Andet multimedie
bentjuul 3670
retouche og skærmkvalitet
Fra : Peter Loumann

Dato : 25-04-04 11:05

Hej eksperter

Jeg var i tvivl om gruppe, denne eller fotogruppen, og valgte denne,
men lader mig gerne retlede:

Jeg har lavet en del retouche på

http://huse-i-naestved.dk/loge/foto/jernbanegade5.jpg

(103) KB, og synes selv det er blevet nogenlunde pænt. Men jeg er
kommet i tvivl om min skærm (iiyama ProLite E481) afslører
tilstrækkeligt. Hvad siger folk med god skærm? Det drejer sig om en
del wirer, kabler og lamper, både med himlen og facaden som baggrund.
Billedet er beregnet til skærm.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-04 12:42

"Peter Loumann" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
> Hej eksperter
>
> Jeg var i tvivl om gruppe, denne eller fotogruppen, og valgte denne,
> men lader mig gerne retlede:

Spørgsmålet hører måske mere hjemme i fotogruppen.

> [...]
> tilstrækkeligt. Hvad siger folk med god skærm? Det drejer sig om en
> del wirer, kabler og lamper, både med himlen og facaden som baggrund.

Eksperter!!!!!!!

Jeg ved ikke om jeg har en superskærm, men umiddelbart syntes jeg det er ok.
Men burde du ikke også fjerne masten i forgrunden.

--
Mvh Kajo

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 25-04-04 17:11

Peter Loumann wrote:
> Hej eksperter
>
> Jeg var i tvivl om gruppe, denne eller fotogruppen, og valgte denne,
> [...]

Som retoucharbejde betragtet er det da nydeligt. Men er det ikke lidt at
vildlede potentielle kunder, når en ejendomsmægler begynder på den slags?

Jeg var selv i sommers ude at kigge på et hus, der havde stået til salg
siden marts 2003. På billedet så det helt tilforladeligt. Men i den
virkelige verden var den ene gavl bogstavelig talt ved at skvatte sammen og
at dømme efter rådskader på gulvet inde bag gavlen, havde muren set sådan ud
i mindst et par år. Ergo havde mægleren 'pillet' ved billedet for at få
huset solgt. Så vidt jeg ved er huset stadig ikke solgt.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Peter Loumann

Dato : 25-04-04 19:30

"Erik Ginnerskov" <egin@spam.invalid> skrev:

>Som retoucharbejde betragtet er det da nydeligt.

Tak til både dig og Kajo. Det er rart at vide hvordan det ser ud på
andres skærme. Nej, Kajo, pælen skal ikke væk, det ville være for
meget. Men de der wirer (til juledekoration), kabler og lamper ses
meget tydeligere på et foto, måske især på et digitalt, end ude i den
tredimensionale virkelighed.

>Men er det ikke lidt at vildlede potentielle kunder, når en ejendomsmægler
>begynder på den slags?

Jeg er ikke ejndomsmægler og arbejdet er ikke for sådan en. Det er til
et fotogalleri med topografisk-lokalhistorisk sigte. Her synes jeg det
er i orden at begrænse motivet til det væsentlige og fjerne
forstyrrende elementer.

Men nu det tog den drejning, fortryder jeg alligevel at jeg ikke
valgte fotogruppen. Umiddelbart forekom det mig at billed*behandling*
/ fotoshop-teknik hørte mest hjemme her ...

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Kurt Lund

Dato : 25-04-04 20:18

Peter Loumann skrev:

> Umiddelbart forekom det mig at billed*behandling*
> / fotoshop-teknik hørte mest hjemme her ...

Hvilket jeg så også synes.

--
Kurt Lund
- der også filtrerer toppostere fra.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 25-04-04 23:18

Peter Loumann wrote:

> Jeg er ikke ejndomsmægler og arbejdet er ikke for sådan en.

Det må så være en huskefejl fra min side, jeg beder undskylde.

Klart. Der er så tale om kunst.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Peter Loumann

Dato : 26-04-04 00:45

>[...] jeg beder undskylde.

Det behøver du ikke. Tanken var nærliggende.

>[...] Der er så tale om kunst.

Næppe! Eller i hvert fald med _meget_ lille k. Hellere håndværk. Men
derfor må det gerne se pænt ud.

http://pedalo.dk/thailand/