Skærme
Fijala 3554
Kornet/grynet Dell 2001FP
Fra : Henrik Ax

Dato : 23-04-04 16:58

Er der andre ejere af nyere Dell 2001FP'er, der oplever at skærmen virker
kornet/grynet (screen door effect)?

Effekten er specielt udtalt ved den blå baggrundsfarve på Windows XP
(rgb(0,78,152)), når jeg bevæger hovedet i forhold til skærmen.

Jeg har fundet flere ældre indlæg om problemet på Dells forum (mit tyske er
lidt rustent så jeg har opgivet prad.de), men troede at problemet var blevet
løst.

Min 2001FP er produceret februar 2004 B9F rev. A00

mvh Henrik

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 23-04-04 17:01

"Henrik Ax" <nospam@nospam.invalid> crashed Echelon writing

> [...]

> problemet var blevet løst.
>
> Min 2001FP er produceret februar 2004 B9F rev. A00

Det er panelet der er bygget sådan. Der er ingen løsning på det da det ikke
bliver betegnet som et problem (iflg. Dell).

--
Bjarke Andersen

Fra : Henrik Ax

Dato : 23-04-04 17:18

Bjarke Andersen wrote:

> Det er panelet der er bygget sådan. Der er ingen løsning på det da
> det ikke bliver betegnet som et problem (iflg. Dell).

Tak for det hurtige svar.
Det bekræftigede desværre mine bange anelser.
Nu må jeg se om jeg kan vende mig til effekten, ellers sender jeg skærmen
tilbage iht 14-dages returret.

Fra : Brian Luckow

Dato : 24-04-04 07:33

"Henrik Ax" <nospam@nospam.invalid> wrote in message
> Er der andre ejere af nyere Dell 2001FP'er, der oplever at skærmen virker
> kornet/grynet (screen door effect)?

Synes godt nok der er mange der beklager sig over denne screen door effect,
så der må jo være noget om det. :( Nu tør jeg da ikke købe denne skærm uden
først at have set den i funktion. Det er det samme med alle S-IPS/IPS
skærme, ikk'?

Mvh., Brian Luckow

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 25-04-04 17:07

"Brian Luckow" <luckowbNOSPAM@grafisk.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> effect, så der må jo være noget om det. :( Nu tør jeg da ikke købe
> denne skærm uden først at have set den i funktion. Det er det samme

Nej, Screen door effekten er svjv kun et problem med et S-IPS panel fra
Phillips, som bruges i en håndfuld 20" skærme nævnt her i gruppen.

Mener Dr. Ralph ved mere om hvilket panel det præcist er.

--
Bjarke Andersen

Fra : ha

Dato : 24-04-04 09:39

Henrik Ax wrote:
> Er der andre ejere af nyere Dell 2001FP'er, der oplever at skærmen
> virker kornet/grynet (screen door effect)?

Nej, her er der intet at se eller bemærke.

> Min 2001FP er produceret februar 2004 B9F rev. A00

Min er (også) produceret i februsr (uge 9 - 2004)

mvh
ha

Fra : Dr.Ralph

Dato : 24-04-04 12:27

On Fri, 23 Apr 2004 17:58:17 +0200, Henrik Ax wrote:

> [...]
> løst.
>
> Min 2001FP er produceret februar 2004 B9F rev. A00

Jeg får først pakket mine 2 Dell 2001Fp ud på tirsdag - har ikke haft
stunder til at lege med det endnu :)

Er spændt på, om mine lider af det og hvis de gør, om jeg så føler mig
generet af det.

Nogle finde de nye TFT 16ms aldeles forrygende til action spil, andre finde
de er forfærdelige - utroligt, som folks meninger varierer.
Samsung 213T var der mange, der syntes var forfærdelig til spil, men har
lige talt med en, der købte 2 stk. 213T og er yderst tilfreds med dem i
spil.........skizofrent, ikke :)

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Zulu

Dato : 25-04-04 21:15

Henrik Ax wrote:
> Er der andre ejere af nyere Dell 2001FP'er, der oplever at skærmen
> virker kornet/grynet (screen door effect)?

Er der nogen, der har et link til en uddybende beskrivelse af "Screen door
effect", eller som har tid til at forklare det her?

Zulu

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 25-04-04 21:37

http://www.hifi-writer.com/he/video/screendoor.htm