Samme as flere steder
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 19-04-04 19:18

Hej

Jeg har et action script på 30-40 linier, som skal ligge på 30-40
forskellige clips. As'et kan ikke umiddelbart omskrives til en
funktion, men jeg kunne godt tænke mig, at det alligevel lå et
centralt sted, hvorfra alle 30-40 clip hentede det.

How to?

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Schouenborg

Dato : 19-04-04 20:42

<klip>
> As'et kan ikke umiddelbart omskrives til en
> funktion
</klip>

Jeg vil anbefale at se på koden igen, det lyder som et spild af plads at
gentage koden 30-40 gange. Hvad er det præcist for noget kode der ikke kan
fungere i en funktion?

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 19-04-04 21:16

>Jeg vil anbefale at se på koden igen, det lyder som et spild af plads at
>gentage koden 30-40 gange. Hvad er det præcist for noget kode der ikke kan
>fungere i en funktion?

for det første ligger koden på et knap.. dvs, der er on(release),
on(press) og on(dragout).. derudover er der en del steder i scriptet,
hvor jeg henter forskellige properties på det clip, som knappen ligger
i.. disse properties henter jeg med this._property og jeg kan IKKE
bruge en absolut sti til clippet, da clippet genereres dynamisk..

jeg har forsøgt mig frem, men har en del problemer med at brug en
ekstern funktion, som benytter sig af 'this'..

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Schouenborg

Dato : 19-04-04 21:53

> [...]
> i.. disse properties henter jeg med this._property og jeg kan IKKE
> bruge en absolut sti til clippet, da clippet genereres dynamisk..

Det kan være at jeg misforstår dig, men kan du ikke kalde funktionen med
movieclippet's _name property, så kan du foretage de operationer på
movieclippet du har brug for?

Fra : Bo Dudek

Dato : 20-04-04 09:44

[...]

>Det kan være at jeg misforstår dig, men kan du ikke kalde funktionen med
>movieclippet's _name property, så kan du foretage de operationer på
>movieclippet du har brug for?

jeg kan desværre ikke poste hele as'et her, da det er ret lang og vil
kræve en del forklaring.. ehm.. men vi tager udgangspunkt i, at jeg
har et mc, som indeholder et layer med grafik samt et layer med en
button..

på denne button er der f.eks.

on(press){
var = _root.functions.CalcX(this._x);
}

osv osv.. altså, fra mc'et kalder jeg yderligere en anden funktion..
ehm.. og ved kaldet til denne funktion henter jeg clippets _x.. jeg
har forsøgt mig med det, men kan ikke få det til at spille med en
funktion i en funktion, hvor der i øvrigt benyttes en property fra det
clip..

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Schouenborg

Dato : 20-04-04 22:05

> [...]
> har forsøgt mig med det, men kan ikke få det til at spille med en
> funktion i en funktion, hvor der i øvrigt benyttes en property fra det

Jeg er ikke helt med på hvorfor du har en funktion i en funktion?

Hvis du på hovedtidslinjen (_root) har en funktion:
function CalcX(input) {
// denne funktion tager movieclips _x-værdi og returnerer værdien
adderet med 10
var returnval = input + 10;
return (returnval);
}

...og du i din button (inden i movieclippet) skriver:
on (press) {
_x = 10; // Sæt først movieclippets _x-værdi til noget vi kan forholde
os til
test =_root.CalcX(_x);
}

Hvis du forsøger ovenstående og trykker på knappen, skulle test meget gerne
indeholde værdien 20.

Håber det hjælper, ellers skriv igen.

Mvh,
Schouenborg

Fra : Bo Dudek

Dato : 22-04-04 08:16

[...]

>Jeg er ikke helt med på hvorfor du har en funktion i en funktion?

og det kan jeg faktisk godt forstå, at du ikke kan forstå.. ehm.. som
det har været indtil nu, har jeg bruge samme as 10-15 gange.. og i det
as har jeg kaldt en funktion.. derfor bør jeg selvfølgelig lægge den
funktion, som jeg kalder, sammen med den funktion, der skal holde mit
generelle as.. om du forstår..

jeg tror jeg efterhånden har fod på det..

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk