Slette indholdet i et DOS vindue?
Fra : Anders Faber Nielsen

Dato : 19-04-04 15:24

Er det muligt at slette et indholdet i et DOS vindue via JAVA kode? I

I så fald, hvordan?

Mvh
Anders

Fra : Kristian Thy

Dato : 19-04-04 20:13

Anders Faber Nielsen uttered:
> Er det muligt at slette et indholdet i et DOS vindue via JAVA kode? I
>
> I så fald, hvordan?

Runtime r = Runtime.getRuntime();
r.exec("cls");

Utestet.

\\kristian
--
"Le peuple américain est le seul peuple à être passé directement de la
préhistoire à la décadence sans passer par la civilisation."

Fra : Anders K. Olsen

Dato : 19-04-04 20:37

"Kristian Thy" <thy@it.edu> wrote in message
> Anders Faber Nielsen uttered:

> Runtime r = Runtime.getRuntime();
> r.exec("cls");
>
> Utestet.

Det var også mit umiddelbare forslag, men det virker desværre ikke.
Runtime.exec() udfører kommandoen i en ny process, og ikke den dos-prompt
hvor Java programmet er blevet kaldt fra.

Jeg tror ikke det er muligt at slette indholdet uden JNI. Måske hvis Anders
gav en forklaring på, hvorfor han kunne tænke sig det, så kan det være at vi
kan komme op med alternative løsninger.

/Anders

Fra : Anders Faber Nielsen

Dato : 19-04-04 21:44

Anders K. Olsen wrote:

> Måske hvis
> Anders gav en forklaring på, hvorfor han kunne tænke sig det, så kan
> det være at vi kan komme op med alternative løsninger.

Jamen det kan jeg da godt. Jeg er såmænd ved at lave spillet Sænke Slagskibe
i rigtig flot DOS grafik (man skal jo starte et sted) . Hver gang der
indtastes et nyt bombe koordinat skal skærmen tegnes igen.

Her ville det se bedre ud hvis skærmen blev slettet hver gang, istedet for
som nu, hvor det opdaterede battlefield er nødt til at scrolle frem fra
bunden.

Mvh
Anders

Fra : Kristian Thy

Dato : 19-04-04 21:53

> [...]
> som nu, hvor det opdaterede battlefield er nødt til at scrolle frem fra

Quick'n'dirty - lav en batchfil:

cls
java SænkeSlagSkibe

\\kristian
--
What I hate most of all are M & M's because they're so hard to peel.

Fra : Kristian Thy

Dato : 19-04-04 21:55

Kristian Thy uttered:

> Quick'n'dirty - lav en batchfil:
>
> cls
> java SænkeSlagSkibe

Doh Kristian (*klask*), det hjælper jo ikke når brættet skal opdateres!

\\kristian
--
A doctor can bury his mistakes but an architect can only advise his
client to plant vines.

Fra : Anders K. Olsen

Dato : 19-04-04 22:30

> Kristian Thy uttered:

> Doh Kristian (*klask*), det hjælper jo ikke når brættet skal opdateres!

Så kunne man jo gemme tilstanden i en fil (f.eks. i XML) mellem hvert kald
til Java, og starte med at indlæse den.

Hmm, mon ikke det så var letter at lave en brugergrænseflade Swing...

/Anders

Fra : Anders Faber Nielsen

Dato : 19-04-04 22:42

Anders K. Olsen wrote:

> Så kunne man jo gemme tilstanden i en fil (f.eks. i XML) mellem hvert
> kald til Java, og starte med at indlæse den.
>
> Hmm, mon ikke det så var letter at lave en brugergrænseflade Swing...

Utvivlsomt... og den del pænere tilmed! - men som sagt skal man jo starte et
sted
Jeg undrer mig bare over at der ikke er en nem måde at gøre det på...

Mvh
Anders

Fra : Lasse Westh-Nielsen

Dato : 19-04-04 23:12

"Anders Faber Nielsen" <[f-a-b]@info.dk> wrote in message

> Utvivlsomt... og den del pænere tilmed! - men som sagt skal man jo starte
et
> sted
> Jeg undrer mig bare over at der ikke er en nem måde at gøre det på...

Hvis det skal være grimt: print x tomme linier, hvor x er større end det
antal linier man maksimalt kan se på skærmen. så er den tom...

- Lasse

--
Lasse Westh-Nielsen
lasse@daimi.au.dk

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 20-04-04 00:33

"Anders Faber Nielsen" <[f-a-b]@info.dk> writes:

> [...]
> som nu, hvor det opdaterede battlefield er nødt til at scrolle frem fra

Du skal have fat i ANSI-sekvenser som skrives til skærmen. Desværre
er disse ikke standardinstalleret i Windows, så her skal du bruge en
ANSI.SYS tingest.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 21-04-04 12:39

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> writes:

> Du skal have fat i ANSI-sekvenser som skrives til skærmen. Desværre
> er disse ikke standardinstalleret i Windows, så her skal du bruge en
> ANSI.SYS tingest.

Faldt lige over CHARVA, som åbenbart er en textmode Swing
implementation.

http://www.pitman.co.za/projects/charva/index.html

Det ser ikke så tosset ud.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn

Fra : Jonathan Stein

Dato : 19-04-04 23:45

Anders Faber Nielsen wrote:

> Er det muligt at slette et indholdet i et DOS vindue via JAVA kode? I
>
> I så fald, hvordan?

Hvis konsollen understøtter ANSI-koder, kan du bruge
System.out.println("\033[2J"); - ellers må du lave en masse blanke
linjer, så al tekst scroller ud af skærmen.

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/