Andet multimedie
Haster lidt, hvilken skrifttype er disse ?
Fra : John

Dato : 19-04-04 19:52

Hej !

Som nogle måske kan se, søgte jeg efter en søgemaskine d. 16/04-04 21:51.
Jeg fik de links jeg søgte, men disse kunne ikke hjælpe mig. :(

På dette link: http://heima.olivant.fo/~johntor/Petur-Emil-Djurhuus+dato.jpg
kan man se et navn og nogle tal. Denne tekst er fotograferet af en gravsten,
jeg har slettet noget af teksten, men jeg håber nogen kan sige mig hvilken
to skrifttyper der er brugt til denne tekst og måske også hvor jeg kan få
fat i disse skrifttyper.

Hvis der er andre steder der er bedre at spørge hører jeg også gerne disse
råd.

Håber nogen kan hjælp mig.

John

PS. E-Mail adressen er ugyldig

Fra : Palle Bruselius

Dato : 19-04-04 23:45

"John" <palleba@lort.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> to skrifttyper der er brugt til denne tekst og måske også hvor jeg kan få

Hvis skrifttypen stammer fra en gravsten, kan den være meget svær at
identificere. Skrift på gravstene er hugget ud, og stenhuggeren har muligvis
brugt en skrifttype som forlæg, men da sten opfører sig lettere
uforudsigeligt, så er skriften sandsynligvis højst tilnærmet en eksisterende
skrifttype.

Palle

Fra : hcma

Dato : 20-04-04 08:32

> [...]
> fat i disse skrifttyper.
>
> Hvis der er andre steder der er bedre at spørge hører jeg også gerne disse

Prøv her: http://www.myfonts.com/WhatTheFont/
m v h
hcma

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 21-04-04 08:00

> [...]
> to skrifttyper der er brugt til denne tekst og måske også hvor jeg kan få

Ud fra et vist kendskab til en stenhuggers arbejde kan anbefales en
henvendelse til en sådan.
Der findes oversigter over skrifttyper til dette særlige brug.

Hans-Jørgen

www.sindholt.k4.dk

Kolding Kammerorkester:
www.kammermusik.k4.dk

Fra : John

Dato : 22-04-04 22:22

> [...]
> to skrifttyper der er brugt til denne tekst og måske også hvor jeg kan få

Det er et fotografi af en Gravsten som I getter på, men problemet er at de
der har disse skrifter vil ikke udlevere en kopi af den. :(

Så det var derfor jeg ville spørge om man måske fik skrifttypen gennem
internettet.