Kill Bill 2 *spoiler*
Fra : Alzklaz

Dato : 24-04-04 21:03

Føj hvor er jeg skuffet ......... ihvertfald en smule....

Var jeg den eneste der undrede sig over hvorfor Bill's hjerte ikke
eksploderede i en mild støm af blod ud i hovedet på hende i bedste Terantino
stil ?

Eller skal vi også denne gang vente et halvt år på at kunne købe den RIGTIGE
version på DVD fra Japan ?
Jeg var lige ved at gå amok, da samtalen mellem Bill og hans bror i starten
havde et *biiiiip*, jeg troede vi skulle til at høre på det resten af
filmen, men der blev jeg da trods alt glædeligt overrasket (tror i det var
en fejl at den *biiip* lyd var med ?)

Der var 2 gode scener, den hvor hun bliver begravet levende, den var simpelt
genial. Ikke mindst på grund af lydniveauet i Cinemaxx her i Århus, man
følte virklig man var begravet sammen med hende. Den anden scene var kampen
med Elle, og den lækre lille afslutning i bedste Terantino stil, hvor hun
knuser øjet mellem tærene.

Hvad syntes i ?

Fra : Peter B. Juul

Dato : 24-04-04 21:59

"Alzklaz" <na@nospam.com> writes:

> Var jeg den eneste der undrede sig over hvorfor Bill's hjerte ikke
> eksploderede i en mild støm af blod ud i hovedet på hende i bedste Terantino
> stil ?

Aner det ikke. Men på det tidspunkt var tiden til pjat overstået.

Det ville have været stærkt upassende.

Jeg synes, at KB2 er en rigtig glimrende film - anderledes end 1'eren,
jovist, men jeg tog jo ikke ind for at se 1'eren en gang til.

> [...]
> havde et *biiiiip*, jeg troede vi skulle til at høre på det resten af
> filmen, men der blev jeg da trods alt glædeligt overrasket (tror i det var

Nej, selvfølgelig var det ikke det.

> [...]
> med Elle, og den lækre lille afslutning i bedste Terantino stil, hvor hun

At du har spist søm. Filmen var proppet med fantastiske, unikke
scener. Hele plottwistet, da hun endelig finder Bill var som at se et
mesterligt parti skak mellem jævnbyrdige.

--
Peter B. Juul, o.-.o "We haven't lost and we never will
The RockBear. ((^)) Today you came into our grasp

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 25-04-04 09:51

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> skrev i en
meddelelse news:m2wu45w0sh.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> "Alzklaz" <na@nospam.com> writes:
> At du har spist søm. Filmen var proppet med fantastiske, unikke
> scener. Hele plottwistet, da hun endelig finder Bill var som at se et
> mesterligt parti skak mellem jævnbyrdige.

Hvad er det der er et plottwist, filmen var rigtig god, men jeg synes ikke
den tog nogen overraskende drejning på noget tidspunkt.

Mvh. Brian

Fra : Taba

Dato : 25-04-04 14:52

> Hvad er det der er et plottwist, filmen var rigtig god, men jeg synes ikke
> den tog nogen overraskende drejning på noget tidspunkt.

Plot twistet kom, hvis det kom (som jeg ikke rigtigt synes det gjorde) i
slutningen af 1'eren hvor Bill spørger hende der fik hugget armen af, om The
Bride vidste at hendes datter levede....

Ellers var det en god film/fortsættelse, men man skulle lige "vænne" sig til
at det var en anden stil den blev fortalt i i fht. 1'eren. Til tider,
specielt til sidst, synes jeg dog dialogen var lidt for lang og bare skulle
"fylde ud". Plejer børn ikke at vågne når de hører 2 pistolskud i deres egen
stue?

/Taba

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 25-04-04 15:42

Taba skrev i en meddelelse...

> [...]
The
> Bride vidste at hendes datter levede....

Jeg synes nærmere plottwistet kom da hun ankom til villaen og blev lullet
ind i den tro at Bill var en fantastisk og elskelig fader - godt nok for en
meget kort tid - men jeg syntes man mærkede forvirringen hos hende.

> Plejer børn ikke at vågne når de hører 2 pistolskud i deres egen
> stue?

Vel ikke med de godnatfilm hun er faldet i søvn til de sidste fire år - hun
har vel bare troet at videoen kørte endnu og har trukket dynen op over
hovedet

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
- åbner 15. maj i Randers

Fra : Peter B. Juul

Dato : 26-04-04 09:49

Mere spoiler...

"Tina Susanne Johansson" <tina_johansson@NOSPAMyahoo.com> writes:

> [...]
> meget kort tid - men jeg syntes man mærkede forvirringen hos hende.

Bill VAR en fantastisk og elskelig fader.

Han var også en koldblodig leder af et lejemordersyndikat - ganske som
Beatrix er både en kærlig moder og en koldblodig morder.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 26-04-04 22:32

Peter B. Juul skrev i en meddelelse...
> Mere spoiler...

> Bill VAR en fantastisk og elskelig fader.
>
> Han var også en koldblodig leder af et lejemordersyndikat - ganske som
> Beatrix er både en kærlig moder og en koldblodig morder.

Jeg synes nu der er en ganske stor forskel på de to i og med den_måde_ de
vælger at udtrykke deres kærlighed til datteren. Bill leger med pistoler og
fortæller datteren en masse blodige historier om sig selv og hendes mor. Og
hendes godnatfilm er da ikke helt normale for en fire-årig.

I slutningen ser man til gengæld Beatrix og datteren se tegnefilm på
motelværelset - ok indrømmet - tegneserier er også vold - men af den mere
letfordøjelige slags i forhold til resten af Tarantino universet

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
- åbner 15. maj i Randers

Fra : Peter B. Juul

Dato : 26-04-04 09:47

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@mail1.stofanet.dkREMOVETHIS> writes:

> Hvad er det der er et plottwist,

At Bill ikke er alene.

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 26-04-04 11:32

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> skrev i en
meddelelse news:m2oepfunvq.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

> At Bill ikke er alene.

Det synes jeg bare heller ikke jeg regnede med, I KB1 siger han jo at Kiddos
datter er i live. Vi ser så intet til pigen igennem hele 2'eren, så på et
eller andet tidspunkt bør hun jo dukke op, og jeg havde gættet på sammen med
Bill og det gjorde hun så. Synes altså ikke rigtig den tog nogle uventede
drejninger. Men det gjorde mig ikke noget, synes stadig det var en rigtig
god film, men nu har jeg bare hørt så mange nævne plottwist og så Kill Bill
2, og deciderede plot twist synes jeg altså ikke den bøde på

Fra : Lenton

Dato : 25-04-04 17:01

Alzklaz wrote:

[...]
> Ikke mindst på grund af lydniveauet i Cinemaxx her i Århus, man
> følte virklig man var begravet sammen med hende.
[...]

Puha nej, lydniveauet -er- for højt når man kan -mærke- lyden på
trommehinden. jeg undgår helst at se film i Cinemaxx fremover.

Se i øvrigt de to tidligere tråde om Kill Bill vol. 2 for min mening om
filmen.

Fra : Alzklaz

Dato : 25-04-04 23:25

"Lenton" <no@mail.net> wrote in message

> Puha nej, lydniveauet -er- for højt når man kan -mærke- lyden på
> trommehinden. jeg undgår helst at se film i Cinemaxx fremover.

Jeg så LOTR:ROTK først i CineCity, og et par dage senere i Cinemaxx. Jeg
foretrak klart Cinamaxx på grund af deres høje bass niveau i kampscenerne i
slutningen af filmen. Men også diskanten i scenen hvor Nazgûl dragen skriger
lige udenfor slottet. Jeg kunne se folk rundt omkring i biffen holdt sig for
ørene og det var jo lige præcis det der var meningen. Nu bor jeg i lejlighed
og kan desværre ikke tillade mig at skrue så højt op for mine egne film, så
er det jo herligt at kunne tage et smut i biffen og få sine "lyster" styret.

Fra : Per

Dato : 26-04-04 11:52

Jeg var skuffet over 2'eren. Den var noget sløvere og mere kedelig end
1'eren. Der var for lidt action og for lidt cool dialog i filmen. Og
slutningen var total anti-klimaks. Den store sværdkamps finale udeblev
totalt til fordel for det latterlige 5-punkts teknik.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 26-04-04 12:42

"Per" <no@sorry.com> writes:

> [...]
> slutningen var total anti-klimaks. Den store sværdkamps finale udeblev
> totalt til fordel for det latterlige 5-punkts teknik.

Tænk, jeg synes, at 2'eren var en Tarantino-film, mens 1'eren var en
sjov pastiche over gamle kung-fu-ting.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Well," said Aslan, "I suppose we could try lasers."
The RockBear. ((^))

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 26-04-04 18:11

Per's utterance expressed in

> [...]
> slutningen var total anti-klimaks. Den store sværdkamps finale udeblev
> totalt til fordel for det latterlige 5-punkts teknik.

Jeg giver dig kun en lille bitte smule ret :D Jeg gad
nemlig godt at have set om den snart 70-årige David
Carradine stadig kunne lidt kung-fu. Der var da engang
hvor han var noget så mean :)

hilsner

--
| lars gjerløw jørgensen | lgj[at]jyde[dot]dk |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Jannick Depoilly

Dato : 26-04-04 18:16

"Alzklaz" <na@nospam.com> wrote:

>Var jeg den eneste der undrede sig over hvorfor Bill's hjerte ikke
>eksploderede i en mild støm af blod ud i hovedet på hende i bedste Terantino
>stil ?
Vol 1 var en hyldest til asiatiske kampsports film, Vol. 2 en hyldest
til westerns - derfor den store stilforskel og derfor at den er del i
2 film.

> [...]
>havde et *biiiiip*, jeg troede vi skulle til at høre på det resten af
>filmen, men der blev jeg da trods alt glædeligt overrasket (tror i det var

Der var jo også *biiip* i vol 1 da brudens navn nævnes der.

> [...]
>med Elle, og den lækre lille afslutning i bedste Terantino stil, hvor hun

Et par gode scener ja. Synes bare afslutningen var for forudsigelig og
kedelig. Jeg synes heller ikke helt at skiftet mellem de 2 stilarter
er så vellykket som fx i From Dusk Till Dawn. I FDTD kommer skiftet
pludseligt og understreger at vampyrerne er noget helt ukendt for
karakterne i filmen. Jeg sad under Vol 2 og ventede i lang tid på at
den "kom i gang" indtil det gik op for mig, at det ikke var samme
stilart. Dette er jo som så meget andet sikkert en smagssag - kan også
være jeg er mere begejstret for den når jeg ser den anden gang nu jeg
ved hvad jeg går ind til.

Fra : Henrik 'Egern' Jense~

Dato : 26-04-04 22:44

Jannick Depoilly skrev i en meddelelse...
> Vol 1 var en hyldest til asiatiske kampsports film, Vol. 2 en hyldest
> til westerns - derfor den store stilforskel og derfor at den er del i
> 2 film.

Nu VIL jeg altså vide det... hvad er det for noget BEEP med, at Vol.2 er en
westernhyldest??!?!

Vil en venlig sjæl venligst forklare mig det?

Ja, den foregår en del i El Paso/ørken, men bortset fra det, hvor er så
WESTERN-'stilen'??

-- HEJ
...............venter i anticipation...(hvor det så end ligger).........

Fra : Alzklaz

Dato : 27-04-04 08:18

"Henrik 'Egern' Jensen" <hj00@civil.auc.dk> wrote in message

> [...]
>
> Vil en venlig sjæl venligst forklare mig det?
>
> Ja, den foregår en del i El Paso/ørken, men bortset fra det, hvor er så

Det er en ren illusion, skabt af dem som ikke kan forklare hvorfor KillBill2
er en god film, frem for en langtrukken "sob sob" film med en alt for lang
slutning uden den store mening og klimax. Og nej det var ikke et
klimax/overraskelse at hun finder hendes datter hos Bill, det har man jo
ligsom vidst siden 1eren.

Fra : Henrik 'Egern' Jense~

Dato : 07-05-04 19:09

Jeg skrev selv i en meddelelse...
> [...]
>
> Vil en venlig sjæl venligst forklare mig det?
>
> Ja, den foregår en del i El Paso/ørken, men bortset fra det, hvor er så

Hmm... I kan altså ikke fortælle mig det... Er der ikke nogle anmeldere,
der læser denne gruppe?

-- HEJ
...........nyder en fridags-fredag...............

Fra : Per

Dato : 27-04-04 10:34

> Vol 1 var en hyldest til asiatiske kampsports film, Vol. 2 en hyldest
> til westerns - derfor den store stilforskel og derfor at den er del i
> 2 film.

Ok, du mener altså at hele sekvensen med Pai Mei er en hyldest til westerns
og ikke martial arts film ?!?