"Fattigmandscamper"
Fra : Søren Olesen

Dato : 25-04-04 15:59

Med en ældre velholdt VW alrounder som basis har vi efterhånden udviklet en
rigtig god fattigmandscamper. Vi har gas, vand, strøm og brusebad ombord.
Spændende og billig ferieform for 2 voksne. Og i øvrigt fuldt lovlig. Er
nogen i gruppen intereseret?

--
mange hilsner
S.O

Fra : phk

Dato : 25-04-04 16:20

"Søren Olesen" <ulvekaeden55@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Spændende og billig ferieform for 2 voksne. Og i øvrigt fuldt lovlig. Er

Jeg giver 2 brugte P-piller og en hel kasse sømhuller.

--
Per, Esbjerg

Fra : Søren Olesen

Dato : 25-04-04 16:29

Hov hov, den er ikke til salg, ikke under¨nogen omstændigheder, meningen er
at udbrede kendskabet til denne ferieform, ikke andet.

--
mange hilsner
S.O

Fra : phk

Dato : 25-04-04 19:45

> [...]

er
> at udbrede kendskabet til denne ferieform, ikke andet.

I så fald kalder jeg straks mit generøse tilbud tilbage ;)

Det er iøvrigt den slags tilbud man risikerer at få når man annoncerer her i
stedet for i markedsgrupperne.
--
Per, Esbjerg

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 25-04-04 20:24

phk wrote:
> [...]
>
> Det er iøvrigt den slags tilbud man risikerer at få når man
> annoncerer her i stedet for i markedsgrupperne.

Hej Per
Mon ikke lige du skulle læse det oprindelige indlæg en gang mere. Du var
vist lidt hurtigt ude med pegefingeren.

Ebbe.

Fra : npw

Dato : 25-04-04 22:44

Hej Søren!
Det lyder godt, jeg har selv for en del år siden kørt det halve
Nordvesteuropa rundt med en VW-transporter, primitivt indrettet til camping
(ingen brusebad!).
Har du evt. billeder vi kan se?
Hilsen
Niels W.

Fra : Søren Olesen

Dato : 26-04-04 05:00

Ideen med brusebad har vi lånt fra sejlerfolket, en sort gummipose fyldt med
vand som dagen igennem trækker varme fra solen og om aftenen giver varmt
vand til 2 brusebade. Posen er anbragt ´på taget en en sort stålkasse mont
på tagbøjler.
Strøm via sep. batteri som oplades under kørslen og via stik afbrydes når vi
holder for natten. Giver strøm til belysning og køletaske.

--
mange hilsner
Søren

Fra : Søren Olesen

Dato : 26-04-04 05:06

For mig går ideen med indretningen af bilen ud på hele tiden at udvikle
"konceptet" uden på noget tidpunkt at komme i konflikt med gældende
lovgivning.

Fra : phk

Dato : 25-04-04 23:11

"Ebbe Rasmussen" <mia-ebbeups@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Per
> Mon ikke lige du skulle læse det oprindelige indlæg en gang mere. Du var
> vist lidt hurtigt ude med pegefingeren.

Er det oplægget til en diskussion - så synes jeg du lige skulle læse det
oprindelige indlæg også ;)

EOD

--
Per, Esbjerg

Fra : Beach

Dato : 25-04-04 23:59

Søren Olesen skrev:
> Med en ældre velholdt VW alrounder som basis.............Er
> nogen i gruppen intereseret?

Ja for Søren da. Lad de andre "hoveder" køre deres egen tråd mens du her
viser og forklarere hvad du har bikset sammen

--
->Yours Faithfully<-
//Beach

Fra : Sten Bo

Dato : 26-04-04 08:45

Søren Olesen wrote:
> [...]
> brusebad ombord. Spændende og billig ferieform for 2 voksne. Og i
> øvrigt fuldt lovlig. Er nogen i gruppen intereseret?

Et det dem der færdes her? fattigrøvene ((- :) eller er det en
fraktion.

http://www.splitbus.com/

Min naboer, lærerpar med god tid til Frankrigsturen havde en en på gule.
De tilriggede om natten inden ferien og pillede alt ud straks ved
hjemkomst, men blev efter flere år taget med en tom køkkenreol op ad
"førerkabinen". Han var sløjdlærer og påstod, at det var en model til
undevisning i hans timer, Havde søm og skruer og lidt værktøj i
skufferne, men det kostede vistnok alligevel 16.000 i bøde og
omregistrering det samme.

Tog lidt tid at komme over, der var lige lagt ny motor i, down under,
men efter nogle pilsnere blev vi enige om at det var helt rart at være
lovlig - og egentlig havde det totalt ikke være så dyrt alligevel. De
var begyndt i en 2 cv stationsvogn, men den gyngede for meget når de lå
uroligt om natten. - og barnet skulle jo også være der. WW var
fremragende med oseaner af plads.

Han var dog totalt solgt på vores CC og især konen tiggede om en normal
bil til dagligdagen. Den brugte jo noget havre og vi grinede meget da
genboen spurgte hvornår de skulle aflevere flyttebilen - der ødelagde
hendes udsigt fra køkkenvinduerene. Vi luftede gerne vores udstyr
sammen og holdt camping i den fælles gård i indtil flere weekender uden
for ferierne. Grill og hele pivetøjet. Flinke pladschefer, idet embedet
gik på skift.

Nå. han kom ud i det private erhversliv - korte ferier, mere i løn, og
de har nu en mindre CV og en stor bil.
Og vi er flyttet. Skønne tider.

Du er vel ikke skolelærer Søren?

Hilsen Sten Bo

Fra : Søren Olesen

Dato : 27-04-04 21:28

Vi købte for godt 4 år siden omtalte Transporter. I starten brugte vi bilen
til overnatning i ny og næ.
Men så kom ideen om at bruge den ferier og lign. Og så greb det om sig. Vi
fik fremstillet 2 stk 3 delte madrasser, byggede en kasse, som anbragt i
forlængelse af "motorrummet", rummer f.eks.fiskegrej, tøj, gril osv. En
"kasse" med 3 gasblus anbragt på en stålplade udgør vores køkken. Under et
firkantet campingbord, har vi 2 plastkasser med låg som rummer køkkenudstyr.
Dertil 2 gode klapstole med ryglæn. Endvidere en vanddunk med 15 l.
ferskvand. Sidste år lagde vi strøm ind. Et kraftigt batteri lades via
generatoren op om dagen og afbrydes via stik om natten. Det driver
køletaske, lys mv. Sidste nye er en sort gummipose som anbragt på taget
mellem 2 tagbøjler forsyner os med varmt brusebad..
Det lækre ved denne bil er at vi kan holde hvor som helst, sove ved de
smukkeste kyster i hele Europa, hvilket vi ynder. Vi har f.eks.kørt langs
den franske atlanterhavskyst og til sommer tager vi, min kone og mig 3 uger
på fisketur til Sverige.

--
mange hilsner
Søren

Fra : Beach

Dato : 28-04-04 01:05

Søren Olesen skrev:
> Vi købte for godt 4 år siden omtalte Transporter.

Søren, du bliver da nød til at komme med nogle billeder.
Jeg tager nogle gange i løbet af året til S for at fiske, og der er pise
koldt et ligge i telt tidligt/sent på året. En mulig løsning på nogle af
problemerne ligger du inde med
Så... Et par shots ville være kanon. Så kan jeg selv få et overblik over
om det er noget man muligvis skulle have i tankerne til Sverigs-turene.

Hvad giver du i forsikring og afgift for at have et "lig" parkeret?

--
->Yours Faithfully<-
//Beach

Fra : Søren Olesen

Dato : 28-04-04 04:23

Billederne kniber det lidt med, og din kommentar vedr. bilens habitus har
jeg overset. Det er en årg. 89, en "turbo"diesel. Og det eneste minus ved
dette pragtfulde køretøj. Motoren er lige i underkanten til bussen, hvilket
gør at der kræves pæn kørsel for at sikre lang holdbarhed.
Vi betaler 4800kr. i vægtafgift, samt ca. 4500 i forsikring med fuld kasko.
Hvis du har interesse i at få bilen og dens fortræffeligheder demonstreret
kunne vi måske rende sammen, så kunne du også fortælle noget om fiskeri i
Sverige, da det er det vi skal over og prøve.
--
mange hilsner