Hvorn gør man med det glasfiber ?!
Fra : Morten Juel

Dato : 28-04-01 15:15

Hejsa NG

Ja min MTX'er skal jo til syn på mandag, så nummerplade holder bagskærmen
skal fikses med en omgang glasfiber, da den er ved at knække..
Jeg har købt et glasfibersæt, som indeholder en stor bøtte (gætter på at det
er epoxy) og en lille flaske med katelysator, og så ½-1kvm glasfibertæppe,
men hvorn gør jeg ? der er ikke nogen brugbar brugsanvisning med ;o(
Blander man noget epoxy med noget katelysator, smører emnet med det, og så
lægger glasfiber ovenpå, hvorpå man så smører igen og ligger endnu et lag ?
er det fremgangsmetoden eller ?

Håber der er en der ved det, da jeg helst skulle ha den fikset idag, så
resten af maskinen kan blive færdig imorgen

Mvh
Morten
XS400 Seca **som skal en tur ud til en iskiosk ved en skov idag, hehe man
kender vel dem der ejer den og får gratis mad og is )**

Fra : Allan Bojesen

Dato : 28-04-01 16:06

> [...]

hehe man
> kender vel dem der ejer den og får gratis mad og is )**

Se "Støbning af sidedæksel" af 24. april.

Allan Bojesen

Fra : Allan Bojesen

Dato : 28-04-01 16:08

> [...]

hehe man
> kender vel dem der ejer den og får gratis mad og is )**

Shit om igen. Tråden er fra 24. april - sorry.

Allan Bojesen

Fra : Morten Juel

Dato : 28-04-01 17:12

ja det har jeg læst, mem der står intet om flere eller kun et lag !!

Mvh
Morten

Fra : Martin Poll

Dato : 27-04-01 05:25

> [...]
> lægger glasfiber ovenpå, hvorpå man så smører igen og ligger endnu et lag

Hej Morten

Tag en lille skål er skær bunden af en plastflaske og bland det to væsker
hvis der ikke er blandingsforhold på dåserne( det burde der være) så tag 25
cl og bland det med ca 25 dråber hærder. Hvis der ikke er nok hærder i tager
det meget langt tid om at hærde. Bruge en pensel og stryg emnet godt med
blandingen og læg derpå glasvæv på brug penslen til at "trykke " glasvæven
ned i blandingen. Herefter smør noget af blandingen ovenpå igen. Hvis der
skal være flere lag vil jeg tro at man lader det tørre igennem og lægger et
nyt lag. Jeg lavede en lille rep. på indersiden af min kåbet med et lag og
det virker meget fint.

Med venlig hilsen
Martin
GPZ500S

Fra : Biker Mike

Dato : 30-04-01 20:45

--
Start med at grov slibe det emne som skal samles / forstærkes for at få
polyesteren til at hænge fast, bland polyester og hærder efter
foreskrifterne og smør det på med en pensel, husk at komme godt ind i
bruddet, glasfibermåtte som du i forevejen har klippet ud i passende
størrelse (med en saks som ikke skal bruges igen) lægges på og trykkes godt
ned i massen med penslen, hvis der er luft blærer under glasfiber måtten
skal du bruge en lille stålrulle til at rulle dem ud med, herefter pensles
mere polyester på og endnu et lag fiber måtte lægges på og rulles, der
lægges henholdsvis polyester og måtte på i "vådt i vådt" dvs inden at
polyesteren er hærdet af, hvis den er hærdet skal der slibes med sandpapir
og affedetes med acetone som også bruges til at rengøre værktøjet med,(husk
at det skal gøres med det samme inden polyesteren er hærdet) der kan lægges
lige så tykke lag som du kan styre og jo tykkere laget er jo hurtigere vil
det hærde op på grund af den varme som bliver udviklet under hærdningen,
ellers skal temperaturen helst ligge på ca 20 grader c i det rum hvor du
arbejder og med godt med udluftning og cigaren slukket forstås, hvis der er
godt med varme på vil du typisk kunne efterberabejde dit emne efter nogle
timer eller tre.

Hilsen Michael.

Fra : Holms Kiosk & Campin~

Dato : 01-05-01 10:22

....en glimrende forklaring fra Bikermike - den eneste del af forklaringen,
jeg er lidt uenig i, er, at han vil klippe glasfiberen i facon med en saks -
det virker bedre at rive glasfiberen over langs en lineal af en slags. Så er
det meget nemmere at rulle/pensle kanterne ned. - Desuden er det en god idé
at rive hvert nyt lag et par cm. kortere på hver led, sådan at kanterne
"jævnes" ud - det giver et pænere og mere holdbart resultat. - hvor mange
lag der skal på, er afhængig af måttens tykkelse. Den mest brugte
måttetykkelse er vist 450 grams måtte, og her er to til tre lag rigeligt.

mvh Kjeld
Cb705 f1 (-76)