unsigned byte array?
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 17-04-04 22:01

Hej!

Hvordan definerer man et unsigned byte array i Java? Jeg har et array defineret
som

byte[] message = new byte[1000];

og det godtager værdier i området -128 til 127. Jeg vil gerne have det lavet om
til 0-255 istedet.

Min Javabog er ikke indenfor rækkevidde :(

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Soren Kuula

Dato : 17-04-04 22:06

Kim Voss Schrader wrote:
> Hej!
>
> Hvordan definerer man et unsigned byte array i Java? Jeg har et array defineret
> som

Der findes ikke en unsigned byte type i Java.

MVH
Søren

Fra : Michael Legart

Dato : 17-04-04 22:14

On 2004-04-17, Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>
> byte[] message = new byte[1000];
>
> og det godtager værdier i området -128 til 127. Jeg vil gerne have det lavet om

Kan du ikke blot bruge short i stedet saa?

--
hestdesign.info - we put the hest in .com

Fra : Lars Dam

Dato : 17-04-04 22:24

On Sat, 17 Apr 2004 21:13:47 +0000 (UTC)
Michael Legart <michaelnospam@hest.nu> wrote:

> Kan du ikke blot bruge short i stedet saa?

Short er også signed - men det betyder så ikke så meget - det ser dog ud til at det drejer sig om en karakter buffer af en slags - og så er char nok et bedre bud som alternativ.

http://java.sun.com/docs/books/tutorial/java/nutsandbolts/datatypes.html

vh. ld

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 17-04-04 22:36

Hej!

Lars Dam wrote:

> Short er også signed - men det betyder så ikke så meget - det ser dog ud
> til at det drejer sig om en karakter buffer af en slags - og så er char nok
> et bedre bud som alternativ.

Jeg får brug for en Byte. Og da den ikke findes i unsigned så trækker jeg 0x80
fra værdierne og konverterer tilbage når de skal bruges. Lidt en lappeløsning
men det virker :)

Tak for hjælpen! (Hjælp til selvhjælp :)).

--
Mvh, Kim Voss Schrader