/ Forside / Interesser / Fritid / Musik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Musik
#NavnPoint
Nordsted1 29914
ans 21076
dova 20615
Klaudi 18463
Kazistuta 18027
3773 17729
boibbo 13999
o.v.n. 13226
refi 11088
10  tedd 8824
Enrique Iglesias smukke stemme
Fra : Thomas


Dato : 26-04-04 22:48

Hejsa

Det kan godt være dette har været postet før... I så fald
undskylder jeg. Jeg kunne bare ikke lige se et indlæg om det.

Under et show hvor Enrique Iglesias skulle synge et enkelt nummer,
sang han (naturligvis) playback... Nummeret blev afspillet fra CD'en,
og showet gik fint... En lydmand havde alligevel listet sig til at tænde
for mikrofonen, og optage den lyd der kom igennem der...

Lyt til det her : http://www.dr.dk/p3/monkey/media/lyd/enrique.asx
Så forstår man egentlig godt hvorfor han synger playback!

..Thomas



 
 
Morten Holberg Niels~ (26-04-2004)
Kommentar
Fra : Morten Holberg Niels~


Dato : 26-04-04 23:03


"Thomas" <thomas.elbo@REMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse
news:408d83e2$0$300$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hejsa
>
> Det kan godt være dette har været postet før... I så fald
> undskylder jeg. Jeg kunne bare ikke lige se et indlæg om det.
>
> Under et show hvor Enrique Iglesias skulle synge et enkelt nummer,
> sang han (naturligvis) playback... Nummeret blev afspillet fra CD'en,
> og showet gik fint... En lydmand havde alligevel listet sig til at tænde
> for mikrofonen, og optage den lyd der kom igennem der...
>
> Lyt til det her : http://www.dr.dk/p3/monkey/media/lyd/enrique.asx
> Så forstår man egentlig godt hvorfor han synger playback!

Det er sgu da en and?!

MN



Muldeberg (27-04-2004)
Kommentar
Fra : Muldeberg


Dato : 27-04-04 12:31

"Morten Holberg Nielsen" <holberg19@SLETDETTEofir.dk> wrote in
news:408d872d$0$181$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

>
> "Thomas" <thomas.elbo@REMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse
> news:408d83e2$0$300$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> Hejsa
>>
>> Det kan godt være dette har været postet før... I så fald
>> undskylder jeg. Jeg kunne bare ikke lige se et indlæg om det.
>>
>> Under et show hvor Enrique Iglesias skulle synge et enkelt nummer,
>> sang han (naturligvis) playback... Nummeret blev afspillet fra CD'en,
>> og showet gik fint... En lydmand havde alligevel listet sig til at tænde
>> for mikrofonen, og optage den lyd der kom igennem der...
>>
>> Lyt til det her : http://www.dr.dk/p3/monkey/media/lyd/enrique.asx
>> Så forstår man egentlig godt hvorfor han synger playback!
>
> Det er sgu da en and?!
>
> MN
>
>
>

Nej det er sgu rigtigt nok.
Jeg så showet på tysk tv (ARD). Det er der at den oprindelige
optagelse stammer fra.

--
Muldeberg aka "Mulde"
muldemail@[DELETE-THIS]yahoo.dk

Morten Holberg Niels~ (27-04-2004)
Kommentar
Fra : Morten Holberg Niels~


Dato : 27-04-04 13:02


"Muldeberg" <nothing@here.com> skrev i en meddelelse
news:Xns94D8896E4927Cidtoken@216.196.97.131...
> "Morten Holberg Nielsen" <holberg19@SLETDETTEofir.dk> wrote in
> news:408d872d$0$181$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
>
> >
> > "Thomas" <thomas.elbo@REMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse
> > news:408d83e2$0$300$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> >> Hejsa
> >>
> >> Det kan godt være dette har været postet før... I så fald
> >> undskylder jeg. Jeg kunne bare ikke lige se et indlæg om det.
> >>
> >> Under et show hvor Enrique Iglesias skulle synge et enkelt nummer,
> >> sang han (naturligvis) playback... Nummeret blev afspillet fra CD'en,
> >> og showet gik fint... En lydmand havde alligevel listet sig til at
tænde
> >> for mikrofonen, og optage den lyd der kom igennem der...
> >>
> >> Lyt til det her : http://www.dr.dk/p3/monkey/media/lyd/enrique.asx
> >> Så forstår man egentlig godt hvorfor han synger playback!
> >
> > Det er sgu da en and?!
> >
> > MN
> >
> >
> >
>
> Nej det er sgu rigtigt nok.
> Jeg så showet på tysk tv (ARD). Det er der at den oprindelige
> optagelse stammer fra.

Fordi du har set showet, behøver det da ikke være ham som synger på den fil?

Jeg prøver PÅ INGEN måde at tage Enrique i forsvar. Jeg afskyer ham som
pesten. Det er bare det med at forholde sig kritisk overfor internettet og
ikke hoppe på hvad som helst. Apropos dette, kan i huske da der var nogle
der lavede en 100 % tro kopi af MTV's nyhedsside og lagde en fake nyhed
omkring Metallica ind? Noget med de sagsøgte et andet band for brugen af
nogle akkorder.

Mvh

MH




Dopedog (27-04-2004)
Kommentar
Fra : Dopedog


Dato : 27-04-04 13:30

> Jeg prøver PÅ INGEN måde at tage Enrique i forsvar. Jeg afskyer ham som
> pesten. Det er bare det med at forholde sig kritisk overfor internettet og
> ikke hoppe på hvad som helst. Apropos dette, kan i huske da der var nogle
> der lavede en 100 % tro kopi af MTV's nyhedsside og lagde en fake nyhed
> omkring Metallica ind? Noget med de sagsøgte et andet band for brugen af
> nogle akkorder.

Den er jo så nok også noget nemmere at hoppe på når det drejer sig om
Metallica og om at skovle penge ind!

.Ronnie

> Mvh
>
> MH
>
>
>



Jakob (27-04-2004)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 27-04-04 14:48

Ja, det er forfærdeligt at de skal tjene på deres arbejde!

--

// Jakob



Dopedog (27-04-2004)
Kommentar
Fra : Dopedog


Dato : 27-04-04 17:04

> Ja, det er forfærdeligt at de skal tjene på deres arbejde!

Egentlig ikke. Men var det ikke dem der lukkede Napster fordi folk hentede
et par sange med dem ?

Og hvad med at de sælger "MP3 bootlegs" til 9.95$ ?

Men ok, hvis jeg lavede det samme lorte musik som de gør nu om dage så ville
jeg sku nok også presse citronen så meget som muligt

-Ronnie

> --
>
> // Jakob
>
>



Morten Holberg Niels~ (27-04-2004)
Kommentar
Fra : Morten Holberg Niels~


Dato : 27-04-04 17:54


"Dopedog" <dopedog1996DELETETHIS@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:408e846a$0$266$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Ja, det er forfærdeligt at de skal tjene på deres arbejde!
>
> Egentlig ikke. Men var det ikke dem der lukkede Napster fordi folk hentede
> et par sange med dem ?

Nu var Napster societi'et mere end nogle folk som hentede et par sange.

Mvh

MH



Dopedog (27-04-2004)
Kommentar
Fra : Dopedog


Dato : 27-04-04 20:35

> > > Ja, det er forfærdeligt at de skal tjene på deres arbejde!
> >
> > Egentlig ikke. Men var det ikke dem der lukkede Napster fordi folk
hentede
> > et par sange med dem ?
>
> Nu var Napster societi'et mere end nogle folk som hentede et par sange.

Ja men hvordan kan det være det var Metallica der sagsøgte dem og ikke bands
som ikke "havde råd" til at folk ikke købte deres sange ?

Og hvorfor svarede du ik på det med MP3 bootlegs til 9.95$ ?

-Ronnie

> Mvh
>
> MH
>
>



Thomas (27-04-2004)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 27-04-04 20:58


"Dopedog" <dopedog1996DELETETHIS@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:408eb5e4$0$285$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> Ja men hvordan kan det være det var Metallica der sagsøgte dem og ikke
bands
> som ikke "havde råd" til at folk ikke købte deres sange ?

Var det ikke pladebranchen der sagsøgte dem?? Og så stod Lars Ulrich bare
frem
som 'talsmand' for dem, eller sådan noget??

..Thomas



Morten Holberg Niels~ (28-04-2004)
Kommentar
Fra : Morten Holberg Niels~


Dato : 28-04-04 15:46


"Dopedog" <dopedog1996DELETETHIS@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:408eb5e4$0$285$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Og hvorfor svarede du ik på det med MP3 bootlegs til 9.95$ ?

?

Fordi det ikke var det der triggede mig i dit indlæg? Og specielt, ja
faktisk mest fordi det meget lidt har at gøre med det jeg oprindeligt
kommenterede på (napster).

Mvh

Morten Holberg



Lars Lauridsen (27-04-2004)
Kommentar
Fra : Lars Lauridsen


Dato : 27-04-04 22:32


"Morten Holberg Nielsen"
> > > Ja, det er forfærdeligt at de skal tjene på deres arbejde!
> >
> > Egentlig ikke. Men var det ikke dem der lukkede Napster fordi folk
hentede
> > et par sange med dem ?
>
> Nu var Napster societi'et mere end nogle folk som hentede et par sange.

Og nu er det jo meget nemmere at kontrollere :)

Mvh.
Lars



Morten Holberg Niels~ (28-04-2004)
Kommentar
Fra : Morten Holberg Niels~


Dato : 28-04-04 15:47


"Lars Lauridsen" <crazy_jellyfish@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:408ed130$0$534$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Morten Holberg Nielsen"
> > > > Ja, det er forfærdeligt at de skal tjene på deres arbejde!
> > >
> > > Egentlig ikke. Men var det ikke dem der lukkede Napster fordi folk
> hentede
> > > et par sange med dem ?
> >
> > Nu var Napster societi'et mere end nogle folk som hentede et par sange.
>
> Og nu er det jo meget nemmere at kontrollere :)

Tjae, det har jeg ikke sagt noget om.



Lars Kim Lund (27-04-2004)
Kommentar
Fra : Lars Kim Lund


Dato : 27-04-04 19:39

Muldeberg <nothing@here.com> wrote:

>> Det er sgu da en and?!
>
>Nej det er sgu rigtigt nok.
>Jeg så showet på tysk tv (ARD). Det er der at den oprindelige
>optagelse stammer fra.

Er jeg den eneste der kan høre en tydelig tysk accent?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Flemming N. (28-04-2004)
Kommentar
Fra : Flemming N.


Dato : 28-04-04 00:40

On Tue, 27 Apr 2004 06:30:33 -0500, Muldeberg <nothing@here.com>
wrote:


>Nej det er sgu rigtigt nok.
>Jeg så showet på tysk tv (ARD). Det er der at den oprindelige
>optagelse stammer fra.

Jeg mener nu at den orginale optagelse stammer fra Polsk tv.

Mvh,

Flemming
--
- Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure? (G.O'Dowd) -

Flemming N. (28-04-2004)
Kommentar
Fra : Flemming N.


Dato : 28-04-04 00:36

On Tue, 27 Apr 2004 00:03:24 +0200, "Morten Holberg Nielsen"
<holberg19@SLETDETTEofir.dk> wrote:

>Det er sgu da en and?!

Det er jeg nu sikker på at det ikke er, jeg kan nemmeligt godt huske
da sagen var fremme for flere år siden...

Mvh,

Flemming
--
- Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure? (G.O'Dowd) -

Ukendt (26-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-04-04 23:05

Thomas wrote:
>
> Lyt til det her : http://www.dr.dk/p3/monkey/media/lyd/enrique.asx
> Så forstår man egentlig godt hvorfor han synger playback!

Efter min bedste overbevisning er Enrique Iglesias en opblæst narrøv der
laver grænseløst irriterende møgpop, men samtidig er jeg også pænt
sikker på, at dét der lydklip er fake.

--
mvh.
Karsten Strandgaard Jørgensen
http://hammerich.cjb.net

Thomas (27-04-2004)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 27-04-04 01:52


"Karsten Strandgaard Jørgensen" <karstenLOVELYSPAM@daimi.au.dk>
skrev i en meddelelse news:408D879A.20609F9D@daimi.au.dk...

> Efter min bedste overbevisning er Enrique Iglesias en opblæst narrøv der
> laver grænseløst irriterende møgpop, men samtidig er jeg også pænt
> sikker på, at dét der lydklip er fake.
>

http://www.amiannoying.com/2001/view.asp?ID=980
"...He verified the tape was really him singing, but it was from a concert
where
he could not hear the music and lip synced."

http://www.canoe.ca/JamMusicArtistsI/iglesias_enrique.html
"Stern played the tape for Iglesias, who couldn't tell if it was actually
him or not.
He did say that if it was him, he was probably just having fun with the
sound
engineers, and that's why his voice was painfully off-key."


..Thomas



Ukendt (27-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-04-04 03:54

Thomas wrote:
>
> "Karsten Strandgaard Jørgensen" wrote:
>
> > Efter min bedste overbevisning er Enrique Iglesias en opblæst narrøv der
> > laver grænseløst irriterende møgpop, men samtidig er jeg også pænt
> > sikker på, at dét der lydklip er fake.
>
> http://www.amiannoying.com/2001/view.asp?ID=980
> "...He verified the tape was really him singing [...]"

Utroværdig kilde. Bakkes ikke op af mere troværdige steder på nettet så
vidt jeg lige kan se.


> http://www.canoe.ca/JamMusicArtistsI/iglesias_enrique.html
> "Stern played the tape for Iglesias, who couldn't tell if it was actually
> him or not. [...]"

Altså: uvist.

Det, jeg synes tyder på at det er fake, er:
- De ekstremt overdrevent falske toner, som bliver værre og værre.
- Stemmen lyder som om den ikke - selv under optimale betingelser -
ville kunne nå op på sangens høje toner, hvilket Iglesias jr. dog trods
alt kan.
- Stemmen "synger" meget kraftigt, hvilket der jo slet ingen grund er
til når man lipsyncer - især når stemmen er i så dårlig forfatning, som
det
lyder til.

....men jeg kan selvfølgelig heller ikke vide det med sikkerhed. Og der
er også grænser for rigoristisk en research jeg vil lægge i en 4 år
gammel sag om Enrique Iglesias :)

--
mvh.
Karsten Strandgaard Jørgensen
http://hammerich.cjb.net

Heinrich (27-04-2004)
Kommentar
Fra : Heinrich


Dato : 27-04-04 02:37

"Thomas" <thomas.elbo@REMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse
news:408d83e2$0$300$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hejsa
>
> Det kan godt være dette har været postet før... I så fald
> undskylder jeg. Jeg kunne bare ikke lige se et indlæg om det.
>
> Under et show hvor Enrique Iglesias skulle synge et enkelt nummer,
> sang han (naturligvis) playback... Nummeret blev afspillet fra CD'en,
> og showet gik fint... En lydmand havde alligevel listet sig til at tænde
> for mikrofonen, og optage den lyd der kom igennem der...
>
> Lyt til det her : http://www.dr.dk/p3/monkey/media/lyd/enrique.asx
> Så forstår man egentlig godt hvorfor han synger playback!

Det lyder jo fremragende. Enrique er nok en af tidens bedste sangere. Det
beviser lydklippet til fulde!



Rune Jensen (27-04-2004)
Kommentar
Fra : Rune Jensen


Dato : 27-04-04 10:58

Thomas wrote:
> Hejsa
>
> Det kan godt være dette har været postet før... I så fald
> undskylder jeg. Jeg kunne bare ikke lige se et indlæg om det.

Det er svært at sige om det har...men det er jo også flere år gammelt

Rune Jensen

Janni Nørmølle (27-04-2004)
Kommentar
Fra : Janni Nørmølle


Dato : 27-04-04 13:48

> Under et show hvor Enrique Iglesias skulle synge et enkelt nummer,
> sang han (naturligvis) playback... Nummeret blev afspillet fra CD'en,
> og showet gik fint... En lydmand havde alligevel listet sig til at tænde
> for mikrofonen, og optage den lyd der kom igennem der...
>
> Lyt til det her : http://www.dr.dk/p3/monkey/media/lyd/enrique.asx
> Så forstår man egentlig godt hvorfor han synger playback!
>
> .Thomas
>
>

Om det så er Enrique eller ej, så er det da det bedste grin jeg har haft i
dag.

Tak for det.

Mvh. Janni



Martin Johansson (28-04-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansson


Dato : 28-04-04 14:14


"Thomas" <thomas.elbo@REMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse
news:408d83e2$0$300$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hejsa
>
> Det kan godt være dette har været postet før... I så fald
> undskylder jeg. Jeg kunne bare ikke lige se et indlæg om det.
>
> Under et show hvor Enrique Iglesias skulle synge et enkelt nummer,
> sang han (naturligvis) playback... Nummeret blev afspillet fra CD'en,
> og showet gik fint... En lydmand havde alligevel listet sig til at tænde
> for mikrofonen, og optage den lyd der kom igennem der...
>
> Lyt til det her : http://www.dr.dk/p3/monkey/media/lyd/enrique.asx
> Så forstår man egentlig godt hvorfor han synger playback!

Den kan også findes her:
http://www.miserablemelodies.com/
sammen med andre "guldkorn".

Der står dette om filen:
"Iglesias, Enrique: Rhythm Divine
This is a live performance of Enrique Iglesias where his microphone is
isolated,
much like the Linda McCartney Hey Jude auditory torture. I guess we know
Enrique is human, after all. "

Brug RealAlternative til at afspille filerne, så slipper man for RealPlayer.
http://www.reformed-theology.org/downloads/realalternative.htm



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408938
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste