Duer det her?
Fra : Dennis Meng Hansen

Dato : 25-04-04 11:56

Hej,

Jeg er igang med en kur, sammen med "den anden halvdel" - det går stille
og roligt fremad, men det kunne jo være rart om man kunne speede tingene
lidt op.
Idag får min kæreste så et link til noget der hedder Sund & Slank - om noget
urtethe......
Duer det?? det lyder utroligt simpelt - men koster godt nok en del bananer.

Jeg ved ikke om jeg må poste linket her - men det gør jeg lige, så folk ved
hvad jeg taler om
http://www.sundogslanknu.dk/
Nogen der har erfaring med dette?

Som jeg læser ved deres "kunder" taber de jo ca. et kilo om ugen på det the
alene.......

/Dennis

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 25-04-04 17:51

"Dennis Meng Hansen" <dennis.fjerndette@dpnet.dk> skrev i en meddelelse

> Duer det?? det lyder utroligt simpelt - men koster godt nok en del
bananer.

.... og så er der tale om ulovlig markedsføring (ulovlig anprisning), idet
det ikke er tilladt at påstå om et kosttilskud, at "virker vanddrivende,
forbedrer din forbrænding, giver bedre blodcirkulation, samt fjerner
affaldsstoffer i kroppen."

Mvh. Lisbeth

Fra : Niels Henriksen

Dato : 28-04-04 10:51

"Lisbeth Jacobsen" <LisbethJacobsen821_nospam@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> det ikke er tilladt at påstå om et kosttilskud, at "virker vanddrivende,
> forbedrer din forbrænding, giver bedre blodcirkulation, samt fjerner

Kan du komme med en §?

--
Niels Henriksen

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 28-04-04 18:52

"Niels Henriksen" <my.mail.does.not@æwork.dk> skrev i en meddelelse

> "Lisbeth Jacobsen" <LisbethJacobsen821_nospam@hotmail.com> wrote in
message

> Kan du komme med en §?

Kig især på § 19 og 20 i fødevareloven
http://www.fs.dk/jura/loveregl/mfl/l_fodeva.htm

Her kan du se eksempler på, hvad Forbrugerrådet har anmeldt af slankende
produkter, der lover (anpriser) mere end lovligt:
http://www.fbr.dk/det_mener_vi/breve/alle/brev027/brev002/
http://www.fbr.dk/det_mener_vi/breve/alle/slankofort/anmeldelse/

Mvh. Lisbeth