Manglende betaling for produkter
Fra : Ukendt

Dato : 20-04-04 07:38

Hej NG

Jeg har en kunde, som jeg har udviklet nogle dimser for.

Kundes ønske, var så lave opstarts omkostninger som muligt, og til gengæld
en højere stk. pris.

Vi aftalte at ham skulle købe 25stk. prototyper til en lidt højere pris end
resten, men resten skulle stadigt have en høj pris, pga den meget lave
opstarts pris.

Han betalte uden problemer og til tiden de første 25stk.prototyper og
bestilte 50 stk. mere.

Det viste sig at der var lidt problemer med de første 25 stk., men vi fandt
en måde at løse det på, som gjore at han kunne bruge dem.

Problemet opstod først da han får fakturaen på de sidste 50stk., da mener
han kun ham skal betale for de 25stk. da han mener at de første 25stk er
ubrugelige. Dog har han solgt af dem!

Hvad gør man så............

Har haft en del dialog med ham, og har så ikke blevet enig med ham om noget.
Han har så sendt en faktura på det udstyr jeg har som er hans, dette ønsker
jeg jo ikke at udlevere før han har betalt. Han har lige ledes været ude ved
en anden udvikler som skal kopier mit produkt.

Beløbet som han skylder mig er ca 5000kr.

Hvad skal jeg gøre nu?

Med venlig hilsen

Den Uheldige

Fra : @rsten

Dato : 20-04-04 14:22

den uheldige wrote:
> Hej NG

........>
> [...]
> mener han kun ham skal betale for de 25stk. da han mener at de første
> 25stk er ubrugelige. Dog har han solgt af dem!

uden det er den komplette løsning - hvis han mener de første 25 er
ubrugelige så må han jo levere dem tilbage - og hvis de er solgt og leverede
bliver det jo lidt svært for han

--
/carsten

Fra : Peter G C

Dato : 20-04-04 18:36

"den uheldige" <virker_ikke> skrev i en meddelelse

[klip]

> Hvad skal jeg gøre nu?

Går til advokat.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Johnt

Dato : 22-04-04 21:32

"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
> "den uheldige" <virker_ikke> skrev i en meddelelse
>
> [klip]

> Går til advokat.

Det kan aldrig betale sig for kr. 5.000,- Du får en større regning fra
advokaten end dit tilgodehavende.

Hilsen

Johnt

Fra : jens v

Dato : 23-04-04 13:09

"Johnt" <listme@listme.dsbl.org> skrev i en meddelelse

> "Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan aldrig betale sig for kr. 5.000,- Du får en større regning fra
> [...]
Er det noget du ved, eller er det bare noget du tror? Min oplevelse med
advokater en godt nok en anden.

mvh jens

Fra : Peter G C

Dato : 24-04-04 13:44

"Johnt" <listme@listme.dsbl.org> skrev i en meddelelse

[klip]

> Det kan aldrig betale sig for kr. 5.000,- Du får en større regning fra
> advokaten end dit tilgodehavende.

Hos mig kan det godt betale sig ............

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-04 00:04

> "Johnt" <listme@listme.dsbl.org> skrev i en meddelelse
>
> [klip]

> Hos mig kan det godt betale sig ............

> [...]

Desuden kan der være tale om noget rent principielt uanset omkostningen -
stædighed?
Karsten H. Jensen