Har min ven ret?
Fra : Johnny

Dato : 23-04-04 09:38

Hej

Sidder og snakker med en ven om det at importere varen inden for EU,
og momsreglerne på dette punkt.

Min ven mener, at ved køb af vare i et andet EU land, skal jeg skrive
25% DK moms på som importmoms, (der skal betales) og samtidig skrive
dem på som købsmoms (som ikke skal betales, men returneres fra told &
skat)? På den måde, ender jeg jo med at betale 0% i moms for varen der
importeres?
Når varen så sælges igen, skal den selvfølgelig sælges med 25 % DK
moms, som man plejer.

Er det rigtigt?

Johnny

Fra : Nico de Jong

Dato : 23-04-04 12:42

"Johnny" <johnny@starkonline.info> skrev i en meddelelse
> [...]
> dem på som købsmoms (som ikke skal betales, men returneres fra told &
> skat)? På den måde, ender jeg jo med at betale 0% i moms for varen der

Det er korrekt
Nico

---

Fra : PA

Dato : 23-04-04 18:55

Hejsa

Sådan som jeg har fået det fortalt så bliver de ikke returneret fra told og
skat da du aldrig indbetaler beløbet, du trækker de to tal fra hinanden med
det samme. ;)

PA

Fra : Knud Berggreen

Dato : 23-04-04 21:11

On Fri, 23 Apr 2004 19:54:57 +0200, "PA" <zoom100@ofir.dk> wrote:

> [...]
>skat da du aldrig indbetaler beløbet, du trækker de to tal fra hinanden med

Korrekt.

/Knud

Når du besvarer et indlæg, er det bedst, hvis du skriver dit svar
under det citerede. På den måde er det muligt at se helt præcist hvad
du svarer på, og det er let at fortsætte tråden.
Se vejledningen om besvarelse af indlæg på
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html#nedenunder

--
Berggreen Service
Software Sales & Distribution in

Fra : PA

Dato : 24-04-04 07:08

"Knud Berggreen" <knud@berggreen-dk.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> du svarer på, og det er let at fortsætte tråden.
> Se vejledningen om besvarelse af indlæg på

Sorry 8)
PA

Fra : [6400] Frank Fogh Ma~

Dato : 24-04-04 08:31

"Nico de Jong" <nico@SPAMBLOCKfarumdata.dk> wrote in message

> "Johnny" <johnny@starkonline.info> skrev i en meddelelse
>
> Det er korrekt
> Nico

er det det samme for varer fra et ikke EU land ?
--
/Frank
E-Mail -> Danmark = DK

Fra : Knud Berggreen

Dato : 24-04-04 09:42

On Sat, 24 Apr 2004 09:30:53 +0200, "[6400] Frank Fogh Madsen"
<News2@guezz.danmark> wrote:

>"Nico de Jong" <nico@SPAMBLOCKfarumdata.dk> wrote in message

>er det det samme for varer fra et ikke EU land ?

På det punkt behandles de ens uanset om det er indefra EU eller
udenfor.

/Knud

Fra : [6400] Frank Fogh Ma~

Dato : 25-04-04 17:13

"Knud Berggreen" <knud@berggreen-dk.invalid> wrote in message

> På det punkt behandles de ens uanset om det er indefra EU eller
> udenfor.

ok det lyder godt , for jeg undrede mig over jeg ikke havde fået en regning
på tolden (som var opgivet på min faktura fra TNT )

Men dem opgiver jeg bare som udgift og som indtægt i regnskabet så , eller
har jeg forstået det helt forkert ?

/Frank

Fra : Knud Berggreen

Dato : 26-04-04 20:01

On Sun, 25 Apr 2004 18:12:37 +0200, "[6400] Frank Fogh Madsen"
<News2@guezz.danmark> wrote:

> [...]

>på tolden (som var opgivet på min faktura fra TNT )
>
>Men dem opgiver jeg bare som udgift og som indtægt i regnskabet så , eller

Jeg kan ikke helt huske enkelthederne, men prøv at kigge på felterne
på din momsredegørelse, for der vil det fremgå.
Om beløbene så også skal indgå i dit regnskab ved jeg ikke.
Umiddelbart er der jo ikke nogen penge involveret men blot noget
momsteknisk...

/Knud