Problemer med nyt 5900xt kort
Fra : Tazman

Dato : 26-04-04 19:20

Hejsa

Jeg har lige købt et pow fx-5900 xt kort. Jeg har hentet de nyeste
detonator drivers men hvis jeg sætter den til 1024x768 så låser
maskinen sig.

I 800x600 kørte den indtil jeg startede benchmark 3dmark01se. Så låste
den sig igen.

Da jeg startede med at installe med de medfølgende drivere kom winxp
ikke længere end lige efter winxp logoet, så gik skærmen i sort og kom
ikke videre.

Hvad kan der være galt?

Håber på hjælp da jeg glæder mig til at spille med mit nye kort.

Tazman
---------------------------
Posted By Tazman

karlsen@sletmig.adslhome.dk

Fra : Kaptajnen

Dato : 26-04-04 21:42

Prøv at sende kortet retur... der kunne jo være noget galt med det.... med
køling og så videre... eller nogle kredse...

Fra : sfc

Dato : 27-04-04 11:06

> Håber på hjælp da jeg glæder mig til at spille med mit nye kort.

Måske leverer din PSU (strømforsyning) ikke strøm nok?

Mvh Sfc

Fra : Saitek

Dato : 27-04-04 19:46

ja, det lyder som et problem med køling eller en for lille psu man skal da
nok have mindst en 300w helst 350w

Jeg ville prøve at underclocke kortet bare for at se om det skulle være
dårlig køling. Og så prøve 3dmark2001, det skulle nok være 3dmark03? Hvis
det så kører er det sansynligvis et kølings problem, kortet bliver varm
under belastning. Sommetider er køleren sat skævt på.

Kunne du ikke måle temperatur eller har pov kortet ikke nogen føler? Har
selv et 5900xt temperatur 48 stiger under belastning

du skal nok bytte som anbefalet, POV er normalt et godt kort med god køling.

Fra : Tazman

Dato : 27-04-04 21:32

On Tue, 27 Apr 2004 20:45:40 +0200, "Saitek" <wicbdk@Jubi.com> wrote:

>ja, det lyder som et problem med køling eller en for lille psu man skal da
>nok have mindst en 300w helst 350w

min psu er en 400watt thermaltake

> [...]
>det så kører er det sansynligvis et kølings problem, kortet bliver varm
>under belastning. Sommetider er køleren sat skævt på.

prøver at lægge overclocking programmet ind og se hvad der sker

>Kunne du ikke måle temperatur eller har pov kortet ikke nogen føler? Har
>selv et 5900xt temperatur 48 stiger under belastning

prøver at se om jeg kan se temp efter det...

>du skal nok bytte som anbefalet, POV er normalt et godt kort med god køling.

her er hvad shg.dk skrev tilbage:

sådan en fejl sker sjældent på grund af en decideret fejl, det der
skal til er normalt bare følgende i nævnte rækefølge (vigtigt):
geninstallation af windows
installering af servicepack 1 til windows
de nyeste drivere til bundkortets chipset
de nyeste drivere til grafikkortet

Hav en god dag.

---------------------------

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 27-04-04 20:01

Tazman wrote:
> Hvad kan der være galt?

Det er gode bud der ellers er kommet, men køling + PSU power. Mit spørgsmål
går på om du har uninstallet de gamle drivere før montering af kortet? Det
kunne godt gøre det...

--
Mvh/Martin K
2 x Le Mans tilskuer - on location...