hvorfor købe raedon 9800 PRO i stedet for ~
Fra : Sorcerer

Dato : 27-04-04 14:10

Hej

Ja inden i svarer, ved jeg godt at man får større ydelse fra 9800 PRO, men
jeg sad og tænkte på om der egentlig var et spil som 9600 PRO ikke kunne
trække optimalt og ud fra de tests jeg kunne finde på tom's hardware er det
spildte 1000 kr. at købe et 9800 PRO frem for et 9600 PRO, med mindre man
selvfølgelige skal kører med 100 fps i Far Cry

Fra : Mythos

Dato : 27-04-04 15:42

"Sorcerer" <jacobhg@nalnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> spildte 1000 kr. at købe et 9800 PRO frem for et 9600 PRO, med mindre man
> selvfølgelige skal kører med 100 fps i Far Cry

Man køber grafikkort ud fra sine behov, og så er det lige meget hvad kortet
hedder. Man skal dog bare lige orientere sig om hvilke mærker andre fraråder
at købe.
Jeg har set en af vennerne med et Sapphire RADEON 9600 som kørte lige så
godt som mit 9700 Pro hvis man ser bort fra, som du selv er inde på, fps, så
er det ikke det man går efter, så køb hvad pengene rækker til. Jeg har mit
grafikkort i nogle år endnu, hvis det ellers holder så længe, og så vil jeg
blæse på om mine fps ikke er på højde med andres.
Jeg skiftede kun grafikkort fordi mit tidligere Matros ikke kunne følge med
mere, og jeg fik et godt tilbud på det jeg har nu, jeg kunne godt nøjes med
mindre.

Kim Larsen

Fra : Jakob

Dato : 27-04-04 15:44

> spildte 1000 kr. at købe et 9800 PRO frem for et 9600 PRO, med mindre man
> selvfølgelige skal kører med 100 fps i Far Cry

og de kommende spil som halflife 2 etc.

Det er vel lidt ærgeligt at købe nyt og så ikke kunne spille de nye spil
men det kommer jo an på hvad man vil

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 27-04-04 15:48

> [...]
> spildte 1000 kr. at købe et 9800 PRO frem for et 9600 PRO, med mindre man
> selvfølgelige skal kører med 100 fps i Far Cry

Prøv at sætte fuld detaljegrad, anisoptropic filtering og antialiasing og
hvad der ellers er og se forskellen på et 9600 kontra 9800, så har du
svaret. Desuden er der folk der foretrækker at kunne køre deres spil i
højere opløsninger end andre, hvem foretrækker ikke det? 9800 er klart et
bedre kort end 9600.

Der er ENORM forskel på de to, men synes dog stadig at 9600 er en super chip
til prisen, for det er sku efterhånden ret billigt

VH
Peter

Fra : Nikolaj W.

Dato : 27-04-04 21:33

Har selv et 9800Pro kort, godt nok kun med 128mb ram, men det er ikke
tilstrækkeligt i FarCry så jeg frygter lidt Doom3 osv. Hvis du ikke har
invisteret i et ville jeg råde dig til at vente en måned eller to, til den
nye generation er på gaden, de ser ud til at være en del hurtigere, for der
er ikke nogen i dag der kan trække DX9 grafik optimalt.

Fra : Lasse Nygaard

Dato : 29-04-04 06:14

"Nikolaj W." <nikolaj_dk_fjernmig@msn.com> wrote in message
> [...]
der
> er ikke nogen i dag der kan trække DX9 grafik optimalt.

Hvilke andre specs har du da?

Min Barton 2600+, 1GB DDR og 9800 PRO 128MB kører da fint Far Cry, jeg har
ikke clocket noget.

Lasse

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 01-05-04 12:59

"Lasse Nygaard" <someone@microsoft.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvilke andre specs har du da?
>
> Min Barton 2600+, 1GB DDR og 9800 PRO 128MB kører da fint Far Cry, jeg har

Jeg har P4 3.2/800, Radeon9800, 2X512 PC3200 Dual twinx ram + det løse, og
jeg kan heller ikke kører FarCry tilfredsstillende i 1024x768. Jeg har
bakset meget med de forskellige indstillinger for at få det til at køre
tilfredsstillende.

Prøv du at sætte alle detaljer til det højeste i spillet og kør med de
bedste billedegenskaber på driverne, så kan du sandelig heller ikke...

Der er da vist også forskel på hvordan folk kan/vil spille deres spil. Spil
skal køre flydende og musen skal reagere prompte, hvis ikke, så er det ikke
spilbart efter min mening.

VH
Peter

Fra : MKH1

Dato : 02-05-04 01:27

"Lasse Nygaard" <someone@microsoft.com> wrote

> Min Barton 2600+, 1GB DDR og 9800 PRO 128MB kører da fint Far Cry, jeg har
> ikke clocket noget.
>
> Lasse

Lasse, prøve at sætte opløsningen til 1600*1200 (Ja, det er vi nogen med 22
tommer
skærme der godt kan li), og flyt eyecandy sliderne til max.
Hvordan køre det nu? Får du over 10 fps?
Jeps, jeg ved det, du vil også have et nyt grafikkort

Martin.
xp3200+
1 gb ram
9800xt.

Fra : Lasse Nygaard

Dato : 02-05-04 14:27

"MKH1" <mkhenrichsen_@mail.dk> wrote in message

> [...]
> tommer
> skærme der godt kan li), og flyt eyecandy sliderne til max.
> Hvordan køre det nu? Får du over 10 fps?

Jeg kører 1280x1024 i Medium, og jeg får mellem 65 og 140 afhængig af hvor
jeg er og hvad der sker.

Lasse

Fra : MKH1

Dato : 03-05-04 00:26

"Lasse Nygaard" <someone@microsoft.com> wrote

> Jeg kører 1280x1024 i Medium, og jeg får mellem 65 og 140 afhængig af hvor
> jeg er og hvad der sker.

Hvorfor bruge 1280*1024/medium, når 1600*1200/Very High ser tusind gange
federe ud?
Fordi dit grafik ikke kan trække det!
Nå ja, der mangler jo også lige 4*AA og 8*AF...

Martin

Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 03-05-04 08:03

> [...]
> federe ud?
> Fordi dit grafik ikke kan trække det!
> Nå ja, der mangler jo også lige 4*AA og 8*AF...

Eller måske fordi ens TFT skærm native er 1280x1024 og alt derover vil være
spil af grafikkortets kraft???

Cheers
Rolighed