Graylisting?
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 21-04-04 10:18

Hejsa

Har lige et spørgsmål om graylisting. Hvis nu spammerne bare sender to ens
mails lige efter hinanden, så ryger den anden vel igennem, eller kan man på
nogen måder se, at den anden mail ikke er et "retry" af den tidligere sendte
mail?

mvh Frank

Fra : Jesper Harder

Dato : 21-04-04 18:33

"Frank K. Jensen" <fkj@_nospam_phys.au.dk> writes:

> [...]
> to ens mails lige efter hinanden, så ryger den anden vel igennem,
> eller kan man på nogen måder se, at den anden mail ikke er et

Det kommer selvfølgelig an på, hvordan grålistningen præcist er
implementeret. Men hvis implementeringen svarer til

http://projects.puremagic.com/greylisting/

så ryger den anden ikke igennem, fordi blokeringen først udløber efter
et vist tidsrum.

I øvrigt er jeg meget imponeret over, hvor effektiv grålistning er.
Det har du sikkert også selv bemærket efter IFA slog det til forleden.

--
Jesper Harder <http://purl.org/harder/>

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 21-04-04 19:50

"Jesper Harder" <harder@myrealbox.com> wrote in message

> [...]
>
> I øvrigt er jeg meget imponeret over, hvor effektiv grålistning er.
> Det har du sikkert også selv bemærket efter IFA slog det til forleden.

Jeps Det var jo derfor at jeg blev nysgerrig. Jeg har ikke læst
ovenstående endnu, men ved du om ifa (eller rettere daimi) har sat en sådan
en tidsforsinkning på?

mvh Frank,
hvis email adresse ret faktisk kan bruges til noget nu