Andet multimedie
bentjuul 3670
Rensning af indscannet billede...
Fra : MuLLe

Dato : 19-04-04 22:13

Hej NG.

Jeg har et indscannet billede, tegnet med blyant.
Papiret er blevet gult, og dette jeg ønsker at fjerne på scan'et.
Jeg har forsøgt med coler fill, men der kommer en masse prikker.
Kan man med justeringer, fjerne denne gule farve så det bliver hvidt igen.

Jeg har lagt et stykke af tegningen i dk.binaer, under samme navn.
Håber virkeligt at der er nogen, der kan hjælpe.

MvH MuLLe

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 20-04-04 00:13

MuLLe skrev:

> Kan man med justeringer, fjerne denne gule farve så det bliver
> hvidt igen.

I hvilket program?
Følgende kurve til Photoshop burde brænde det gule ud til hvid
og lade en mørkere streg stå tilbage.

<http://home18.inet.tele.dk/madsen/photoshop/gultilhvid.acv>
Åben billedet i Photoshop, tryk Ctrl + M, klik på Indlæs/Load-
knappen og vælg filen gultilhvid.acv fra den mappe, hvor du nu
end vælger at gemme den.

--
Hilsen
Madsen