Ati radeon driver ?
Fra : sniper_Nolight

Dato : 18-04-04 10:58

jeg har catalyst 4.1 inst til mit radeon 9600 xt - før dette kort brugte jeg
altid nvidia og opdaterede driveren hver gang en ny kom - med mindre jeg
havde hørt den nye var dårlig... gør det samme sig gældende for ati? er det
altid en god ide at opdatere når en ny er ude? - jeg kan se ver 4.4 er ude.
hvis ja - skal man inst oveni eller afinst først og skal man afinst både
Control Panel, Display Driver og Afinstalleringsværktøj for Software - altså
afinst hele baduljen og igen installere hele baduljen (27 mb)?
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 18-04-04 13:22

> [...]
altså
> afinst hele baduljen og igen installere hele baduljen (27 mb)?

Yes, kør afinstalleringsværktøjet fra tilføj/fjern programmer og kør evt.
bagefter http://www.driverheaven.net/cleaner/ for at fjerne de sidste rester
af driveren.

Genstart og smid de nye ind herefter.

Så er den røv barberet

VH
Peter

Fra : sniper_Nolight

Dato : 18-04-04 15:32

> Yes, kør afinstalleringsværktøjet fra tilføj/fjern programmer og kør evt.
> bagefter http://www.driverheaven.net/cleaner/ for at fjerne de sidste
rester
> af driveren.
ok tak for hjælpen.

Fra : Martin Johansson

Dato : 18-04-04 19:24

> [...]
altså
> afinst hele baduljen og igen installere hele baduljen (27 mb)?

Benyt Ati's egen Cat. Uninstaller, den fjerner alle spor af den tidligere
Ati driver.
IMHO er der noget bedre end driver cleaner, den er dog begrænset til
Catalyst og Ati.
Men når man ikke lige bruger andet, er det jo fint.
Hent den her:
http://www.atitech.ca/support/drivers/misc/catalystutils.html

Fra : Morten

Dato : 18-04-04 21:10

Du kan evt. forsøge dig med Omegadriverne fra www.omegacorner.com, der er
bedre overclockningsmuligheder, og jeg bilder mig ind at de kører lidt
hurtigere...

Morten

Fra : sniper_Nolight

Dato : 19-04-04 15:45

i min tilføj/fjern liste var der et prog der hed Afinst værktøj for ati
(eller lign.) og den fjernede alt - let - jeg inst. 4.4 og et spil som
farcry kører faktisk mærkbart bedre - tak for jeres hjælp.

Fra : Madsen

Dato : 19-04-04 20:43

On Mon, 19 Apr 2004 16:44:50 +0200, "sniper_Nolight"
<sniper_nolight@hotmail.com> wrote:

>i min tilføj/fjern liste var der et prog der hed Afinst værktøj for ati
>(eller lign.) og den fjernede alt - let - jeg inst. 4.4 og et spil som
>farcry kører faktisk mærkbart bedre - tak for jeres hjælp.

Hvor finder du en version 4.4 driver ?
Jeg kan kun finde version 4.3

mvh Mads

Fra : Martin Johansson

Dato : 19-04-04 20:58

http://www.atitech.ca/support/drivers/winxp/radeonwdm-xp.html?type=xp&prodType=graphic&prod=productsXPdriver&submit.x=11&submit.y=11

Fra : sniper_Nolight

Dato : 19-04-04 21:12

http://www.atitech.ca/support/drivers/winxp/radeonwdm-xp.html?type=xp&prodType=graphic&prod=productsXPdriver&submit.x=11&submit.y=11

ægsagli

som sagt er der en mærkbar forskel, især i farcry som virkelig tvinger
maskinen til det yderste.

Fra : Martin Johansson

Dato : 19-04-04 21:28

> [...]
>

> ægsagli
>
> som sagt er der en mærkbar forskel, især i farcry som virkelig tvinger

Det er interessant at du siger det.
For dokumentationen, til driveren, nævner kun optimering til Far Cry demoen.
Jeg har ikke selv prøvet Far Cry efter opdatering, jeg vil da være glad for
enhver fremgang i hastighed.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 20-04-04 17:49

> [...]
demoen.
> Jeg har ikke selv prøvet Far Cry efter opdatering, jeg vil da være glad

jeg har ikek læst dokumentationen, men den virker her - normalt - med
indstillinger på high - skal min maskine altid lige fryse et halvt sekund
når jeg bruger kikkert, cryvision eller lign første gang - derefter ingen
probs - kun første gang efter jeg har loaded spillet - med 4.4 er der ingen
lag på noget.

Fra : Madsen

Dato : 20-04-04 16:35

On Mon, 19 Apr 2004 21:57:40 +0200, "Martin Johansson"
<martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> wrote:

>http://www.atitech.ca/support/drivers/winxp/radeonwdm-xp.html?type=xp&prodType=graphic&prod=productsXPdriver&submit.x=11&submit.y=11

Ok, det er en XP driver. Så var det derfor jeg ikke
så den. Jeg kører Windows 98 og til den er ATI
så kun nået til version 4.3

mvh Madsen

Fra : Martin Johansson

Dato : 20-04-04 20:37

> [...]
> >
> Ok, det er en XP driver. Så var det derfor jeg ikke
> så den. Jeg kører Windows 98 og til den er ATI

Hmm, det var jo ikke nemt at vide at du kørte 98.
Men 4.4 kommer nok snart til 98/ME.

Fra : Henrik Dissing

Dato : 19-04-04 19:02

On Sun, 18 Apr 2004 22:10:07 +0200, Morten wrote:

>Du kan evt. forsøge dig med Omegadriverne fra www.omegacorner.com, der er
>bedre overclockningsmuligheder, og jeg bilder mig ind at de kører lidt
>hurtigere...

Hmm, sidst jeg prøvede Omega, blev der da i dokumentationen gjort et stort
nummer ud af at gøre opmærksom på at optimeringerne var rettet mod bedste
billedkvalitet, ikke bedste hastighed.
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)