Driverproblem måske
Fra : Henning Lund

Dato : 26-04-04 11:28

På en af vore maskiner sidder der et grafikkort som efter at have kigget
i enhedshåntering er benævnt som et Nvidia riva TNT2 model 64 kort. Den
eneste driver som bruges til kortet er den som windows xp selv
instalerede da kortet blev sat i. Mit problem ligger i at ca hver anden
gang jeg genstarter maskinen, er der næsten ingen farver på og det
højeste jeg kan vælge i egenskaber for skærm/farvekvalitet er højest 4
bit. En genstart eller to plejer at få skærmen til at se normal ud igen.
Skal jeg have fundet nogle andre drivere til kortet et sted ud over de
som XP selv valgte, eller hvad kan problemet ligge i?
Jeg får tiltider også blå skærm med fejlmeddelelsen driver irql not less
or equal, så om at der kan være et driverproblem er jeg lidt mistænkelig
over.

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 26-04-04 21:29

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg får tiltider også blå skærm med fejlmeddelelsen driver irql not less
> or equal, så om at der kan være et driverproblem er jeg lidt mistænkelig

www.nvidia.com
under download følger du bare vejledningen til hvilken driver du skal bruge.

Kurt