Grafikkort brændt af?
Fra : Christian Skau Peder~

Dato : 21-04-04 12:37

Jeg skrev tidligere i gruppen om at mine 3D spil pludseligt kørte langsomt,
og jeg kun fik 149 point i 3D mark 2001, efter at have haft maskinen åben
kan jeg se at grafikkort køleren ikke kører. Dette betyder vel desværre at
3D delen på mit Ti4200 er kaput, eller kan det på nogen måde reddes?

Mvh.
Christian

Fra : Thomas Hansen

Dato : 21-04-04 15:30

On Wed, 21 Apr 2004 13:37:26 +0200, Christian Skau Pedersen
<christiansp@hotmail.com> wrote:

> [...]
> at
> 3D delen på mit Ti4200 er kaput, eller kan det på nogen måde reddes?

Hej
Det kan være brændt af. Hvor længe har det kørt dårligt inden du opdagede
af blæseren ikke kørte?
Men det kan også være at du kan skifte køleren ud og få kortet til at køre
normalt igen.
Kører maskinen ordenligt lige når den startet op? Hvis det er tilfældet
vil jeg skyde på at et køler skift kan redde kortet.
Kan du se om andre komponenter har taget skade? Her tænker jeg især på
Elektrolytterne. Hvis de er bulet ud pga. varmen skal de også skiftes.

--
/Thomas Hansen - Valby

"Jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive!"

Fra : Christian Skau Peder~

Dato : 21-04-04 15:53

"> Det kan være brændt af. Hvor længe har det kørt dårligt inden du opdagede
> af blæseren ikke kørte?
> Kører maskinen ordenligt lige når den startet op?
Det har kørt i 2 uger, alm. windows miljø kører fint, og jeg kan ikke mærke
forskel, det er kun i 3D spil og 3D mark den står helt af.

> Kan du se om andre komponenter har taget skade?

Umiddelbart ser komponenterne ud til at være ok, såfremt det har overlevet
vil det så kunne køre igen med en passiv Zalman profil (ZALMAN ZM 80C-HP)?

Mvh.
Christian

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 21-04-04 17:46

"Christian Skau Pedersen" <christiansp@hotmail.com> wrote in message

> [...]
mærke
> forskel, det er kun i 3D spil og 3D mark den står helt af.

Lyder ikke til der er sket noget.
Det er højest sandsynligt kun i forbindelse med den er blevet pisket i 3D
spil den har udviklet væsentlig mere varme og den har derfor slukket ned for
chippen på kortet for ikke at grille den.
Jeg vil næsten tro din Windows ville lægge sig helt på ryggen hvis kortet
skulle have taget skade - men man skal aldrig sige aldrig.

Prøv at skifte køleren ud og se om det ikke hjælper.

--
/Dennis
Oprydning: http://salg.daydreamer.dk