musik-pong?
Fra : Dennis Seide

Dato : 20-04-04 07:49

Hej rødder

Har ikke synderligt forstand på flash, men har fået en ide til et indslag
til en koncert med elektronisk musik: Jeg vil gerne lave en version af det
gamle spil "pong" (det der tennis-agtige spil) som skal projiceres op på
storskærm. I baggrunden skal der køre et stykke musik og trommerne skal så
udgøres af serv og retur-boldene - hver gang "bolden" rammer "ketcheren"
skal der altså fremkomme en trommelyd.. Er klar over at det kun kan blive
ret simpelt - 2 tromme-lyde - een til hver ketcher. Tror i overhovedet at
det kan lade sig gøre? Og men er vel næsten nødt til at sync'e boldens
hastighed med musikkens takt? Hvad syntes i?

/dennis

haervaerk.dk

Fra : Peter

Dato : 20-04-04 11:03

> Hej rødder
Hej Rod

> [...]
> det kan lade sig gøre? Og men er vel næsten nødt til at sync'e boldens
> hastighed med musikkens takt? Hvad syntes i?

Jeg synnes det er en god ide.
Problemet ligger i at sync'e boldens hastighed
Da den ikke tilbagelægger den samme distance ved hvert skud bliver
det et stort regnestykke at forudsige det kommende skuds distance og dermed
den ønskede hastighed.
Det er der måske nogle af de andre geni'er der kan hjælpe dig med
Dertil ser det måske mærkeligt ud at den udgående hastighed kan være det dobbelte
af den indgående hastighed ?

Du kan prøve at lave det som en animation. Om ikke andet, så for at se
hvordan det kan falde ud.

--
Mvh Peter ....jobsøgende webdesigner
http://www.cgi-shop.dk/billag/html/index.html