Ase / Dana
Fra : Per H

Dato : 19-04-04 17:32

Hvilken forening er bedst af de to?

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Nico de Jong

Dato : 19-04-04 17:44

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:llv780puftfpk01olm16utulohu3banlq9@4ax.com...

> Hvilken forening er bedst af de to?

Jeg har dårlige erfaringer med ASE, men jeg kan ikke vide om DANA ville have
gjort det anderledes i dette tilfælde.
Nico

---

Fra : Britt Malka

Dato : 20-04-04 22:02

On Mon, 19 Apr 2004 18:44:22 +0200, "Nico de Jong"
<nico@SPAMBLOCKfarumdata.dk> wrote:

>Jeg har dårlige erfaringer med ASE, men jeg kan ikke vide om DANA ville have
>gjort det anderledes i dette tilfælde.

Jeg havde dårlige erfaringer med DANA. Ringede til ASE og spurgte,
hvordan de handlede i et sådant tilfælde, og de var enige med mig. (De
vidste ikke, at jeg var i DANA, og at de ikke var. Spørgsmålet drejede
sig om feriepenge, og DANA var uenige med deres egen sælger, der
faktisk var årsag til, at jeg valgte DANA dengang.)
--
Britt Malka
Køb SummaSummarum og få "Bogføring på pc med SummaSummarum" gratis.

Fra : Karl Viggo

Dato : 19-04-04 17:52

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken forening er bedst af de to?

Målt på hvilke faktorer ?
Hvad betyder noget for dig ?

Viggo

Fra : Per H

Dato : 19-04-04 20:57

On Mon, 19 Apr 2004 18:52:09 +0200, "Karl Viggo"
<karl_viggo@hotmail.com> skrev:

>"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse

>Målt på hvilke faktorer ?
>Hvad betyder noget for dig ?

yder de ikke næsten det samme?

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Karl Viggo

Dato : 19-04-04 21:17

> On Mon, 19 Apr 2004 18:52:09 +0200, "Karl Viggo"
>

> yder de ikke næsten det samme?

Formelt har du sikkert ret, men hvorfor spørger du så om hvem der er bedst ?

Det kunne jo tænkes der var forskel på pris, rådgivningsniveau, antal
kontorer, telefontid etc. hvor du anser en eller flere faktorer som
væsentligere end andre. Derfor synes jeg du skulle oplyse dine
vurderingskriterier for at kunne få et svar. Ellers er det jo bare følelser
og heldige/uheldige oplevelserne nogen tilfældige personer har haft i en
tilfældig sammenhæng.

Viggo

Fra : Per H

Dato : 20-04-04 07:13

On Mon, 19 Apr 2004 22:17:28 +0200, "Karl Viggo"
> [...]

>Det kunne jo tænkes der var forskel på pris, rådgivningsniveau, antal

Det jeg er intr. i er at vide om der er nogle der har dårlige
erfaringer med en af foreningerne, og som ved hvor der evt. er
forskelle som man skal være opmærksom på.
Jeg er ikke intr. i deres pensionsordninger.

Iøvrigt mener jeg at huske at der var en af dem der var i pressen for
nogen tid siden, i negativ omtale.

iøvrigt benytter jeg slet ikke fagforeningen pt.

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : JAB

Dato : 21-04-04 17:48

..

> iøvrigt benytter jeg slet ikke fagforeningen pt.

Ingen af disse er fagforening, det er arbejdsløshedkasser for selvstændige.
De kan ikke hjælpe med andet end understøttelse.
Jeg ved godt de lover en masse, men jeg har aldrig fået nogen hjælp fra ASE,
trods flere henvendelser.
Jeg er i Dana idag, og det kun på grund af understøtelse.

Mvh
Karl

Fra : Per H

Dato : 21-04-04 21:14

On Wed, 21 Apr 2004 18:47:52 +0200, "JAB" <karl.rye@tdcadsl.dk> skrev:

>Jeg er i Dana idag, og det kun på grund af understøtelse.

kan du ikke kun få understøttelse hvis du lukker firmaet?

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Allan Soerensen

Dato : 22-04-04 13:24

> kan du ikke kun få understøttelse hvis du lukker firmaet?

Jo, hvis man er medlem af en arbejdsløskasse og det er det ASE og DANA er

Fra : Poul-Erik Andreasen

Dato : 26-04-04 11:42

On Mon, 19 Apr 2004 18:31:33 +0200
Per H <phbyg@privat.dk> wrote:

> Hvilken forening er bedst af de to?

Du skal også være opmærksom på at du ikke
behøver at være medlem at lige nøjattig en af de
to fordi du er selvstændig. Der er frit A-kasse valg
i modsætning til tidligere. Så et tredie alterenativ
er den A-kasse der passer rent fagligt til det du laver.

--
Poul-Erik Andreasen

http://www.linux-service.dk
http://www.pea.dk