combobox vil ikke folde ud
Fra : Jakob Nielsen

Dato : 18-04-04 13:41

Tro mig.. jeg har ledt længe efter svar på den her, men det er vandkeligt at
finde gode søgeord der beskriver problemet uden at beskrive alt i hele
verden.

Problemet er at jeg har lavet mig en JComboBox på et Panel i en JFrame.
Jeg laver min combobox, og fylder data i den. Den kommer fint frem på mit
panel, men man kan ikke "åbne" den ved at clicke på den. Man _kan_ vælge den
og derefter med piletasterne bladre mellem dens indehold, men det er ikke
imponenrende.

Her er en bid af koden.

String data[]={"1","43","5"};
JComboBox cb = new JComboBox(data);
cb.setMaximumRowCount(5);

panel.add(cb);
frame.getContentPane().add(p);

Jeg er ikke bare ny indenfor java.. jeg er _meget_ ny. Rodet med det i tre
dage nu, og hvis ikke det lignede c++ så meget, så kunne jeg næppe lægge 2
og 2 sammen i java.

Fra : Soren Kuula

Dato : 18-04-04 18:05

Jakob Nielsen wrote:

> [...]
> og derefter med piletasterne bladre mellem dens indehold, men det er ikke

Java version ? OS ?

Jeg har set eksempler på at Java engang ikke var lavet ordentligt til
nogle OS - hvis comboens pop-up stak udenfor det vindue som comboen er
i, bliver den hakket af.

Prøv evt at sige hvad der sket hvis du laver setSize(1000,1000) på JFramen.

MVH
Søren

Fra : Morten K. Hansen

Dato : 19-04-04 17:19

Den 18-04-2004 14:41, skrev Jakob Nielsen:
> [...]
> og derefter med piletasterne bladre mellem dens indehold, men det er ikke

Hvis du, som du skriver, bruger et Panel med en JComboBox, vil jeg tro
at fejlen skyldes blandingen af de to teknologier (awt og swing). Skift
dit Panel ud med et JPanel og se om ikke det løser det.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Morten K. Hansen   http://hansen-winkel.dk/

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 21-04-04 12:40

> Hvis du, som du skriver, bruger et Panel med en JComboBox, vil jeg tro
> at fejlen skyldes blandingen af de to teknologier (awt og swing). Skift
> dit Panel ud med et JPanel og se om ikke det løser det.

Så mange tak. Det var bare det der skulle til.
Jeg huskede at forklare at jeg ikke er kendt med java, ik'?