Computer og elektronik leverandøren
Fra : Sam

Dato : 22-04-04 14:40

Hej alle,
Jeg og min kammerat ville åbne en computer forretning hvor vi sælger og
opgraderer computer. Vi er moms regestriget og har lånt penge fra familien
og banken.
Ville spørger om I kender nogle store computer og elektronik distributør i
Denmark eller andre steder, hvor man kan købe billigere?
Køber de støre computer forretninger fra Aisa eller hvad?

Håber i ville svare
MVH Robert

Fra : Palle Bruselius

Dato : 22-04-04 15:03

"Sam" <sam_cph2300@yahoo.com> skrev i en meddelelse

Prøv evt. www.conta.dk

Palle

Fra : Ralph

Dato : 22-04-04 15:03

> [...]
> Ville spørger om I kender nogle store computer og elektronik distributør i
> Denmark eller andre steder, hvor man kan købe billigere?

Billig og billig, det ved jeg ikke, der er ikke den store fortjeneste på
hardware, men hvis I vil købe pallevis, så slipper I nok for portoen det
fleste steder. Jeg ville forsøge hos Nordicdata, SMG eller Rosenmeier.

> Køber de støre computer forretninger fra Aisa eller hvad?

Ja, men så skal I nok bestille en container ad gangen.

--
venligst
Ralph

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 22-04-04 16:40

Ralph wrote:

> [...]
> fleste steder. Jeg ville forsøge hos Nordicdata, SMG eller Rosenmeier.

> Ja, men så skal I nok bestille en container ad gangen.

En container skulle vist ikke koste særligt meget med Mærsk. 20 Fod fra DK
til USA skulle koste 1800 $ + havneafgifter + evt, fik jeg at vide i dag,
men jeg er noget usikker på tallet...

Der er nok også noget læsning/pakning osv. som skal tilllægges, men jeg ved
ikke hvordan det præcist virker... Det er der måske andre der gør herinde?

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Ralph

Dato : 22-04-04 17:31

"Martin Jørgensen" <unoder.spam@jay.spam.net> skrev i en meddelelse
> [...]
ved
> ikke hvordan det præcist virker... Det er der måske andre der gør herinde?

DET er s´gu da ikke så dyrt, dvs. man kan få flyttet 10-20 tons gods for
under 10K.

Det er nok værre at få en sådan svend fyldt med PC-komponenter, men de har
jo åbentbart en god bankforbindelse - så er det bare med at få skidtet solgt

--
venligst
Ralph

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-04 18:44

www.smg.dk

Fra : H.S.

Dato : 23-04-04 08:37

> [...]
> Denmark eller andre steder, hvor man kan købe billigere?
> Køber de støre computer forretninger fra Aisa eller hvad?

Hvis jeg var jer, ville jeg parallel importere edb udstyr - dét er der penge
i (f.eks. IBM udstyr )

Fra : Michael Zedeler

Dato : 02-05-04 21:55

Sam wrote:

> [...]
> Denmark eller andre steder, hvor man kan købe billigere?
> Køber de støre computer forretninger fra Aisa eller hvad?

De store distributører i Danmark hedder:

Tech Data
Scribona
Ingram Micro

Mvh. Michael.

Fra : H.S.

Dato : 03-05-04 14:30

"Michael Zedeler" <michael@zedeler.dk> skrev i en meddelelse
> De store distributører i Danmark hedder:
>
> Tech Data
> Scribona
> Ingram Micro

korrekt, en lille finde ved ingram er dog at de leverer fra sverige - så
fragt omk er lidt større.