java - kaffe - mandrake 7.2
Fra : Gunner

Dato : 02-01-01 16:13

Jeg forsøger at få "Kaffe" til at virke på min nye Mandrake 7.2 linux
maskine. Jeg har "installeret" kaffe fra CD1 men nå jeg laver i konsollen
laver kommandoen "kaffe skriv.java" får jeg følgende fejl:

Internal error: caught an unexpected exception.
Please check your CLASSPATH and your installation.
java/lang/ClassNotFoundException: skriv/java
at java.lang.Class.forName(Class.java:native)
at java.lang.Class.forName(Class.java:52)
Aborted.

Er der nogen der kan henvise til steder der fortæller, hvordan jeg retter
disse ting så jeg kan compile på min Linux?

mvh Gunner Carstens

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-01-01 18:08

Gunner wrote:

> [...]
>
> Er der nogen der kan henvise til steder der fortæller, hvordan jeg retter
> disse ting så jeg kan compile på min Linux?

"kaffe" er navnet på fortolkeren, ikke på compileren.

Du skal have fat i en compiler, fx jikes. Når du har lavet en
"skriv.class" skal du skrive "kaffe skriv".

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...sound of...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Gunner

Dato : 02-01-01 23:20

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Du skal have fat i en compiler, fx jikes. Når du har lavet en
> "skriv.class" skal du skrive "kaffe skriv".
Fint. Tak
mvh gunner