg som ulæst (mappet
til å'et hér), inden jeg lukker gruppen.

Enten har Dino misforstået dit problem (og det løser så ikke
problemet), eller også har han forstået det korrekt, og problemets
løsning *er* det.

Hvis han ellers har forstået et spørgsmål rigtigt, har han en
irriterende vane med altid at have ret

> [...]
> har læst i gruppen, og som derfor er markeret som læst, også er
> markeret som læst, når jeg går over i den anden gruppe, hvor de

Netop. Alt andet er ret ufikst, og mine (diverse versioner) har som
nævnt også altid og uden undtagelse opført sig sådan.

Men du kan teste det ved at snyde en smule med dit næste indlæg: Send
et helt normalt indlæg, hvor du blot (unden at skrive noget i
brødteksten om det) krydsposter til <news:test.dk> også og sæt et
FollowUpTo til den gruppe, du ren faktisk poster i.

PS: Jeg har gjort det med dette her. Så kan du se, om det laver høvl
eller ej.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-04-04 00:18

Rudi Stegen skrev:

> [...]
> skrive noget i brødteksten om det) krydsposter til
> <news:test.dk> også og sæt et FollowUpTo til den gruppe, du

Jeg har prøvet at sende på tværs af mine lokale Hamster-grupper
og det fungerer fint, hvis jeg f.eks. krydsposter til lokal.test,
lokal.test2 og lokal.test3. Hvis jeg går ind i lokal.test først
og springer ned til indlægget, så det bliver markeret som læst,
så er indlægget ikke synligt i lokal.test2 og lokal.test3, hvis
jeg efterfølgende går ind i dem, men hvis jeg går ind i lokal.
test2 eller 3 først, springer ned til indlægget så det bliver
markeret som læst, og derefter går ind i lokal.test, så er det
indlæg derinde ikke markeret som læst. Det forstår jeg ikke en
meter af, men sådan fungerer det altså lige pt.

> PS: Jeg har gjort det med dette her. Så kan du se, om det
> laver høvl eller ej.

Da jeg havde læst dit indlæg her i gruppen gik jeg ind i dk.test,
men kunne ikke finde det derinde, så på det punkt ser det ud til
at virke.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-04-04 00:25

Thomas G. Madsen skrev:

> [..], men hvis jeg går ind i lokal.test2 eller 3 først,
> springer ned til indlægget så det bliver markeret som læst, og
> derefter går ind i lokal.test, så er det indlæg derinde ikke
> markeret som læst.

Nå, men det må være noget lokalt, for jeg prøvede lige at gå ind
i dk.test som det første, efter at have sendt det indlæg som jeg
her svarer på, og det var synligt derinde. Da det var markeret
som læst gik jeg over i mail+news-gruppen og dér var det ikke
synligt, så umiddelbart ser det ud til at virke.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 28-04-04 14:42

> [...]

> som læst gik jeg over i mail+news-gruppen og dér var det ikke
> synligt, så umiddelbart ser det ud til at virke.

Jeg tror, du har ret og den holder vand.

Hvorfor læserækkefølgende så betyder noget i dine lokale grupper er jeg
på herrens mark med, da jeg aldrig haft nogen lokal. Men det er
formentlig Hamster, du bruger dér, og så har Dino eller HKH formentlig
en håndfuld tip. (Og i allerbedste fald ét

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-04-04 15:48

Rudi Stegen skrev:

> Jeg tror, du har ret og den holder vand.

Jeg krydser fingre.

> Hvorfor læserækkefølgende så betyder noget i dine lokale
> grupper er jeg på herrens mark med, da jeg aldrig haft nogen
> lokal.

Det betyder heller ikke det helt vilde. At krydsposte imellem
de lokale grupper, er ikke det jeg gør mest i. :)

--
Hilsen
Madsen