Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Skuffet over ATI og deres TV-out.
Fra : Vega

Dato : 17-04-04 22:12

Kan ATI bare ikke lave tv-out der dur? Jeg får sådan nogle lodrette striber
der "bevæger" sig mod venstre med mit HIS 9800pro. Kan jeg gøre noget ved
det, har prøvet skifte rumdt på PAL og NTSC?

Havde overhovedet ingen problemer da jeg havde mit Asus Geforce4 Ti4400, der
var bare knald skarpt billed på.

Mvh. Vega.

Fra : Kim Larsen

Dato : 17-04-04 22:26

"Vega" <liladomo@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det, har prøvet skifte rumdt på PAL og NTSC?
>
> Havde overhovedet ingen problemer da jeg havde mit Asus Geforce4 Ti4400,

Jeg ved ikke hvad dit problem skyldes, men jeg har absolut ikke nogen
problemer med mit 9700 Pro, det er et kanont godt kort til at føre billeder
og film over på TV, så jeg tror ikke det er et ATI problem, generelt. Jeg
tror det er et lokalt problem.

Kim Larsen

Fra : Vega

Dato : 17-04-04 22:29

"Kim Larsen" <Nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
billeder
> og film over på TV, så jeg tror ikke det er et ATI problem, generelt. Jeg

Hvad mener du med lokalt?

Mvh. Vega.

Fra : Tobias Nielsen

Dato : 17-04-04 22:36

"Vega" <liladomo@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad mener du med lokalt?

At problemet skal findes på din maskine.

/Tobias

Fra : Vega

Dato : 17-04-04 22:52

"Tobias Nielsen" <tobias@tach.dk> skrev i en meddelelse

> "Vega" <liladomo@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> At problemet skal findes på din maskine.

Hvad kan det så være, der var overhovedet ikke noget med Nvidia kortet.

Mvh. Vega.

Fra : ct

Dato : 17-04-04 23:25

> Hvad kan det så være, der var overhovedet ikke noget med Nvidia kortet.
>
> Mvh. Vega.

Jeg har haft både Nvidia og ATI kort.
Husk at der er kvalitetsforskel på forskellige kort med samme chipset,
f.eks. havde jeg et Creative Geforce 4 der havde lousy billedkvalitet,
solgte det og købte et helt identisk kort fra et andet fabrikat, det stod
helt anderledes.
Jeg har ATI lige nu, jeg synes generelt det har noget pænere TV-out end de
Nvidia kort jeg har haft.

Fra : Madsen

Dato : 18-04-04 09:50

On Sat, 17 Apr 2004 23:11:45 +0200, "Vega" <liladomo@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>det, har prøvet skifte rumdt på PAL og NTSC?
>
>Havde overhovedet ingen problemer da jeg havde mit Asus Geforce4 Ti4400, der

ATI kort har normalt et virkeligt godt TV out.

At du har striber som bevæger sig lyder mere som
et andet signal der går i dit TV eller i kablet mellem
PC og TV. Måske kablet ligger tæt op ad en 220 V
ledning eller nogen andre kabler.
Længden af kablet kan også spille ind.

mvh Madsen

Fra : Jakob M

Dato : 18-04-04 10:16

Vega wrote:
> [...]
>
> Havde overhovedet ingen problemer da jeg havde mit Asus Geforce4
> Ti4400, der var bare knald skarpt billed på.

Det lyder som et dårligt kabel. Hvordan har du helt nøjagtig forbundet
TV-out til fjernsynet ?

Mvh
Jakob, der er godt tilfreds med TV-out på sit Radeon 8500

Fra : Vega

Dato : 18-04-04 12:40

"Jakob M" <fandens@klog.dkXXX> skrev i en meddelelse

> Det lyder som et dårligt kabel. Hvordan har du helt nøjagtig forbundet
> TV-out til fjernsynet ?

Skal så siges der intet var med det gamle Nvidia kor.

Jeg har et S-video kabel på ca. 5 m. sat direkte i tv-out'en i grafikkortet
og så over i en S-video til composite converter der sidder i scart stikket
bag i tv'et.

Mvh. Vega.

Fra : Jakob M

Dato : 18-04-04 18:32

> Skal så siges der intet var med det gamle Nvidia kor.

Med nøjagtigt samme kabler og konverter ?

> Jeg har et S-video kabel på ca. 5 m. sat direkte i tv-out'en i
> grafikkortet og så over i en S-video til composite converter der
> sidder i scart stikket bag i tv'et.

Prøv uden konverter, hvis du har mulighed for det.

Mvh
Jakob

Fra : Vega

Dato : 18-04-04 19:02

> Med nøjagtigt samme kabler og konverter ?

Ja, fuldstændigt.

> Prøv uden konverter, hvis du har mulighed for det.

Det tror jeg ikke mit tv kan.

Mvh. Vega.

Fra : JRS

Dato : 18-04-04 21:27

> [...]
> det, har prøvet skifte rumdt på PAL og NTSC?
>
> Havde overhovedet ingen problemer da jeg havde mit Asus Geforce4 Ti4400,

Kan fint være en mandags model du har fået dig..
Mit Radeon 8500pro har fint tv-out.. Bedre end nogen andre Nvidia kort jeg
har haft. Slår dog selvfølgelig ikke det sagnomspundne Matrox G400DH

MVH
JRS