Monsterfilm
Fra : Ronni Heuckendorff H~

Dato : 24-04-04 22:33

Hejsa

Jeg mangler lidt inspiration, og håber I måske kunne hjælpe.

Jeg mangler ideer til nye film jeg skal have set indenfor mine to
yndlingskategorier:

Naturlige dyr / væsener bliver manipuleret / udsat for et uheld og
bliver forstørrede eller intelligente men under alle omstændigheder
morderiske. Eksempelvis: Lake Placid, Bats, Piranha, Alligator, Rats

Forskere finder et artefakt / forladt bygning i en grav / ude i det
ydre rum, og får tændt for det / opvækket / smeltet dimsen, hvilket
muliggør at 'noget' starter en killing spree. Eksempelvis: The Thing,
The Relic, Ghost Ship

Nogen gode ideer?

R.

"Krigsgudens nu røde planet var en grøn planet i økofantasternes ny
fantasiunivers, og marsboerne havde for meget frit marked, så grimme
kapitalister stjal vandet og skabte total død. Stem SF hvis du er
tilhænger af liv på jorden.!" - Bo Warming 4/3 2004

Fra : Michael Wojciechowsk~

Dato : 24-04-04 22:56

http://www.badmovies.org/movies/ er fyldt med "gode" film i den genre. -;)

--
Michael Wojciechowski

With every light is born a shadow.

Fra : Koeffe

Dato : 25-04-04 01:18

"Ronni Heuckendorff Hansen" <ronni@_spam_cowsinspace.dk> skrev i en
meddelelse news:3iml80h9lo3nqm4bn8fn7rd78ut3e1coo5@4ax.com...

> [...]
> ydre rum, og får tændt for det / opvækket / smeltet dimsen, hvilket
> muliggør at 'noget' starter en killing spree. Eksempelvis: The Thing,

Hver dag på DR klokken 16 går der en serie kaldet Boogie, med nogle forskere
der har fundet et monster fra det ydre rum med en form for sonde i næsen,
som spreder en giftig virus i form for dårlig karma, ud i hele landet.

Man kan blive helt vildt og arrig af den virus. Pas på med at se det!

--
Koeffe

Fra : Heinrich

Dato : 25-04-04 01:56

"Koeffe" <kena_FJERN_DETTE_@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> som spreder en giftig virus i form for dårlig karma, ud i hele landet.
>
> Man kan blive helt vildt og arrig af den virus. Pas på med at se det!

Hej Åge!

Fra : Koeffe

Dato : 25-04-04 11:56

"Heinrich" <heinrich_dkSLETDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hej Åge!

Grrr.... Større fornærmelse skal man lede længe efter. :c)

--
Koeffe

Fra : Jesper

Dato : 25-04-04 04:47

Ronni Heuckendorff Hansen <ronni@_spam_cowsinspace.dk> wrote:

> [...]
> kapitalister stjal vandet og skabte total død. Stem SF hvis du er
> tilhænger af liv på jorden.!" - Bo Warming 4/3 2004

Klassikeren over dem alle er naturligvis King Kong (1933), ellers er alt
med Ray Harryhausen stop motion effekter interessant:

7th Voyage of Sinbad*
Golden Voyage of Sinbad*
Sinbad and the Eye of the Tiger*
One Million Years BC
The Mysterious Island*
First Men In the Moon*

Derudover kan jo nævnes:

Jouney to the Center of the Earth
At the Core of the Earth
The Land that Time Forgot
When the Dinosaurs Ruled the Earth
Dinotopia

* Fås pt 2stk for 129kr hos DVDoo.com

--
Love never dies, although it may smell like it from time to time.
- Archibald Q. Stanton

Fra : Ronni Heuckendorff H~

Dato : 25-04-04 23:46

On Sun, 25 Apr 2004 05:47:01 +0200, pletfjerner@kaffefilter.invalid
(Jesper) wrote:

> alt med Ray Harryhausen stop motion effekter interessant:

Tjoh - smag og behag - burde naturligvis have nævnt at jeg mest er til
senfirser og derefter film. Dine forslag er gemt, og bliver gennemset
ved næste indkøb.

>When the Dinosaurs Ruled the Earth
>Dinotopia

Falder ikke lige indenfor kategorierne, men er bestilt. Jurassic Park
trilogien ligger godt på min hylde.

R.
--
"I never found a companion that was so companionable as solitude"
- Henry David Thoreau

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 25-04-04 16:16

Ronni Heuckendorff Hansen escribió / skrev

> Nogen gode ideer?

Eight legged freaks overraskede mig positivt, Deep blue sea kan man da
holde ud at se. Virus med Jamie lee curtis er da også ganske
underholdende. Jeg sidder og prøver at komme i tanke om titlen på en
film hvor nogle undersøiske kæmpeorme har angrebet et krydstogtskib,
men jeg kan ikke lige komme på hvad den hedder (den er ellers kanon).
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

--
Publica fotos de tu Cine en Casa en
http://www.intercambiodvd.com/CineEnCasa

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 25-04-04 16:24

Lars Hoffmann escribió / skrev

Deep rising: http://www.imdb.com/title/tt0118956/

Fra : Ronni Heuckendorff H~

Dato : 25-04-04 23:46

On 25 Apr 2004 15:16:02 GMT, Lars Hoffmann <lars@intercambiodvd.com>
wrote:

SPOILERS:

>Eight legged freaks overraskede mig positivt,

Samme her. Er faktisk forbløffende god. Omend en smule sukkersød.
(Motercykel på rette tid og sted hele tiden).

>Deep blue sea kan man da holde ud at se.

Elsker specielt at den leger lidt med seeren. Scenen hvor Samuel L.
Jackson holder sin patos-tale, og midtvejs bliver ædt er himmelsk.

>Virus med Jamie lee curtis er da også ganske underholdende.

Har desværre set den. Er lige netop den type film jeg er en sucker
for.

R.

Fra : Kasper Kristensen

Dato : 25-04-04 19:08

"Ronni Heuckendorff Hansen" <ronni@_spam_cowsinspace.dk> wrote in message
> [...]
> bliver forstørrede eller intelligente men under alle omstændigheder
> morderiske. Eksempelvis: Lake Placid, Bats, Piranha, Alligator, Rats

Prøv at checke Food of the Gods: http://www.imdb.com/title/tt0074540/

Der er blandt andet gigantiske høns med. Se DET er skræmmende.

Ellers er der jo Squirm (Ormenes Nat) og Frogs (Kryb).

Fra : Ronni Heuckendorff H~

Dato : 25-04-04 23:45

On Sun, 25 Apr 2004 20:07:37 +0200, "Kasper Kristensen"
<nospam@nospam.invalid> wrote:

>Prøv at checke Food of the Gods: http://www.imdb.com/title/tt0074540/
>Ellers er der jo Squirm (Ormenes Nat) og Frogs (Kryb).

Alle tre er nye for mig.. Jeg er på dem som et ... møl på en pæl med
et lys... eller noget...

R.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 26-04-04 10:34

"Ronni Heuckendorff Hansen" <ronni@_spam_cowsinspace.dk> skrev i en
meddelelse news:pcfo80l0390k9c2cu2cb1iru22tcgmv51j@4ax.com...

> Alle tre er nye for mig.. Jeg er på dem som et ... møl på en pæl med
> et lys... eller noget...

Hvad med Tremours (Ormen) med Kevin Bacon - Glimragende underholdning

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : J

Dato : 25-04-04 20:45

> [...]
> Hejsa
>
> Jeg mangler lidt inspiration, og håber I måske kunne hjælpe.

SNIP

> Nogen gode ideer?
>
> R.

SNIP (Bo Warming-sludder)

Hvad med "Tremors"? Kæmperegnormen går agurk og æder en lille by i
midtvesten.
Etteren er faktisk ret god... Og endda morsom!

Jonas

Fra : Ronni Heuckendorff H~

Dato : 25-04-04 23:46

On Sun, 25 Apr 2004 21:44:42 +0200, "J"
<albuerumminusspam@hotmail.com> wrote:

>Hvad med "Tremors"? Kæmperegnormen går agurk og æder en lille by i
>midtvesten.
>Etteren er faktisk ret god... Og endda morsom!

Samtlige fire et ganske udemærkede. Tak for forslaget.

R.

Fra : Koeffe

Dato : 25-04-04 23:29

> [...]

> bliver forstørrede eller intelligente men under alle omstændigheder
> morderiske. Eksempelvis: Lake Placid, Bats, Piranha, Alligator, Rats

Body Snatchers (1993)
http://uk.imdb.com/title/tt0106452/

Selvom det er længe siden jeg så den, syntes jeg den var ret god.

--
Koeffe

Fra : Jim Andersen

Dato : 26-04-04 14:39

> [...]
> ydre rum, og får tændt for det / opvækket / smeltet dimsen, hvilket
> muliggør at 'noget' starter en killing spree. Eksempelvis: The Thing,

Alien trilogien.

Gad vide om en søgning på "killer bees" ikke også giver et hit.... Eller søg
på "Attack of the" og så se om der ikke kommer en 20-30 S/H film

/jim