Citater fra andre film i "Terkel i knibe" ~
Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 17-04-04 23:01

Har lige været inde at se Terkel i knibe - ganske udmærket film med en
"lettere" grovkornet humor

Der er et par scener hvor jeg lurer på om ikke det er citater/henvisninger
til andre film.

SPOILER
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
Terkels mareridt hvor han står for foden af trappen og der kommer en bold
trillende ned, hvorefter han kigger op ad trappen og ser to ens udgaver af
sin lillesøster der holder hinanden i hånden og siger et eller andet i stil
med "skal vi lege for evigt" (eller så'rn noget): er det en henvisning til
tvillingerne i "The Shining"?

SPOILER OM "NATTEVAGTEN"!!!!
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..

Næste scene som jeg opfatter som et citat er der hvor Terkel er flygtet ud i
skoven: det blik/ansigtsudtryk vikaren efterhånden får og hele scenen i det
hele taget får mig til at tænke på "Nattevagten", der hvor det begynder at
gå op for Ulf Pilgaard at hans forsøg på at få sporene efter drabet på Joyce
til at pege på Coster Waldau er fejlet. Er jeg den eneste der får den
association?
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
"NATTEVAGTEN-SPOILER" OFF!!!!!

....og til sidst en detalje som der sikkert er en god forklaring på (Hint: er
der nogen der ligger inde med forklaringen er jeg meget nysgerrig ):
hver gang man ser en bil med nummerplade på, er det den samme nummerplade
uanset om det er en helt anden (eller tredje) bil. Så vidt jeg husker er det
noget i stil med HZ 24 542. Er jeg den eneste der har luret på den detalje?

--
Mvh Mads

Fjern sletdette fra mailadressen ved besvarelse

Fra : Sybil

Dato : 18-04-04 08:05

> [...]
> den samme nummerplade uanset om det er en helt anden (eller tredje)
> bil. Så vidt jeg husker er det noget i stil med HZ 24 542. Er jeg den

Nej, min kæreste og jeg lagde også mærke til det, men vi har ingen
forklaring på det

Sybil

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 18-04-04 11:53

On 2004-04-18, Sybil <kuntaNO@SPAMstarmail.co.za> wrote:

> Nej, min kæreste og jeg lagde også mærke til det, men vi har ingen
> forklaring på det

Jeg har ikke set filmen, men et gæt ville være at de blot have brugt samme
texture til alle nummerpladerne?

--
Anders Vind Ebbesen

Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 18-04-04 18:39

"Anders Vind Ebbesen" <usenet@ebbesen.org> skrev i en meddelelse
> Jeg har ikke set filmen, men et gæt ville være at de blot have brugt samme
> texture til alle nummerpladerne?

Mjoh, men jeg synes nu alligevel det virker som et bevidst valg....

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 18-04-04 19:32

Sybil skrev i en meddelelse:

> Nej, min kæreste og jeg lagde også mærke til det, men vi har ingen
> forklaring på det

Avisen som hans far læser er vist også den samme hver gang.
--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express' måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix: url:http://flash.to/oe-quotefix/

Fra : Anders Houmark

Dato : 18-04-04 21:46

Torben Greve Otzen wrote:

> Avisen som hans far læser er vist også den samme hver gang.

Ja.. og det virkede egentlig ret dumt.. det havde da været sjovere med en ny
avis hver dag..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 19-04-04 00:52

Anders Houmark wrote:

> Ja.. og det virkede egentlig ret dumt.. det havde da været sjovere
> med en ny avis hver dag..

Nej!

Fra : 116743

Dato : 19-04-04 13:07

Anders Houmark skrev:

> Ja.. og det virkede egentlig ret dumt.. det havde da været sjovere med en ny
> avis hver dag..

Måske der er en pointe med at der står "Psykopat på Fri fod??"

Fra : Anders Houmark

Dato : 19-04-04 19:21

116743 wrote:

> Måske der er en pointe med at der står "Psykopat på Fri fod??"

Hej 116743

Samme overskrift kunne fint gå igen ved hver nye udgave af avisen, bare i
andre varianter "Psykopat stadig på fri fod", "hvor gemmer psykopaten sig?"
osv...

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : sniper_Nolight

Dato : 18-04-04 08:30

> Der er et par scener hvor jeg lurer på om ikke det er citater/henvisninger
> til andre film.

scenen hvor han drømmer er da heller ikke helt fri for night og the living
dead henvisninger - fedt lavet iøvrigt og kom som en fin overraskelse da det
ikke er med på cd'en.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 18-04-04 19:36

Mads Thorning Pedersen skrev i en meddelelse:
> Har lige været inde at se Terkel i knibe - ganske udmærket film med en
> "lettere" grovkornet humor
>
> Der er et par scener hvor jeg lurer på om ikke det er
> citater/henvisninger til andre film.
[snip]
SPOILER OM "GODFATHER"!!!!
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
Den jeg synes var sjovest var der hvor han vågner i sengen som er smurt
ind i blod, og da han kigger ligger der et hestehoved. Mon det ikke er
Godfather der henvises til?

Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 19-04-04 06:43

"Torben Greve Otzen" <TorbenGreveOtzenSLET@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:fUzgc.144294$jf4.7673918@news000.worldonline.dk...
> [...]
> Den jeg synes var sjovest var der hvor han vågner i sengen som er smurt
> ind i blod, og da han kigger ligger der et hestehoved. Mon det ikke er

Hehe, den scene havde jeg helt glemt. Men jo, det er da helt klart et
Godfather-citat

Fra : Per

Dato : 19-04-04 06:52

Jeg var skuffet over filmen. Jeg små-grinede én eneste gang i hele filmen!

Fra : sniper_Nolight

Dato : 19-04-04 15:42

> Jeg var skuffet over filmen. Jeg små-grinede én eneste gang i hele filmen!

kender du den fra cd? - og så ud fra dine forventninger blev skuffet, eller
måske det bare ikke er din stil?

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 19-04-04 17:23

"Per" <no@sorry.com> skrev i en meddelelse
> Jeg var skuffet over filmen. Jeg små-grinede én eneste gang i hele filmen!

Jeg grinede konstant fra start til slut....

Fra : M.Andersen

Dato : 20-04-04 18:01

SPOILER......Seven

Starten på filmen, med informationer om instruktør o.s.v..
er en henvisning til SEVEN.

Mikael

Fra : J

Dato : 20-04-04 18:29

"M.Andersen" <mikko@andersen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> SPOILER......Seven
>

> Starten på filmen, med informationer om instruktør o.s.v..
> er en henvisning til SEVEN.
>
> Mikael

Det må da være verdenshistoriens mindste spoiler: Advarsel: "Seven"
indeholder oplysninger om hvem der har instrueret filmen!!!
David Rasmussen må være stolt af dig! (Rolig David, det var bare for sjov)

Jonas

Fra : Intet Navn

Dato : 21-04-04 22:33

"Mads Thorning Pedersen" <cyklopaten@sletdette.mailme.dk> wrote in message

> Der er et par scener hvor jeg lurer på om ikke det er citater/henvisninger
> til andre film.

Sangen hvor Johanne (iklædt latex og solbriller) banker Jason; dér minder
hun da i mistænkelig grad om Trinity fra "The Matrix"..?!

/Claus

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 30-04-04 18:37

"Intet Navn" <noone@nowhere.undeliverable> wrote in message
> [...]
>
> Sangen hvor Johanne (iklædt latex og solbriller) banker Jason; dér minder
> hun da i mistænkelig grad om Trinity fra "The Matrix"..?!

Ved ikke lige hvor mange der er nævnt da jeg ikke kan se de forrige indlæg.

Men da Terkel drømmer og søsteren kommer i form at 2 tvillinger og siger "du
skal lege med os, for evigt og evigt"... det er KLART "The Shining"
(Ondskabens Hotel).

Da han så vågner med et "heste hovede" i sengen er der klart et citat fra
Godfather.

Desuden kunne fælderne i skoven til sidst som Gunnar formodenligt har sat op
(Dem lavet ud af træ med snittede træstammer osv) Kunne da meget vel være
noget First Blood - Rambo ?

Mvh. Martin