Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
Billede ikke ordentlig på Samsung 172N
Fra : Peter Østrup Madsen

Dato : 23-04-04 22:21

Hej alle !

Jeg har købt en Samsung 172N fladskærm. I dokumentationen på medfølgende
cd-rom står der at den optimale opløsning vil være 1280X1024 i 60Hz.
Problemet er at billedet er helt vild grimt i den opløsning. Så er den bedre
i 1024X768 i 60Hz. Men stadig ikke helt god.

Hvad gør jeg galt ? Jeg har et Asus Radeon 9600SE grafikkort, og har
installeret driverne fra den medfølgende cd. Jeg har også installeret
skærmdriveren fra den cd der fulgte med skærmen.

Please help me !

Venlig hilsen
Peter Østrup Madsen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 23-04-04 22:27

"Peter Østrup Madsen" <nospam@to.me> crashed Echelon writing

> [...]
> 1280X1024 i 60Hz. Problemet er at billedet er helt vild grimt i den
> opløsning. Så er den bedre i 1024X768 i 60Hz. Men stadig ikke helt

Er du siker på computeren kører med 1280x1024 og ikke en skæv opløsning som
1280x960?

Har du efter du har sat skærmen til lave Auto-adjust/manuel adjust af
skærmen, her kan man nemlig også komme til at sætte det så skævt at det
bliver grimt.

> Hvad gør jeg galt ? Jeg har et Asus Radeon 9600SE grafikkort, og har
> installeret driverne fra den medfølgende cd. Jeg har også installeret
> skærmdriveren fra den cd der fulgte med skærmen.

Evt en gang opdaterede drivere fra www.ati.com, dem som ligger på CD'en er
helt sikkert meget forældet.

--
Bjarke Andersen

Fra : Peter Østrup Madsen

Dato : 24-04-04 11:06

"Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message

> Er du siker på computeren kører med 1280x1024 og ikke en skæv opløsning
som
> 1280x960?

He he ! Hvor blind kan man være. Det var vanens magt der spillede ind.
Den kørte selvfølgelig ikke den rigtige opløsning.....

> Har du efter du har sat skærmen til lave Auto-adjust/manuel adjust af
> skærmen, her kan man nemlig også komme til at sætte det så skævt at det
> bliver grimt.

Er gjort efter jeg har sat den rigtigte opløsning - Det står kniv skarpt nu
!

> Evt en gang opdaterede drivere fra www.ati.com, dem som ligger på CD'en er
> helt sikkert meget forældet.

Ja det kunne jeg se. De er opdateret..