positionen på et Icon image
Fra : Jakob Nielsen

Dato : 22-04-04 11:13

Jeg har et BufferedImage som tegnes gennem en ImageIcon.
Jeg kan imidlertid ikke finde pixelkoordinaterne for billedets topleft
hjørne på det. Jeg har min ImageIcon i et panel som indeholder andre ting,
og dette panel er på en frame. Jeg har en mouselistener som fortæller mig
når musen clickes på framen, men uden kendskab til hvor mit billede er
placeret, så er det ret umuligt at omregne mine clickkoordinater til
koordinater i billedet.

Hvad er løsningen på det problem? Jeg kan ikke adde min listener til
billedet selv, eller bare til panelet.
Jeg troede en overgang jeg kunne lægge billedet i en anden frame og sæte en
listener derpå, men så kan man ikke sætte framen ind i den anden frame.

Fra : Thomas Bendsen

Dato : 22-04-04 11:57

In article <40879a8b$0$177$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
"Jakob Nielsen" <jni@no.mail> wrote:

> [...]
> listener derpå, men så kan man ikke sætte framen ind i den anden frame.

Et skud fra hoften: hvad med at addere din ImageIcon til en JLabel og så
addere denne til dit panel. Så må du kunne addere en passende listener
til label'en.

--
MVH
Thomas Bendsen

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 22-04-04 14:21

> Et skud fra hoften: hvad med at addere din ImageIcon til en JLabel og så
> addere denne til dit panel. Så må du kunne addere en passende listener
> til label'en.

En label? Er labels ikke tekstfelter?
Jeg vil da lige prøve at undersøge det nærmere, og det er velsagtens mig der
ikke kender til javas anderledes labels, så takker for tippet.

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 23-04-04 13:33

> [...]
en
> listener derpå, men så kan man ikke sætte framen ind i den anden frame.

Jeg har lavet en klasse som "extends JComponent". I dens paint funktion
bruger jeg drawImage til at tegne mit Image.
Derved har jeg fuld kontrol over position etc, men må selv have bøvlet med
scrollpanes.

Niels Dybdahl