Kill Bill Vol 1 og DTS: Duuut
Fra : Muldeberg

Dato : 25-04-04 18:28

Det er underligt, i den Kill Bill Vol 1 jeg ligger inde med er
der tilsyneladende en fejl i DTS´en.
Ca. 6-7 min inde i filmen forekommer der lige kort efter hendanden
et duuut i DTS lyden, dog ikke i DD 5.1 indstilningen.
Har andre stødt på den løjerlige duuuut lyd ?
Der er tale om DK Reg2 versionen, købt hos Video4.

--
Muldeberg aka "Mulde"
muldemail@[DELETE-THIS]yahoo.dk

Fra : Erik

Dato : 25-04-04 18:45

"Muldeberg" <nothing@here.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Har andre stødt på den løjerlige duuuut lyd ?
> Der er tale om DK Reg2 versionen, købt hos Video4.

Er det ikke bare de bips der kommer når de siger Black Mambas rigtige navn?

--
Erik

Fra : Muldeberg

Dato : 25-04-04 18:54

"Erik" <ff@gg.xx> wrote in

> "Muldeberg" <nothing@here.com> skrev i en meddelelse
>

> Er det ikke bare de bips der kommer når de siger Black Mambas rigtige
> navn?

De kommer der hvor at Black Mamba står inde i køkkenet og snakker med
hende negeren der var med til at forsøge på at dræbe hende 4 år
tidligere.

Fra : Kim2000

Dato : 25-04-04 20:00

> De kommer der hvor at Black Mamba står inde i køkkenet og snakker med
> hende negeren der var med til at forsøge på at dræbe hende 4 år
> tidligere.

Det er en del af filmen

mvh
Kim

Fra : zcully

Dato : 25-04-04 20:24

"Muldeberg" <nothing@here.com> wrote in message
> [...]
> Har andre stødt på den løjerlige duuuut lyd ?
> Der er tale om DK Reg2 versionen, købt hos Video4.

Prøv at læs Alzklaz's tråd næsten lige nedenunder...

/Zcully

Fra : Muldeberg

Dato : 26-04-04 09:33

"zcully" <zcullyremovethis@hotmail.com> wrote in news:408c1033$0$28867
$ba624c82@nntp04.dk.telia.net:

> "Muldeberg" <nothing@here.com> wrote in message

> Prøv at læs Alzklaz's tråd næsten lige nedenunder...
>
> /Zcully

Prøver at kigge.

Fra : Muldeberg

Dato : 26-04-04 10:00

Muldeberg <nothing@here.com> wrote in news:Xns94D76B45C7848idtoken@
216.196.97.131:

> "zcully" <zcullyremovethis@hotmail.com> wrote in news:408c1033$0$28867
> $ba624c82@nntp04.dk.telia.net:

> Prøver at kigge.

Apropos de dersens spoilere.
Jeg sad lige og så genudsendelsen af Filmland.
Han sagde dælme hvad at Black Mamba hedder virkeligt.
Bare roligt min mund er forsejlet for dem der ikke har set
Filmland.

Fra : Alzklaz

Dato : 26-04-04 10:16

> Apropos de dersens spoilere.
> Jeg sad lige og så genudsendelsen af Filmland.
> Han sagde dælme hvad at Black Mamba hedder virkeligt.

Det gør IMDB jo også, så jeg forstår ikke hvorfor det skal være så
hemmeligt.... hvad er det specielle ved at hedde Beatrix Kiddo ?

Fra : sniper_Nolight

Dato : 26-04-04 18:30

> Det gør IMDB jo også, så jeg forstår ikke hvorfor det skal være så
> hemmeligt.... hvad er det specielle ved at hedde Beatrix Kiddo ?

nu følger jeg så tråden her fordi jeg ikke selv huskede "dut" lydende fra
biffen og så nævner du navnet uden så meget som at skrive bare en lille
spoiler advarsel - det er måske ikke den vildeste spoiler... men alligevel,
jeg har ikke set 2'eren og får da sikkert en oplevelse ud af det alligevel,
men respekter dog uskrevne spoiler regel - det har du da gjort i et andet
kill bill 2 indlæg du har skrevet og som jeg af samme årsag har undgået -
ikke noget surt opstød eller forsøg på at være dum, men det er lidt
irriterende
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Alzklaz

Dato : 25-04-04 23:27

> [...]
> Har andre stødt på den løjerlige duuuut lyd ?
> Der er tale om DK Reg2 versionen, købt hos Video4.

Efter at have set 2eren og fordøjet den i et par dage, har jeg fundet ud af
det er en del af selve filmen. Det sker både i 1eren og 2eren.

Fra : Dan

Dato : 25-04-04 23:32

Næ, hendes rigtige navn bliver udtalt sent inde i KB 2.

Fra : Per

Dato : 26-04-04 11:45

"Dan" <langenaese@r_e_m_o_v_e__t_h_i_s_yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Næ, hendes rigtige navn bliver udtalt sent inde i KB 2.

Jeg har svært ved at se hvorfor man ikke må vide hvad hun hedder i starten.
Det har da ingen betydning for plottet.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 26-04-04 11:52

"Per" <no@sorry.com> writes:

> Jeg har svært ved at se hvorfor man ikke må vide hvad hun hedder i starten.
> Det har da ingen betydning for plottet.

Lige præcis.

Tarantino leger. Det er hele pointen med Kill Bill.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.

Fra : Brian Nielsen

Dato : 26-04-04 19:08

"Dan" <langenaese@r_e_m_o_v_e__t_h_i_s_yahoo.com> wrote in message

> Næ, hendes rigtige navn bliver udtalt sent inde i KB 2.

Ja, men det ændrer ikke på at det faktisk sker i både 1'eren og 2'eren.
Selvom jeg ikke fatter hvorfor de har gjort det...

/Brian

Fra : Jim Andersen

Dato : 26-04-04 14:35

"Alzklaz" <na@nospam.com> skrev i en meddelelse
> [...]
af
> det er en del af selve filmen. Det sker både i 1eren og 2eren.

Hvordan kan det være en del af filmen, at det kun er på DTS lydsporet og
ikke på DD lydsporet ?

Hvad er bagtanken med dette ?

/jim

Fra : Brian Nielsen

Dato : 26-04-04 19:12

"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> wrote in message

> Hvordan kan det være en del af filmen, at det kun er på DTS lydsporet og
> ikke på DD lydsporet ?
>
> Hvad er bagtanken med dette ?

Det kan være at folk taler forbi hinanden.

Derfor spørger jeg:
Kommer duuut lyden på et sted i en sætning, hvor der kunne
have forekommet et navn? Altså det sted hvor der ligesom er et hul (...)
i de danske undertekster? Hvis svaret er "Ja", så er det med vilje.
Hvis svaret er "Nej", så er det en fejl. Hvis svaret er"Ja", og det ikke er
der på
Dolby sporet, så er jeg da nysgerrig efter at vide hvad der er istedet for
duuut lyden!

/Brian

Fra : Muldeberg

Dato : 27-04-04 13:08

> [...]
> det ikke er der på
> Dolby sporet, så er jeg da nysgerrig efter at vide hvad der er istedet

Black Mamba´s snakken:
Undertekst: Jeg hedder ... Hvad hedder du ?
DTS Lyd : Im DUUUT ... what is your name ?
DD Lyd : Im (stilhed).. what is your name ?

Noget lader til at de ikke vil have at hendes navn skal offentligøres
i Kill Bill Vol 1 (DK Reg2).
Nu så jeg den ikke lige i biffen, men hvordan var det der ?
Også duuut eller sådan noget ?

Fra : Alzklaz

Dato : 27-04-04 13:32

> Noget lader til at de ikke vil have at hendes navn skal offentligøres
> i Kill Bill Vol 1 (DK Reg2).
> Nu så jeg den ikke lige i biffen, men hvordan var det der ?
> Også duuut eller sådan noget ?

I 2eren var der også DUUUUT da Bill eller hans bror sagde hendes navn.

Fra : Jake

Dato : 28-04-04 14:19

Var så priviligeret at se begge to i rap i biffen i torsdags...
Der indgår "duuuuuuut" i begge 2....

Jeg tror måske at Tarantinos grund kan være ordspillet omkring "Kiddo" (læs:
unge/barn), som jeg mener at Beatrix bliver kaldt af Bill i 1'eren. At det
så i virkeligheden er hendes navn (hvilket man først finder ud af sent i
2'eren) er da lidt af en aha-oplevelse.

/J

Fra : Lenton

Dato : 27-04-04 17:00

Muldeberg wrote:
> [...]
> Har andre stødt på den løjerlige duuuut lyd ?
> Der er tale om DK Reg2 versionen, købt hos Video4.

Det lader til at mange ganske enkelt ikke, selv efter at have set
2'eren, forstår dut-lyden, men som Peter B. Juul skriver, leger
Tarantino lidt med os... lad mig forklare.
For det første virker det som en simpel gimmick "til forundring" ala
hans andre film; "who shot Nice Guy Eddie?" (Reservoir Dogs) og hvad var
der i kufferten i Pulp Fiction? Så man op til 2'eren kan vente på at få
hendes rigtige navn.
Vigtigst bevirker det at hun forbliver "bruden" ved aldrig at få et
navn, så hun i "movie advertisements" kan kaldes dette, som var hun en
superhelt eller i hvert fald noget delvis uforklarligt man ikke kan begribe.

--- Kill Bill vol. 2 SPOILER for de sarte ---

Der sker så det i 2'eren at filmen skifter i over i Spaghetti Western /
drama genren, og de karakterer, som taget ud fra tegneseriehæfter,
bliver nu virkelige mennesker med følelser. Derfor er det her hun får
sit navn af givet af Tarantino som i denne forbindelse er herre over
Kill Bill universet (kan nogen i øvrigt hjælpe med hvilken scene hendes
navn kommer første gang?) Vi kommer i tanke om, hvis vi skulle have
glemt det fra 1'eren, at hendes barn stadig er i live og pludselig er
hun altså også Beatrix Kiddo og mor udover at være Black Mamba og
"bruden på hævntogt".
Vi skal huske på at Kill Bill er hvad Tarantino kalder for en "movie
movie", altså en film som Mr. Pink kunne gå ind og se. Her hersker ikke
realismen, men Tarantino som gør lige hvad det passer ham for at få film
til konstant at glide som den skal!