Køb af et nyt grafikkort?
Fra : Poul Johannsen

Dato : 18-04-04 07:54

Hej NG

Nu er tiden og pengepungen klar til et nyt grafikkort.
Har set mig lunt på dette kort Point of View FX5900/XT 128 MB DDR TV-OUT/DVI
til 1445 kr.

Er det et godt kort? Vil kun have Nvidia
Har nemlig et geforce 4 mx440 og det er lidt langsomt i painkiller og
diverse nye spil.

Mvh Poul
of View FX5900/XT 128MB DDR TV-OUT/DVI

Fra : Poul Johannsen

Dato : 18-04-04 09:38

Hej

> [...]
>
> Er det et godt kort? Vil kun have Nvidia
> Har nemlig et geforce 4 mx440 og det er lidt langsomt i painkiller og

Jeg overvejer måske et club3d, hvis det er godt

Mvh Poul

Fra : Kaptajnen

Dato : 18-04-04 10:44

Skulle være meget støjsvag.... jeg ville nu hellere have et radeon da JEG
synes at det virker mere stabilt.

men

link her
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=77645 denne har en coreclock på
900 mhz og ramdac 400 mhz det må siges at være pæn hurtig clock... så den
ville også rykke fint afsted...

eller
bare ati radeon 9600xt eller 9800xt eller pro

Fra : Jens Halgaard

Dato : 20-04-04 08:04

HOLD DIG FRA CLUB3D, DERES RAM MODULER ER RINGE - SNUP KLART ET POW I
STEDET - jeg taler af erfaring....

køleren på kortet er til at leve med, men bestemt ikke low noise hvis du går
op i sådan noget skal du have en zalman passiv profil og en pasat papst
blæser.!

MVH Jens

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-04 17:14

Jens Halgaard wrote:
> SNUP KLART ET POW I STEDET

POW = Prisoner of War (krigsfange).

POV = Point of View.

Fra : iddqd

Dato : 18-04-04 12:20

Poul Johannsen wrote:
> [...]
> til 1445 kr.
>
> Er det et godt kort? Vil kun have Nvidia

Hvorfor?

Som jeg har forstået det så lider Nvidia's nuværende da af visse
performance problemer mht Shaders, der jo bruges til at levere mange af
effekterne i de nye spil.

> Har nemlig et geforce 4 mx440 og det er lidt langsomt i painkiller og
> diverse nye spil.

Forståeligt, et Gf4mx er jo i realiteten et hurtigt Gf/gf2 kort da det
kun har hardware funktioner til Dx7.

Mvh

Bruno

--
To mail me write to iddqdATworldonline.dk (U know what 2 do)

More of these http://www.westocykler.dk would mean less cars and less
polution.

Fra : Base

Dato : 18-04-04 16:08

> [...]
>
> Er det et godt kort? Vil kun have Nvidia
> Har nemlig et geforce 4 mx440 og det er lidt langsomt i painkiller og

Point of wiev regnes for et af de bedste, om ikke det bedste 5900xt kort man
kan få. Det er let at overclocke, selv om det måske ikke er det du vil. Det
kan du roligt købe. Har selv et Club3d 5900XT men ville købe et POW kort
istedet hvis det var idag. Men mit kort kører upåklageligt i alle spil så
det er ikke noget dårligt kort.

Men et ati radeon 9800pro er nu bedre men også noget dyrere (500) Men et
Club3d kort kan vist fåes for ca 1800. (under)

Check på EDBpriser hvad de der har købt kortet siger under det kort du vil
købe. Ser der ud til at være mange problemer så find et andet.

Fra : Poul Johannsen

Dato : 18-04-04 16:30

Hej

> [...]
> istedet hvis det var idag. Men mit kort kører upåklageligt i alle spil så

Ok. det bliver dette POW FX5900XT jeg vil ud og køber

> Men et ati radeon 9800pro er nu bedre men også noget dyrere (500) Men et
> Club3d kort kan vist fåes for ca 1800. (under)

Ja ok. Men har haft et Radeon 8500 i min pc men når jeg vil spiller f.eks
Painkiller, så kommer der lodrette grafikfejl over hele skærmen. Og der er
kun mulighed for at resetter pcen. Har endda opdateret biosen til den nyeste
på mit bundkort Chaintech 7VJL1. Den der hedder 16-01-2004.
Så derfor holder jeg mig til Nvidia for ikke at kommer ud for det samme med
de nye Radeon kort.

> Check på EDBpriser hvad de der har købt kortet siger under det kort du vil
> købe. Ser der ud til at være mange problemer så find et andet.

Ok. Jeg kigger alt efter om folk giver gode karakter for tingene.

Tusind tak for svarene

Mvh Poul

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 19-04-04 21:32

> [...]
> på mit bundkort Chaintech 7VJL1. Den der hedder 16-01-2004.
> Så derfor holder jeg mig til Nvidia for ikke at kommer ud for det samme

Jamen, jamen, jamen: Du kan jo ikke vide om det er kortets fejl, et
driverproblem, eller konflikter mellem ATI driverne, og dine tidligere
nVidia drivere?
Desuden ku' du jo ha' været uheldig, og have fået et defekt kort?

Under alle omstændigheder, så kører de nuværende Radeon-kort godt og
stabilt, og flot i øvrigt*, og deres drivere ligeså.
(Hos Toms Hardware er der faktisk billeder der viser hvor stor forskel der
er i Far Cry, på et nVidia, og et ATI-kort. Og den er bestemt ikke til
nVidias fordel..)

Men held og lykke med dit FX.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Poul Johannsen

Dato : 20-04-04 02:56

Hej

> [...]
> nVidia drivere?
> Desuden ku' du jo ha' været uheldig, og have fået et defekt kort?

Kortet virker fint i en anden pc, som tilhører en jeg kender.

> [...]
> (Hos Toms Hardware er der faktisk billeder der viser hvor stor forskel der
> er i Far Cry, på et nVidia, og et ATI-kort. Og den er bestemt ikke til

ok. det lyder godt. Begynder at hælder mod et Radeon kort

> Men held og lykke med dit FX.

Har ikke købt det endnu. Begynder nemlig at hælder mod et Radeon 9600XT

Mvh Poul

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 20-04-04 16:02

> Hej

> Kortet virker fint i en anden pc, som tilhører en jeg kender.

Ok, det viser jo netop at kortet godt _kan_.

> ok. det lyder godt. Begynder at hælde mod et Radeon kort

Lyder fornuftigt

> Har ikke købt det endnu. Begynder nemlig at hælde mod et Radeon 9600XT

Som sagt, det lyder fornuftigt. Skal du være mere "fremtidssikret" ville et
9800 Pro ikke være så tosset, det er kun 3-400,- mere..
(Med "fremtidssikret" menes kun at et 9800 Pro ville have mere overskud, og
derfor ville kunne bruges lidt længere.)

For at du ikke skal føle dig snydt, vil jeg da komme med linket til de
billeder jeg taler om

Læg mærke til at FX59xx slet ikke kan lave så flot et billede som R9800XT,
og at selv det nye nVidia 6800 ikke helt kan følge billedkvaliteten, selv om
det er meget nyere, og en del hurtigere.. (det må da siges at være lidt
skuffende?):
http://www20.tomshardware.com/graphic/20040414/geforce_6800-46.html

_Skulle_ du i øvrigt få fejl med dit nyt grafikkort, så prøv at kigge herind
igen, og se om ikke vi kan få fixet det

Venlig hilsen
Henrik