Adgang til netværksdrev fra en service...
Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 25-04-04 13:51

Hej

Jeg ville lige høre om nogen har forsøgt sig med at lave en service der har
adgang til netværksdrev? Jeg har nemlig problemer med at min service ikke
kan få adgang til de netværksdrev brugeren har tilsluttet. Jeg er nået frem
til at det skyldes at servicen kører som en anden bruger og dermed ikke
nødvendigvis har et N: drev eller hvad for nogle tilslutninger den aktuelle
bruger nu har...

Men hvordan skal man så gøre hvis man ønsker at brugeren kan angive et
netværksdrev som ens service skal tilgå...?

Hints eller gode forslag modtages gerne

MVH
Thomas

Fra : Stig Johansen

Dato : 25-04-04 14:00

Thomas Eg Jørgensen wrote:

> Men hvordan skal man så gøre hvis man ønsker at brugeren kan angive et
> netværksdrev som ens service skal tilgå...?
>
> Hints eller gode forslag modtages gerne

Kan du ikke bruge UNC?

Stig Johansen

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 25-04-04 14:35

"Stig Johansen" <aaa@bbb.com> wrote in message

> Kan du ikke bruge UNC?

Jow, men jeg er lidt i tvivl om hvorvidt brugerne kan finde ud af det...Er
der en nem måde at oversætte f.eks. "N:\Mine Data" til \\Server1\Mine Data
og et brugernavn/kodeord? Det skal foregå i administrationsprogrammet så der
har jeg adgang til de forskellige shares...

MVH
Thomas

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 25-04-04 14:44

"Thomas Eg Jørgensen" <tejo03@kom.auc.dk> wrote in message

> [...]
der
> har jeg adgang til de forskellige shares...

Første problem kunne "ExpandUNCFilename" tilsyneladende klare. Men hvordan
med brugernavn/kodeord?

MVH
Thomas

Fra : Stig Johansen

Dato : 25-04-04 15:07

Thomas Eg Jørgensen wrote:

> Første problem kunne "ExpandUNCFilename" tilsyneladende klare. Men hvordan
> med brugernavn/kodeord?

Brugernavn kan du finde med GetUserName, men øøh.. kodeord - det skal du nok
lede længe efter.
Hvis man kunne finde det, ville det være et enormt sikkerhedshul.
Kan du ikke køre din service med 'superbruger' rettigheder?

Stig Johansen

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 25-04-04 15:27

> Brugernavn kan du finde med GetUserName, men øøh.. kodeord - det skal du
nok
> lede længe efter.
> Hvis man kunne finde det, ville det være et enormt sikkerhedshul.

Hmmm, tjoo, men hvis man tilslutter et netværksdrev kan man jo gemme
brugernavn/kodeord, men disse kan man måske ikke sådan liiiige få fat i?

> Kan du ikke køre din service med 'superbruger' rettigheder?

Tjoo, men hjælper det noget?

MVH
Thomas

Fra : Stig Johansen

Dato : 25-04-04 17:14

Thomas Eg Jørgensen wrote:

> Hmmm, tjoo, men hvis man tilslutter et netværksdrev kan man jo gemme
> brugernavn/kodeord, men disse kan man måske ikke sådan liiiige få fat i?

Det er squ lidt svært at hitte ud af, hvad du har gang i.
Det virkede som om, at du ikke ville have at man skulle indtaste
credentials, men 'genbruge' login'et til din service. Hvis man selv skal
indtaste credentials, så tage et kig her:
<http://www.online-admin.com/tntverifylogon.html>
Hvis man indtaster brugernavn + kodeord, skal du have fat i 'impersonate'.

> Tjoo, men hjælper det noget?

Ja, hvis 'superbrugeren' har adgang til shares, behøver du ikke
brugernavn/password.

Stig Johansen

Fra : Thor

Dato : 25-04-04 16:04