Biler med en bredde på 180 cm. og derover
Fra : Jens-Peder Rasmussen

Dato : 25-04-04 21:25

Hej NG

I indlægget
"<<--HANSEN-->>" <bfh@ikkerigtig2bb.dk> skrev i en meddelelse
news:4088da9e$0$300$edfadb0f@dread16.news.tele.dk..., hvor Hansen spørger
til brede vogne ender diskussionen ud i en undertråd om hvilke biler, der er
180 cm. og derover.

Før jul sad jeg en weekend og hang, og besluttede at udarbejde en liste over
bredde på "de almindeligste biler" og hvor brede campingvogne de måtte
trække. Grundlaget var alle mine Bilrevyen fra årgang 1983 til 2004.

Selvfølgelig blev det hurtigt alt for uoverskueligt, så jeg droppede ideen
igen. Også fordi jeg ikke var sikker på om jeg ville bryde reglerne om
ophavsret. (I stedet for udarbejdede Peer Neslein og jeg en liste over næste
alle campingvogne, der sælges i DK. Det var faktisk nemmere, end listen over
biler og bredde).

Men da jeg stadig har mine notater, har jeg trukket de biler ud, som jeg
nåede at skrive ned. Dem kan I se herunder. Kilden er Bilrevyen fra midt i
halfemserne til 2003. (Så er der ingen problemer med ophavsret.) Måske gør
jeg listen færdig hvis jeg får tid. Men Carsten, Hans, Per eller I andre er
velkommen til at tage tråden op. Jeg har oversigten i et Excel regneark.
(Min oprindelige liste indeholder også biler med en bredde under 180 cm.
F.eks.. må en Peugeot 106 1996-2000 kun trække en campingvogn med en bredde
på 220.)

Model/Årgang/Bredde
Alfa Romeo
166/2000-2001/182

Audi
A6/1998-2001/181
V8/1988-1993/188
BMW
5-serie/1995-2001/180
5-serie/2002-2003/180
7-serie/1977-1986/180
7-serie/1994-2001/186

Caddilac
Seville/1998-2001/190
Trans Sport/2000-2001/185
Tahoe/xxxx-1999/196

Chrysler
Stratus/1994-2001 182
300 M/2000-2001/189
Voyager/2000/195
Voyager/2001/200
Grand Voyager/2000/195
Grand Voyager/2001/200

Citroen
XM/1989-2000/180
Evasion/2000-2001/183

Fiat
Multipla/2000-2001/181
Ulysse/2000-2001/183

Ford
Mondeo/2001-2002/178
Galaxy/2000-2001/181
Mustang/2001/186
Explorer/2001/188
Windstar/2000-2001/192
Expedition/2001-2002/200

Hyundai
Sonata/2000-2001/182
Santa Fe/2000-2001/182
Trajet/2001-2002/184
Teracan/2002/186

Jeep
Cherokee/2002-2002/182
Grand Cherokee/xxxx-1999/180
Grand Cherokee/2000-2001/186

Kia
Megentis/2001-2002/182
Carnival/2000-2001/190

Lancia
Kappa/2000-2001/183

Land Rover
Freelander/2000-2001/181
Discovery/2000-2002/189
Range Rover/2000-2001/185

Lexus
GS 300/1997-2001/180
RX 300/2000-2001/182
LX 470/2000-2001/194

Mazda
MPV/2000-2001/183
Tribute/2001/180

Mercedes-Benz
E-klasse/2000-2001/180
S-klasse/2000-2001/186
V-klasse/2000-2001/188
M-klasse/2000-2001/183
Geländewagen/xxxx-2000/196

Mitsubishi
Grand Pajero/2001/188

Nissan
Patrol/xxxx-1999/184
Patrol/2000-2001/193

Opel
Vivaro/2002-2002/190
Movano/2002-2002/199

Peugeot
605/1990-1999/180
607/2000-2001/184
806/2000-2001/183
Expert/2001/181

Renault
Espace/2000-2001/181
Avantime/2001-2002/188

Seat
Alhambra/2000-2001/181

Toyota
Camry/1997-2001/179
Previa/xxxx-1999/180
Land Cruiser GX/1999-2001/182
Land Cruiser VX/1999-2001/194
HiAce/xxxx-2002/180

Volvo
S 60/2001-2002/180
V 70/2001-2002/180
S 80/2000-2001/183
XG 90/2002-2002/190

VW
Sharan/2000-2001/181
Caravelle/2000-2001/184

180 cm. bred og derover i årgang 2003:
Audi A6
BMW 520
Chrysler Voyager
Fiat Multipla
Ford Mondeo
Hyundai Sonata
Mercedes E-klasse
Mitshubishi Grand Pajero
Nissan Patrol
Peugeot 607
Seat Alhambra
Toyota Camry
Toyota LandCruiser
Volvo S60
Volvo V70
Volvo S80
VW Sharan
VW Touareg

--------------
Med campinghilsen

Jens-Peder Rasmussen
Campingvognsredaktør ved www.Campingferie.dk

E-mail: slet-mig-jpr@campingferie.dk
- - - - - - - - - - - - - - - - -
I NG udtaler jeg mig altid som privatperson.

Fra : Harry

Dato : 26-04-04 13:47

Men Carsten, Hans, Per eller I andre er
> velkommen til at tage tråden op. Jeg har oversigten i et Excel regneark.
> (Min oprindelige liste indeholder også biler med en bredde under 180 cm.

Hej NP.
Tak for opfordringen - kunne du ikke maile dit regneark til mig, så
skal jeg med glæde lægge den ud. Du kan bruge mail-knappen på
www.hanses.campingsider.dk

bedste hilsner
H.

Fra : Jens-Peder Rasmussen

Dato : 26-04-04 15:38

"Harry" <hansduggen@direkte.org> skrev i en meddelelse
> Hej JP.
> Tak for opfordringen - kunne du ikke maile dit regneark til mig, så
> skal jeg med glæde lægge den ud. Du kan bruge mail-knappen på
> www.hanses.campingsider.dk

Regnearket er sendt, selv om din adresse er lidt forkert. (slash i stedet
for dot)
mvh
JPR

Fra : Harry

Dato : 26-04-04 16:21

"Jens-Peder Rasmussen" <sletmigførst.post@it-entre.dk> wrote in message news:<408c1e0a$0$253$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> til brede vogne ender diskussionen ud i en undertråd om hvilke biler, der er

Listen er nu sikret og kan til enhver tid ses på
http://www.hanses-campingsider.dk/tekniko/bilbredde.htm ,så den er
også tilgængelig når den ikke kan ses her mere.
I sin nuværende form er den meget omfangsrig, så det er ikke noget for
et 56K modem, selv med en 128´er vil det tage et minuts tid at få den
på skærmen. Jeg vil forsøge at gøre den lettere tilgængelig, når jeg
får mere tid, men da jeg står foran 4 campingrejser i dette år bli´r
det nok ikke før juleaften. Jeg aftaler med Jens-Peder hvordan den
vedligeholdes. Men tak for det JP. Vi ses.
Venlig hilsen.H.

Fra : Jens-Peder Rasmussen

Dato : 26-04-04 21:54

> Men tak for det JP. Vi ses.